ערוץ 14 דוחה דרישת כאן לפיצוי על שימוש מפר בתכני התאגיד
ערוץ 14 (צילום: אלכסנדר כץ)
.
ערוץ 14 דוחה את הטענות שהועלו על ידי תאגיד השידור הציבורי נגדו, בעקבות שימוש שעשה בתכנים של תוכניות כאן 11. במכתב תשובה, כותב עו"ד יגאל דנינו כי "השימוש בקטעים הנזכרים במכתבכם על ידי מרשתנו מותר לפי סעיף 19 לחוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, המתיר 'שימוש הוגן' ובפרט כאשר השימוש הינו לצרכי ביקורת, סקירה, דיווח עיתונאי והבאת מובאות. כפי שנראה להלן, קיימת הצדקה גמורה וכדין לכל שימוש ושימוש שנעשה על ידי מרשתנו בקטעים אליהם הפניתם במכתבכם".
כזכור, אתמול שלח עו"ד אייל שגיא ממשרד עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות', מכתב התראה לפני תביעה לערוץ 14, בו כתב כי "למרשתנו התברר כי הנחם עושים שימושים בתכנים מוגנים בבעלותו (של כאן, א"כ), ללא כל רשות או הסדרה מוקדמת. התנהלותכם המפרה מפתיעה במיוחד נוכח עיסוקכם ומודעותכם המתבקשת לקניין הרוחני של גופי שידור בכלל והיוצרים בפרט".
במכתב מצוינים מספר מקרים בהם הפר ערוץ 14 לכאורה את הזכויות הקנייניות של תאגיד השידור. "זכויות הקניין הרוחני בתכנים הנ"ל, אשר בחרתם ליטול על דעתכם ללא כל הסכמה, הידברות מוקדמת או הסדרה, הינן בבעלות מרשנו. משכך, מעשיכם, שנעשו למען הפקת רווח, מוניטין והצלחה מסחרית, מהווים הפרה בוטה של זכויות מרשנו בהתאם לחוק זכות יוצרים, כמו גם הפרה של דיני המסחר ההוגן". בכאן דורשים פיצוי של 260 אלף שקלים, ודרישה להסיר את התכנים המפרים מכל אתר, ערוץ או פלטפורמה, כולל רשתות חברתיות.
- חדשות 12 הובילה במהדורות, מי בפריים טיים?
- קופה ראשית עוקפת הפטריוטים ואהבה חדשה; עם 314 אלף צופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בערוץ 14 כאמור דוחים את הטענות, ואף מוסיפים כי "גם מרשתכם עושה שימוש ומקרינה בשידוריה קטעים מתוך תוכניות ומשדרים בערוץ 14 בלא נטילת רשות ממרשתנו, ואין מרשתי באה אליה בטרוניה על כך". במכתבו של עו"ד דנינו מצוינים מספר מקרים בהם נעשה שימוש בתכנים של ערוץ 14, ואולם בכולם מדובר בתוכנית "מהצד השני עם גיא זוהר" של כאן 11, שבין היתר עוסקת בביקורת תקשורת.
לצד ההסבר של ערוץ 14 לגבי כל אחת מטענות התאגיד על שימוש מפר, ב-14 תמהים מדוע "סבורה מרשתכם כי נכון להגביל את השימוש התקשורתי של ערוץ 14 בארכיון הציבורי העצום שהוענק לה ללא תמורה מאת המדינה, עד כדי דרישה שלא לעשות בו שימוש כלשהו ללא רשותה, אפילו לא לצרכי ביקורת עיתונאית. ארכיון זה איננו קניין רוחני פרטי רגיל; מדובר בארכיון ציבורי בעל ערך היסטורי ולאומי למדינת ישראל אשר נאסף על ידי רשות השידור - גוף ציבורי. הדרישה כי כל שימוש מצד מרשתי בארכיון יהיה בכפוף לרשות מרשתכם, תוך התעלמות מוחלטת משימושים מותרים כדוגמת 'שימוש הוגן' לצרכי דיווח וביקורת עיתונאים, חוטאת למטרות הציבוריות שבבסיס קיומו של הארכיון, ומהווה הגבלה בלתי ראויה של חופש העיתונות, הבא למרבה הפליאה דווקא מכלי תקשורת ציבורי".

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.