ישראייר תגייס 25 מיליון שקל ותחל להיסחר ביוני לפי 225-250 מיליון שקל
חברת התעופה ישראייר, שנשלטת ע"י רמי לוי באמצעות אחזקתו בחברת בי.ג'י.איי, צפויה להתחיל להיסחר בבורסה בתל אביב, ככל הנראה החל מהשבוע הראשון של חודש יוני הקרוב, כך נודע לביזפורטל.
ישראייר, או בשמה הבורסאי החדש "ישראייר גרופ" צפויה לבצע גיוס נוסף בתחילת חודש יוני, ותציע לציבור 10% ממניות החברה, כך שבפועל 20% ממניות החברה ייסחרו בבורסה. החברה צפויה לגייס 25 מיליון שקל לפי שווי של 225-250 מיליון שקל. יצוין כי ישראייר תכננה להציע 20% מהמניות ובאמצעות כך לגייס עד 70 מיליון שקל לפי שווי של עד 350 מיליון שקל, אך לבסוף תציע כאמור רק 10% מהמניות, כאשר בחברה כנראה מקווים שבדומה לאל על והמומנטום בשוק התעופה העולמי - גם המניה תעלה.
בחודשים האחרונים ישראייר ביצעה הנפקות זכויות, ואז הפעילה אופציית קול, שכבר הופעלה ובוצעה. בי.ג'י.איי הנפיקה זכויות כך שנכון לעכשיו כל בעלי המניות שהחזיקו בישראייר, מחזיקים כעת במניית בי.ג'י.איי, שכאמור שינתה את שמה.
לאחר השלמת הגיוס היא תעמוד בתנאים של המדינה ותהיה זכאית לסיוע של כ-70 מיליון שקל - בדומה למתווה הסיוע האחרון של אל על.
ישראייר רשמה עליה של 21% בהכנסות ב-2021 ל-127 מיליון דולר, והפסידה 34.6 מיליון דולר, צמצום של 44% בהפסד
בדוחותיה לשנת 2021 רשמה ישראייר הכנסות של 127.5 מיליון דולר, זינוק של 21% לעומת 205.3 מיליון ב-2020. החברה רשמה הפסד תפעולי של 19.1 מיליון דולר, מעט טוב יותר לעומת הפסד 19.8 מיליון דולר בשנת 2020, שנת הקורונה. בשורה התחתונה רשמה ישראייר הפסד נקי של 34.6 מיליון דולר, אבל מדובר בשיפור של 44% לעומת הפסד של 62.2 מיליון דולר בשנת הקורונה.
- ישראייר: ה-EBITDAR טיפס ל-45.7 מיליון דולר ונתח השוק עלה, אבל התפוסה ירדה
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ישראייר קטנה מאל על - אבל גם רזה ויעילה יותר
חברת ישראייר קטנה יותר מאל על 3.17% מבחינת היקפי הפעילות וכמובן שמחזורי המכירות שלה נמוכים יותר - וכמובן שגם ההפסדים שלה קטנים יותר. לשם השוואה, ב-2021 אל על הכניסה 857 מיליון דולר ורשמה הפסד של 413 מיליון דולר, שיפור רק לעומת הפסד של 531 מיליון דולר ב-2020.
אבל יש הבדלים משמעותיים בין החברות: ישראייר היא חברה הרבה יותר רזה מאל על, היא לא נשלטת ע"י ועדי עובדים חזקים, שלמעשה הרגו את אל על עוד הרבה לפני הקורונה, כך שישראייר לא צריכה לעבור את כל מסכת הייסורים ואת רה הארגון שהבעלים החדש של אל על, קני רוזנברג, נאלץ להוביל.
לפני הקורונה ישראייר הייתה רווחית. אל על לא
ישראייר עברה לפני הקורונה, ב-2019, לרווחיות נטו (כלומר - רווח אחרי כיסוי כל ההפסדים מההקמה), ונדמה כי היא הייתה ממשיכה להיות רווחית גם בשנתיים האחרונות, אילולא הקורונה. מדובר על מגמה עקבית. החברה הוקדמה ב-2003, ועברה לרווח תפעולי בשנת 2012. ב-2014 הייתה חריקה בעקבות מבצע צוק איתן אך החברה חזרה להשתפר לאחר מכן. בשנת 2019 ישראייר רשמה הכנסות של 317 מיליון דולר ורווח נקי של 5.3 מיליון דולר.
- קומפיוג'ן מממשת תמלוגים עתידיים עד 90 מיליון דולר מעסקת אסטרה-זנקה
- ההמלצה למכור מניות בנקים - "מעריכים שנראה ירידה בתוצאות"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
ואל על? מתוך 10 השנים שלפני הקורונה היא הציגה הפסדים בחצי מהשנים ובחצי הצליחה להרוויח. זו לא מגמה, אבל לזכותה של אל על ייאמר שהיא מנסה בשנה האחרונה לשנות כיוון, להתייעל וחוץ מאשר לבוא בתלונות לכל העולם על התחרות הלא הוגנת לכאורה - גם לבצע שינויים משמעותיים כדי, אולי, לחזור לעוף.
אז נכון, תחום התעופה הוא תחום קשה, שמושפע גם מהקורונה, גם ממחירי הדלק בעולם, וגם מכך שמדובר בחברות ישראליות שצריכות להתחרות בחברות עולמיות שאולי יכולות לטוס מעל מדינות כמו סעודיה - אבל זה התחום שבו החברות הללו בחרו לפעול והן צריכות להצדיק את קיומן. נכון לעכשיו, ישראייר עושה זאת בצורה טובה יותר לעומת אל על.
השליטה בישראייר (75%) עברה לקבוצת BGI (נתח של 51%) של רמי לוי וחיים שלום, כשלוי מחזיק באופן פרטי 24% נוספים. השניים רכשו את השליטה בחברה בתמורה ל-162 מיליון שקל במסגרת כינוס הנכסים של קבוצת אי.די.בי.
דוחות אל על לרבעון הראשון: הפסד גירעון בהון של 590 מיליון דולר, עדיין מפסידה גולמית, ועם הערת עסק חי, אבל צופה מעבר לרווחיות במחצית השניה של 2023
השבוע פרסמה אל על את דוחותיה לרבעון הראשון של 2022, בהם רשמה הכנסות של 283 מיליון דולר, גידול של 7% לעומת 265 מיליון ברבעון הקודם, ולעומת 117 מיליון ברבעון המקביל - כאשר אז היקף הפעילות עמד רק על 10%, בגלל סגרי הקורונה. מנגד, הוצאות ההפעלה עמדו על 293.3 מיליון דולר, כלומר הפסד גולמי של 10.6 מיליון דולר ברבעון. ברבעון הקודם ההפסד הגולמי עמד על 18 מיליון דולר וברבעון המקביל מדובר על הפסד של 48 מיליון דולר - כאמור יש בהחלט שיפור.
כאשר מפסידים כבר בשורה העליונה - אי אפשר באמת להרוויח ולכן אל על המשיכה להפסיד גם ברבעון הנוכחי 66 מיליון דולר, שיפור לעומת הפסד של 110 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2021, וירידה גם לעומת הרבעון המקביל אז עמד ההפסד על 86 מיליון דולר. יצוין כי במקביל אל על רשמה גם הכנסות אחרות של 23.4 מיליון דולר (לעומת 3.2 מיליון דולר ברבעון המקביל וזה מה שעזר לה לקזז את ההפסד.
חשוב לומר - המשקיעים בונים על התקווה של אל על ומתחילת השנה היא אחת המניות הבולטות, עם זינוק של כ-70%.
- 6.מניות עם ועדים לא מותירות רווח (ל"ת)לילי 21/05/2022 08:41הגב לתגובה זו
- 5.פחחח...איזה בדיחה 21/05/2022 03:44הגב לתגובה זוכמה מטומטמים צריך להיות? שיכניס את היד לכיס ויוציא משם את הכסף, הבנאדם מיליארדר !!!
- 4.מדהים 21/05/2022 02:51הגב לתגובה זושווי של 225-250 מיליון שקל כאשר לטעמי יכולים להנפיק את ישראייר בשווי 350-400 מיליון שקל בלי בעיה בטח כשאל על טסה מעל 70% מתחילת השנה וצפי ההתאוששות הדהים את כולם ומ-2025 הגיע כבר השנה ב-2020 נוסיף לזה שדוח ישראייר יהיה פיגוז ברבעון השני ולא אתפלא אם תכפיל את שוויה אחרי שתחל להיסחר בבורסה. מחיר מציאה ההנפקה של ישאייר לטעמי
- 3.דוד 21/05/2022 01:07הגב לתגובה זוואני חשבתי שהכסף שלי הלך לפח, בהצלחה לכל המחזיקים ,
- 2.ישראייר הרוויחה בזכות הטיסות בשבת שכבר לא קורות (ל"ת)20/05/2022 21:50הגב לתגובה זו
- 1.קני 20/05/2022 18:09הגב לתגובה זוזו הזדמנות בשבילו למכור מניות אל על שעלו יפה מאז השקעתו ולקנות יראייר לא המלצה

המניה של השנה כבר 4 שנים ברציפות - ומי הגופים שלא השקיעו בה?
הפניקס ומור השקעות נכנסו מאוד מוקדם להשקעה בנקסט ויז'ן; כלל ביטוח ומנורה נכנסו בהמשך אבל הן המחזיקות הגדולות; אנליסט, ילין לפידות ואלטשולר שחם - מתעלמות מהנייר; עוד הסבר לפערי התשואות השנה
היא הנפיקה בשווי של 430 מיליון שקל. ניתחנו את ההנפקה ואמרנו - נראה זול. אם היא תגיע לתחזית שלה יש כאן הצפת ערך. זה היה לפני 4 שנים ואף אחד לא דמיין שהיא תעלה פי 40! :
נקסט ויז'ן היא מניית השנה כבר 3 שנים, חן גולן, היו"ר הוא מאנשי השנה של ביזפורטל 3 שנים ברציפות. אתמול החברה זכתה בהזמנת ענק של 77 מיליון דולר, המניה טסה ב-18% לשווי של 16.5 מיליארד שקל. הסיפור של נקסט ויז'ן הוא שילוב של תחום מנצח ולוהט - רחפנים וכטב"מים; יכולות ביצוע טובות - וידאו יציב-עמיד וכנראה שהרבה מאוד חריצות ועבודה קשה. מאחורי המספרים המדהימים יש 130 עובדים חרוצים ויזמים שהצליחו טכנולוגית ומכנית להנדס מוצר פשוט טוב ואמין.
הפניקס ומור - השקיעו כבר בהתחלה
בשיחה אתמול עם גולן הוא דיבר על מוצר מוביל בעלות טובה וביכולת לדלוור. לדלוור-לדלוור-לדלוור, זה הסוד בגדילה של חברות. הלקוחות הגדולים שנמצאים כעת בגל של ביקושים לרחפנים וכטב"מים צריכים לדעת שהספק שלהם יודע לספק את הסחורה בכל מצב - גם עם משברים בשרשרת הייצור, גם עם עלייה במחירי המוצרים, גם עם בעיות במשלוחים. נקסט ויז'ן כבר חברה גדולה, עם כרית מזומנים גדולה, עם מלאי מספק, עם מספר ספקים לכל רכיב, עם פתרונות "לשעת חירום" והלקוחות בוטחים בה - לראיון המלא: יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק".
מי שפחות מאמינים בה הם דווקא הגופים המוסדיים: אנליסט, ילין לפידות ואלטשולר שחם. אלו גופי אנליזה טובים, אבל הם לא היו במניה בתחילת הדרך וגם לא כעת. הם פספסו תשואה של אלפי אחוזים. מנגד, הפניקס ומור היו שם מההתחלה.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וצריך להבין - גוף מוסדי נבחן בהשקעות במניות ספציפיות. כל השאר לא באמת תלוי בניתוח שלו. ההבדלים בתשואות בין גופי ההשקעות נובעים מאלוקציה שונה במניות ואג"ח - אבל בסוף זה הימור כשמדובר על השקעות לטווח ארוך. אף אחד לא יודע באמת עם משקל של 62% במניות עדיף על 59%. אף אחד גם לא יודע אם תמהיל של 70% למניות בוול סטריט על פני 30% בת"א זה התמהיל הנכון. כלומר, האלוקצייה מלמעלה היא חשובה לתשואה, אבל זה עניין של גישה ואסטרטגיה שלא בשליטה. מה שכן בשליטה של הגוף המוסדי הוא המחקר ומציאת מניות כמו נקסט ויז'ן. כי אם הם משקיעים בה, זה מה שייתן להם את התשואה העודפת - את האלפא.
דר' ערן אופיר, נשיא ומנכ"ל קומפיוג'ן. קרדיט: יוסי צבקרקומפיוג'ן מממשת תמלוגים עתידיים עד 90 מיליון דולר מעסקת אסטרה-זנקה
החברה מוכרת חלק מזכויות התמלוגים על התרופה Rilvegostomig בעסקת מימון לא מדללת, שתזרים לה 65 מיליון דולר מיידית ותאפשר מימון פעילותה עד 2029, תוך שמירה על רוב פוטנציאל הערך העתידי
קומפיוג'ן קומפיוגן 11.66% , חברת האימונותרפיה הישראלית הדואלית, הודיעה על מהלך פיננסי ואסטרטגי משמעותי במסגרתו תבצע מוניטיזציה של חלק מתמלוגים עתידיים הצפויים לה מהתרופה Rilvegostomig, המפותחת על ידי אסטרה-זנקה AstraZeneca plc -0.23% . העסקה, שנחתמה במסגרת תיקון להסכם הרישוי הקיים בין החברות, משקפת היקף כולל של עד 90 מיליון דולר, ומהווה עסקת מימון לא מדללת, שנועדה לחזק את מאזן החברה ולהבטיח את המשך קידום צנרת הפיתוח האימונו־אונקולוגית
שלה
על פי תנאי ההסכם, קומפיוג'ן תקבל תשלום מיידי של 65 מיליון דולר, וכן תשלום פוטנציאלי נוסף של 25 מיליון דולר בכפוף להשגת אבן הדרך הבאה בתוכנית הפיתוח: קבלת אישור רגולטורי להגשת בקשה לרישיון ביולוגי. בתמורה, תמכור החברה חלק מזכויות התמלוגים
העתידיים שלה על התרופה, אך תמשיך להחזיק ברוב הזכויות הכלכליות, לרבות זכאות לתמלוגים מדורגים בשיעור חד-ספרתי בינוני ממכירות עתידיות, וכן לתשלומי אבני דרך רגולטוריות ומסחריות נוספות בהיקף מצטבר של עד 195 מיליון דולר.
המהלך נועד להאריך משמעותית את
אופק המזומנים של קומפיוג'ן, כך שיאפשר את מימון פעילותה השוטפת והמחקרית עד שנת 2029, ללא צורך בגיוס הון נוסף בשלב זה. בכך מבקשת החברה לייצר יציבות פיננסית שתאפשר לה להתמקד בהתקדמות הקלינית של מוצריה, הן במסגרת פיתוחים פנימיים והן במסגרת שיתופי פעולה אסטרטגיים
עם שותפות בינלאומיות.
בלב העסקה עומדת התרופה Rilvegostomig, נוגדן דו-ראשי, הפועל על שני יעדים במערכת החיסון - TIGIT ו-PD-1 - באותו תא חיסוני, במטרה לעודד תגובה חיסונית מתמשכת נגד גידולים סרטניים. מרכיב ה-TIGIT של התרופה מבוסס על COM902, נוגדן
שפותח ונמצא בבעלות מלאה של קומפיוג'ן, והוא אחד משני נוגדנים מסוג זה, שאינם כוללים מקטע Fc פעיל (חלק מסוים בנוגדן שאחראי על הפעלת מנגנוני תקיפה של מערכת החיסון), המצויים כיום בפיתוח קליני. אסטרה-זנקה מקדמת את Rilvegostomig
במסגרת תוכנית פיתוח רחבה, הכוללת 11 ניסויי שלב 3 במחלות סרטן שונות, ובהן סרטן הריאות, סרטן של מערכת העיכול וסרטן רירית הרחם.
- אחרי שתחת ניהולה המניה ירדה ב-70% - מנכ"לית קומפיוג'ן עוזבת את התפקיד
- קומפיוג'ן: הכנסות של 1.5 מ' דולר והפסד של 8 סנט למניה ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הסכם אסטרטגי זה עם אסטרה-זנקה משקף את הערך המשמעותי הפוטנציאלי של rilvegostomig והגישה הייחודית של קומפיוג'ן לעיכוב TIGITללא
מקטע Fc פעיל", מסר דר' ערן אופיר, נשיא ומנכ"ל קומפיוג'ן. "עסקה אסטרטגית של מימון לא מדלל צפויה להאריך את סך המזומנים של החברה ומאפשרת את מימון הפעילות אל תוך 2029, זאת בהנחה שלא כוללת הזרמת הון נוספת. הסכם זה מאפשר לנו
להמשיך ולקדם את צנרת הפיתוח האימונו-אונקולוגית החדשנית והייחודית שלנו, תוך שמירה על יתרונות משמעותיים מההצלחה הפוטנציאלית של rilvegostomig, המהווה גורם מרכזי בטווח הארוך להשאת ערך עבור קומפיוג'ן ועבור בעלי המניות של החברה".
