ראש בראש: תדיראן הולדינגס נראית נהדר לעומת אלקטרה צריכה

המשקיעים ציפו לתוצאות גרועות, והמניה אף ירדה שלשום לאחר תוצאות המתחרה אלקטרה צריכה. כעת היא חושפת צמיחה נאה, והמניה מזנקת 5.6%

ערן סוקול | (6)

חברת תדיראן הולדינגסהעוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מערכות למיזוג אוויר, דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה לרבעון השני של 2018 עם גידול של 13% בהכנסות, שיפור בשולי הרווחיות הגולמית וירידה של 37% ברווח הנקי. מניית החברה נפלה כ-17% מתחילת השנה והמניה נסחרת במכפיל 12 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים (או מכפיל 13 על הרווח מפעילות נמשכת).

אחרי דוחות אלקטרה צריכה, המשקיעים ציפו לתוצאות רעות 

מניית תדיראן הולדינגס מזנקת כעת בכ-5.6% למרות הירידה ברווח הנקי. לאחר פרסום תוצאות המתחרה אלקטרה צריכה -3.95%  לפני יומיים (לכתבה המלאה), אשר הציגה תוצאות גרועות, בין היתר על רקע "מגמת הקיטון בביקושים שנרשמה בשוק המגזנים בישראל, וזאת בשל תנאי מזג אוויר נוחים יחסית", ככל הנראה המשקיעים ציפו לתוצאות חלשות יותר, ושלחו עוד באותו היום את מניית תדיראן לירידה של 4%.

אולם, תוצאות תדיראן הצביעו על תנאי מזג אוויר הרבה פחות נוחים. הכנסות החברה הסתכמו בכ-234 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2018, עלייה של כ-12.9% לעומת הכנסות של כ-207.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צניחה של 14.5% בהכנסות המתחרה אלקטרה צריכה).

בשורה התחתונה דיווחה תדיראן על רווח נקי של 15.5 מיליון שקל, ירידה של כ-36.6% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-24.4 מיליון שקל. עם זאת, הירידה ברווח הנקי לא מיוחסת לתוצאות תפעוליות, אלא מיוחסת להכנסה של כ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשר נבעה מעלייה לשליטה בחברת תדיראן אסקו-טק וכן להוצאה של כ-6.7 מיליון שקל כתוצאה מהפחתה לירידת ערך מלאה בגין השקעה של הקבוצה בחברת עין ורד.

הרווח הגולמי של תדיראן ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ-60.1 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-25.6%, מדובר בעלייה של כ-16.1% לעומת הרווח הגולמי ברבעון השני אשתקד אשר הסתכם בכ-51.8 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-24.9%.

הוצאות השיווק נשאו פרי

החברה הגדילה את הוצאות המכירה ושיווק ברבעון השני בכ-26.5% ביחס לרבעון המקביל, כאשר שולי הוצאות המכירה ושיווק עלו ל-10.7% לעומת כ-9.5% ברבעון המקביל.

מנגד, נרשמה ירידה קלה בהוצאות ההנהלה וכלליות אשר הסתכמו בכ-5.9 מיליון שקל (2.5% מההכנסות), לעומת כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל (כ-2.9% מההכנסות).

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-27.4 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-27.8 מיליון שקל. עם זאת, החברה מציינת כי הרווח התפעולי ברבעון המקביל כלל השפעה חד פעמית בגין רווח של כ-3.2 מיליון שקל אשר נרשם כתוצאה מעלייה לשליטה בחברת תדיראן אסקו-טק (החברה היתה רשומה בספרים לפי שווי נמוך יחסית למחיר ברכישה וכתוצאה מכך הוכר רווח הון), כאשר בנטרול השפעה זו נרשם גידול ברווח התפעולי.

ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם ה-EBITDA של הקבוצה לסך של כ-29.5 מיליון שקל (12.6% מההכנסות), לעומת סך של 29.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (14.4% מההכנסות), קיטון של 1.1%. בנטרול ההשפעה החד פעמית כאמור לעיל, ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2018 עלה ב-10.7%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה בה: "אנו שמחים לדווח על רבעון שני חזק בפתחה של העונה החמה. מכירות הקבוצה ברבעון צמחו בשיעור גבוה, תוך שיפור הרווח הגולמי ושיעורו. זאת, תוך התמודדות מוצלחת עם האתגרים שאפיינו את השוק. אנו ממשיכים לממש את אסטרטגיית הקבוצה לפעול בכל הסגמנטים של מיזוג האוויר, תוך מתן מענה אופטימלי לצרכי לקוחותינו."

"החל מתחילת השנה, אנו מפתחים את הפעילות הבינלאומית של הקבוצה, מתוך מטרה לייצר מקור רווח נוסף, על רקע מזג האוויר החם השורר בעולם, ובין היתר, במדינות שעד לפני שנים אחדות נחשבו למדינות בעלות מזג אויר נוח. אנו מאמינים כי הביקוש המאמיר למיזוג אויר בעולם, בשילוב עם היכולות הגבוהות בתחומי ייצור, הנדסה ופיתוח של הקבוצה, פותח בפנינו הזדמנות מצוינת בשוק הבינלאומי."

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דן חסכן 20/08/2018 18:41
    הגב לתגובה זו
    זה לא סוד שיש תחרות מאוד גדולה על הקירור וחימום הבית של כל אזרח בישראל, נראה לי שהמבחינה הזאת תדיראן פשוט יותר טובים מבחינת החיסכון והאמינות שלהם. יש לו מעט שחקנים חדשים שנכנסו לתחום של המזגנים אבל הסוד הוא לתת את החיסכון וגם שקט להרבה זמן לדעתי.
  • 4.
    איתי 16/08/2018 16:30
    הגב לתגובה זו
    ואם זה איזשהי אינדקציה אז זה כנראה מורגש בתוצאות
  • 3.
    איש אחד 15/08/2018 15:35
    הגב לתגובה זו
    זה ההבדל בין חברה כמו תדיראן שכולם משפחה, לבין אלקטרה שכולם שכירי חרב !!!
  • ג'רר 15/08/2018 22:06
    הגב לתגובה זו
    אין הגדרה טובה יותר (לשתי החברות)!!!
  • 2.
    Ron 15/08/2018 15:16
    הגב לתגובה זו
    תוצאות יפות מאוד כנגד כל הציפיות!!!!!
  • 1.
    אזרח מאוכזב 15/08/2018 14:09
    הגב לתגובה זו
    חברה גרועה.בגלל לשון הרע אני לא מוסיף והמבין יבין. לא מתקרב למוצריה ולשרות שלה מק"מ.במדינות נורמליות היא היתה מסמן פושטת רגל. להתרחק..
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותרשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיות

חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים

עוזי גרסטמן |

ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום. 

על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.

קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.

ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.


כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.