ufc
צילום: שאטרסטוק

קונור מק'גרגור נגד פלויד מייוות'ר

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה לחימה

אחד מקרבות האגרוף הנצפים ביותר בכל הזמנים נערך באוגוסט השנה - זה היה הקרב של כוכב ה – UFC (אומנות לחימה בה נאבקים עם הידיים והרגליים) האירי, הידוע ב"שם הבמה" שלו "הידוע לשמצה" (The Notorious) - קונור מק'גרגור, מול אגדת האגרוף (שחזר מפרישה במיוחד לכבוד הקרב), אלוף העולם על ידי חמישה ארגונים שונים  - פלויד מייוות'ר.

 

עבור כל אחד מהמתמודדים לעסוק במקצוע שהם עוסקים זה כמו הימור יומיומי, ממש כמו ווינר - להילחם זה בזה היה לא פחות מאשר סיכון מקצועי. מקצועי - ומשתלם מאוד, בעוד מוערך כי כל אחד משני הצדדים שהשתתפו בקרב, שלשל לכיסו סכומים של תשע ספרות לפחות. על ההיבטים הכלכליים של הקרב המעניין ביותר מאז תחילת ההיסטוריה - לפניכם.

 

לפני שנדבר על ההכנסות - בואו נדבר על החגורה

 

הקרב בין קונור מק'גרגור לבין פלויד מייוות'ר, שממש טרם הקרב הודיע על פרישה עם הגיעו לגיל 40, היה קרב מיוחד - מדובר בשני אלופים בעלי יכולות יוצאות דופן - אבל משני תחומי אגרוף שונים. על כן, הקרב נערך על פי כל כללי האגרוף ובאישור מדינת נוואדה, אבל "הומצאה" עבורו חגורת אליפות ייחודית. אותה חגורת אליפות, אשר יוצרה על ידי ארגון ה - WBC, עשויה שילוב של עור תנין וקילו וחצי של זהב 24 קראט, בשיבוץ לא פחות מ - 3,360 יהלומים, 600 אבני ספיר תכולות ו - 300 אבני ברקת ירקרקות.

 

מי ניצח, ומה יצא לו מזה?

 

על אף שאלוף ה - UFC במשקל נוצה מק'גרגור הפתיע את מיליוני הצופים, אשר העריכו כי כבר מהסיבוב הראשון הוא יראה חולשה אל מול היריב החזק בטקטיקות התגוננות, זה שמעולם עוד לא הפסיד - ושלט ביד רמה בסיבובים הראשונים של הקרב, בתוך זמן לא רב הוא החל להראות סימני עייפות, ועד תחילת הסיבוב העשירי הוא כבר היה מותש לחלוטין. על כן, הזוכה הרשמי בקרב, אשר זכה בנוקאאוט טכני (TKO ), הוא פלויד מייוות'ר.

 

כמה הרוויח המנצח הגדול? מוערך שסכומי הזכייה של מייוות'ר הם 350 מיליוני דולרים. רק עבור קרב שארך פחות מ - 40 דקות? לא בדיוק.

 

סכומי עתק החליפו ידיים בקרב של 36 דקות

 

לקראת הקרב, נמכרו כרטיסים וזכויות שידור בקרוב למיליארד דולר. כרטיס ישיבה במקום ממוצע בקרב, עלה מעל 80,000 דולרים, ועוד לא הזכרנו את ההימורים על הקרב שאותם אי אפשר לאמוד אבל היו חסרי פרופורציה לחלוטין, לכן אין זה פלא שהמנחשים חיכו לתוצאות במתח רב, ממש כאילו היו תוצאות הווינר.

מוערך כי שני המתאבקים הרוויחו היטב מן הקרב - מייוות'ר, שניצח, כ - 350,000,000 דולרים, ומק'גרגור, עם מעל 100,000,000 דולרים.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת