קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס
צילום: יוני רייף

הולמס פלייס לא בכושר: לאור סגירת המועדונים הפסד של 20 מיליון שקל

החברה דיווחה על ירידה של 45% בהכנסות שהסתכמו ב-60 מיליון שקל; במהלך הרבעון השלישי המועדונים היו סגורים כחודש שלם במצטבר ולאורך כל הרבעון הרביעי 
צחי אפרתי | (5)

רשת מועדוני הכושר הולמס פלייס 0.29%  מדווחת כצפוי על תוצאות קשות מאוד לרבעון בעקבות השלכות משבר הקורונה. במהלך הרבעון השלישי, במחצית חודש יולי ולמשך כשבועיים, רוב מועדוני החברה נסגרו או נסגרו חלקית למעט פעילות סטודיו ובריכות שחייה ב-9 מועדונים. החל מיום 18 בספטמבר ועד מועד זה, כל מועדוני הקבוצה סגורים בהתאם להחלטות הממשלה והמנויים הוקפאו. בהתאם לכך הכנסות החברה התכווצו ב-45% והחברה מדווחת על הפסד נקי של 20 מיליון שקל. החברה מניחה שתחזור להפעיל את חדרי הכושר במהלך החודש הנוכחי.

 

החברה מעריכה כי כל חודש סגירה מסב לה הפסד ברווח התפעולי התזרימי של כ-4-5 מיליון שקל, ולפיכך היא צופה הפסד של 8-15 מיליון שקל ברווח התפעולי התזרימי לרבעון הרביעי. 

 

הכנסות החברה רשמו ירידה לכ-60.1 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-110 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. הקיטון בהכנסות נובע מסגירת המועדונים במהלך הרבעון, וכן מהקפאת תקופת המינוי של חלק מהמנויים.

 

הרווח התפעולי התזרימי ברבעון השלישי השנה עמד על כ-5.9 מיליון שקל, בהשוואה לרווח התפעולי התזרימי של כ-35.3 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

 

קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס: "הנהלת הולמס פלייס עושה ככל שביכולתה על מנת להיערך ליום בו יותר לפתוח מועדוני כושר. אנו קוראים לממשלת ישראל לאשר מיידית את פתיחת המועדונים לשם בריאותם הפיזית והנפשית של האזרחים. נעשה הכל על מנת לשמור על בריאות המנויים והצוות על פי מגבלות והוראות משרד הבריאות.

"החברה שומרת כל העת על קשר עם המנויים באמצעות שיעורי לייב בזום, כמו גם עדכונים והרצאות באינטרנט ללא תשלום. אנו מצפים לראות את כלל המנויים במועד פתיחת המועדונים. גם בשעת משבר אנו פועלים ומכינים את הקרקע להמשך שגשוגה של החברה עם היציאה מתקופת הקורונה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חישוב מסלול מחדש אחרת סוף. (ל"ת)
    חן 02/12/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כרגע גפ ההכנסות המועטת זה מנוים בהקפאה ששנה הבאה י 01/12/2020 22:12
    הגב לתגובה זו
    כרגע גפ ההכנסות המועטת זה מנוים בהקפאה ששנה הבאה יגיעו המנוים האלו בחינם מה שיקרה קופת המזומנים תתרוקן לגמרי הקבוצה תצטרך לבצע דיאטה רצינית ולמכור מועדונים בשביל לנווט את החברה עד שהנשבר יעבור
  • רוב המנויים משלמים בהוראת קבע (ל"ת)
    אלין 03/12/2020 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איפה אלין? (ל"ת)
    הולםפלייס 01/12/2020 16:15
    הגב לתגובה זו
  • עלתה מאז המלצתי ותעלה עוד (ל"ת)
    אלין 01/12/2020 20:47
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.