הולמס פלייס לא בכושר: לאור סגירת המועדונים הפסד של 20 מיליון שקל
רשת מועדוני הכושר הולמס פלייס 0.29% מדווחת כצפוי על תוצאות קשות מאוד לרבעון בעקבות השלכות משבר הקורונה. במהלך הרבעון השלישי, במחצית חודש יולי ולמשך כשבועיים, רוב מועדוני החברה נסגרו או נסגרו חלקית למעט פעילות סטודיו ובריכות שחייה ב-9 מועדונים. החל מיום 18 בספטמבר ועד מועד זה, כל מועדוני הקבוצה סגורים בהתאם להחלטות הממשלה והמנויים הוקפאו. בהתאם לכך הכנסות החברה התכווצו ב-45% והחברה מדווחת על הפסד נקי של 20 מיליון שקל. החברה מניחה שתחזור להפעיל את חדרי הכושר במהלך החודש הנוכחי.
החברה מעריכה כי כל חודש סגירה מסב לה הפסד ברווח התפעולי התזרימי של כ-4-5 מיליון שקל, ולפיכך היא צופה הפסד של 8-15 מיליון שקל ברווח התפעולי התזרימי לרבעון הרביעי.
הכנסות החברה רשמו ירידה לכ-60.1 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-110 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. הקיטון בהכנסות נובע מסגירת המועדונים במהלך הרבעון, וכן מהקפאת תקופת המינוי של חלק מהמנויים.
הרווח התפעולי התזרימי ברבעון השלישי השנה עמד על כ-5.9 מיליון שקל, בהשוואה לרווח התפעולי התזרימי של כ-35.3 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס: "הנהלת הולמס פלייס עושה ככל שביכולתה על מנת להיערך ליום בו יותר לפתוח מועדוני כושר. אנו קוראים לממשלת ישראל לאשר מיידית את פתיחת המועדונים לשם בריאותם הפיזית והנפשית של האזרחים. נעשה הכל על מנת לשמור על בריאות המנויים והצוות על פי מגבלות והוראות משרד הבריאות.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"החברה שומרת כל העת על קשר עם המנויים באמצעות שיעורי לייב בזום, כמו גם עדכונים והרצאות באינטרנט ללא תשלום. אנו מצפים לראות את כלל המנויים במועד פתיחת המועדונים. גם בשעת משבר אנו פועלים ומכינים את הקרקע להמשך שגשוגה של החברה עם היציאה מתקופת הקורונה".
- 3.חישוב מסלול מחדש אחרת סוף. (ל"ת)חן 02/12/2020 09:31הגב לתגובה זו
- 2.כרגע גפ ההכנסות המועטת זה מנוים בהקפאה ששנה הבאה י 01/12/2020 22:12הגב לתגובה זוכרגע גפ ההכנסות המועטת זה מנוים בהקפאה ששנה הבאה יגיעו המנוים האלו בחינם מה שיקרה קופת המזומנים תתרוקן לגמרי הקבוצה תצטרך לבצע דיאטה רצינית ולמכור מועדונים בשביל לנווט את החברה עד שהנשבר יעבור
- רוב המנויים משלמים בהוראת קבע (ל"ת)אלין 03/12/2020 14:16הגב לתגובה זו
- 1.איפה אלין? (ל"ת)הולםפלייס 01/12/2020 16:15הגב לתגובה זו
- עלתה מאז המלצתי ותעלה עוד (ל"ת)אלין 01/12/2020 20:47הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
הצלחה בפרוקיטי היוקרה - מכירת 137 דירות ברבעון ב-704 מיליון שקל
ישראל קנדה ישראל קנדה 0.83% מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ומציגה תמונה כפולה של התקדמות מצד אחד אבל לחץ מימוני מהצד האחר. ההכנסות ברבעון מטפסות לכ-402.6 מיליון שקל, עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בזכות
הכרה בהכנסות מפרויקטים שהגיעו לשלב ביצוע מתקדם כמו Rainbow בתל אביב ומידטאון ירושלים. במקביל, החברה מרחיבה השנה את פעילותה המלונאית, בין היתר באמצעות רכישת פעילות מלונות בראון ומיזוג חטיבת המלונות עם קבוצת DNA, מה שמוסיף לה פורטפוליו כולל של כ-4,000 חדרים
בישראל וביוון.
למרות זאת, הרווח הנקי ברבעון יורד ל-68.2 מיליון שקל, לעומת 172.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-60% . הירידה מוסברת בעיקר בשחיקה בחלק החברה ברווחי חברות המוצמדות בשיטת השווי המאזני, וגידול בהוצאות מימון. ועדיין המספרים של ישראל קנדה מרשימים. ישראל קנדה מציגה תמונה טובה בהרבה משוק הנדל"ן בכללותו. מגזר היוקרה מגלה סימני התאוששות. החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר דיווחה כי מכרה מאז תחילת הרבעון הרביעי 137 דירות - חלקן חוזים חתומים, היתר בבקשות למכירה, בסכום מצטבר של 704 מיליון שקל.
מהנתונים המצטברים עולה כי מתחילת השנה מכרה החברה 337 דירות תמורת כ-2 מיליארד שקל, במחיר ממוצע של כ-6.03 מיליון שקל לדירה. מדובר בהיקף יוצא דופן ביחס לשוק, במיוחד לאור קיפאון יחסי ששרר בתקופה האחרונה במכירת דירות יוקרה בתל אביב ובמרכז הארץ.
בישראל קנדה מדווחים כי בפרויקט מידטאון בירושלים נמכרו מאז תחילת השנה 261 דירות ושטחי משרדים בהיקף של כ-4,000 מ"ר. גם בפרויקט ריינבו בשדה דב בתל אביב, שממשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, נמכרו 267 מתוך 459 דירות עד כה, שיעור שיווק של כ-58%. המחיר הממוצע לדירה בפרויקט עמד על כ-81 אלף שקל למ"ר.
- ישראל קנדה מכרה דירות ב-1.33 מיליארד שקל; מחיר ממוצע לדירה - 6.1 מיליון שקל
- הבעת אמון של הפניקס בקנדה גלובל; המניה עולה בכ-8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל החלה החברה בשיווק של פרויקט PEOPLE בתל אביב, שם נמכרו 57 דירות (כולל כתבי הרשמה) תמורת כ-213 מיליון שקל. בפרויקטים מרכזיים אלה ניכרת מגמה של המשך עניין מצד קהל היעד, על אף תנאי השוק המאתגרים, הכוללים ריביות גבוהות ועלויות מימון כבדות.
