גלעד אורן מצלאוי
צילום: דרור סיתהכל
דוחות

מצלאוי: הרווח הנקי זינק ב-87% ל-37 מיליון שקל

החברה רשמה ב-2024 הכנסות בהיקף כ-314 מיליון שקל, עלייה של 40% לעומת הכנסות בהיקף כ-223 מיליון שקל בשנת 2023; הרווח הגולמי של החברה עלה ב-2024 ב-46% ל-65 מיליון שקל, לעומת 44 מיליון שקל ב-2023

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה מצלאוי גלעד אורן

חברת מצלאוי מצלאוי -0.06%   מפרסמת את הדוחות הכספיים לשנת 2024, החברה רשמה ב-2024 הכנסות בהיקף כ-314 מיליון שקל, עלייה של 40% לעומת הכנסות בהיקף כ-223 מיליון שקל בשנת 2023. העלייה נובעת בעיקר מגידול בהכנסות ממכירת דירות למגורים והכרה בהכנסה מהתקדמות הפרויקטים בביצוע בסך של כ-43 מיליון שקל, כמו כן מגידול בהכנסות ממתן שירותי בנייה בסך של כ-48 מיליון שקל, בעיקר בגין הפרויקטים בביצוע "רובע איילון" בת ים ו"הרימון" בקרית אונו.


בפילוח מגזרי הפעילות של החברה, עולה כי בתחום הייזום והפיתוח החברה רשמה הכנסות בהיקף 163 מיליון שקל ב-2024 לעומת 120 מיליון שקל ב-2023; בתחום הנדל"ן להשקעה רשמה הכנסות בהיקף 5.3 מיליון שקל לעומת 5 מיליון שקל ב-2023; בתחום הביצוע רשמה הכנסות בהיקף 145 מיליון שקל לעומת 98 מיליון שקל ב-2023. 

הרווח הגולמי של החברה עלה ב-2024 ב-46% ל-65 מיליון שקל, לעומת 44 מיליון שקל ב-2023. הרווח התפעולי עלה ב-63% ל-44 מיליון שקל לעומת 27 מיליון שקל ב-2023. מצלאוי רשמה רווח נקי בהיקף 37 מיליון שקל ב-2024, זינוק של כ-87% לעומת רווח נקי של כ-20 מיליון שקל ב-2023.


החברה מכרה בשנה החולפת סה"כ 46 יח"ד - 26 יחידות דיור בפרויקטים שבביצוע בהיקף כספי כולל של כ-59 מיליון שקל (חלק החברה בלבד). בנוסף מכרה 20 יח"ד בפרויקט שהקמתו צפויה להתחיל בחודש הקרוב. סה"כ מכירת דירות בשנה החולפת הסתכמה בכ-106 מיליון שקל. זאת לעומת סה"כ 13 דירות ב-2023 בהיקף כספי של כ-37 מיליון שקל בשנת 2023.


לדברי מנכ"ל חברת מצלאוי, רו"ח גלעד אורן "אנו שמחים להציג תוצאות חזקות לשנת 2024, המשקפות את הצמיחה, החדשנות והמחויבות של הצוות שלנו. ההישגים הללו מחזקים את מעמדנו בשוק ומדגישים את היכולת שלנו לבצע בהצלחה מרובה פרוייקטים של התחדשות עירונית לטובת בעלי הדירות, הלקוחות ובעלי המניות. אנו נמשיך לפעול בנחישות כדי להבטיח את המשך צמיחת החברה והצלחתה העתידית. תוצאות החברה מביאות לידי ביטוי את ההתקדמות המשמעותית בפרויקטים ואת הגידול במכירת הדירות ביחס לשנה קודמת. החברה מקדמת כיום כ-30 פרוייקטים של התחדשות עירונית במרכז הארץ ולאחרונה קיבלה שני היתרים נוספים בבת ים ובהוד השרון, אשר צפויים להגדיל את היקף הפעילות והכנסות החברה. בנוסף, אנו צופים תחילת ביצוע של עוד כ-4 פרוייקטים בשנה הקרובה, אשר יאיצו את המכירות, צמיחת החברה והצלחתה ביזמות נדלן למגורים בכלל והתחדשות עירונית בפרט".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.