יאיר לפיד
צילום: ניב מוסמן, לע״מ
פרסום ראשון

בחירות 2022: מי ינהלו את הקמפיינים של לפיד ושל סמוטריץ?

לקראת פיזור הכנסת, המפלגות מתחילות לגבש צוותי קמפיין לבחירות. בניגוד ל-2021 אז הריץ יהודיחה מועמד לראשות ממשלה, כעת הוא יריץ ראש ממשלה מכהן - יאיר לפיד. הציונות הדתית צפויה להמשיך עם אסי טלמון, אריק בן שמעון ומשרד הפרסום ותקין בוטיק

אלכסנדר כץ | (5)

המפלגות השונות מתחילות להראות ניצנים של היערכות לקראת  הבחירות שצפויות להתקיים בסוף אוקטובר או תחילת נובמבר. תופעה מעניינת שאפשר להבחין בה היא שלפחות בכמה מפלגות, צוות הקמפיין שהיה בבחירות האחרונות, צפוי להישאר גם בזה הנוכחי.

 

לדברי גורמים, יש לכך כמה סיבות: הראשונה היא פרק הזמן הקצר שעבר מהבחירות האחרונות, לפני קצת יותר משנה, כך שהאסטרטגיה עשויה לשמור על אותו קו. השנייה היא ההצלחה של אותן מפלגות בבחירות האחרונות, שהובילה להחלטה בקרב בכירי המפלגות להמשיך עם אותו צוות קמפיין.

 

אחרי שמוקדם יותר פרסמנו כי צוות הליכוד, כולל עופר גולן, טופז לוק, יונתן אוריך ושרוליק איינהורן צפויים להמשיך לעבוד עם בנימין נתניהו, ל"ביז מדיה" נודע כי הפרסומאי רמי יהודיחה, מייסד ומנכ"ל משרד הפרסום LEAD, יהיה גם במערכת הבחירות הנוכחית הקמפיינר והיועץ האסטרטגי של יאיר לפיד.

 

מבחינת יהודיחה, מדובר יהיה בקמפיין שונה לחלוטין ביחס לקודם, וזאת משום שהפעם הוא יריץ ראש ממשלה מכהן, לפיד, שצפוי להיכנס השבוע לתפקיד במקומו של נפתלי בנט.

 

בכל מקרה, עדיין מדובר בשלב בתולי וביש עתיד - שבסקרים האחרונים רשמה מספר מנדטים מעל 20, גבוה יותר מאלה שקיבלה בבחירות 2021 (17) - טרם הורכב מטה הקמפיין של המפלגה.

 

עוד מפלגה שרושמת הצלחה בסקרים, היא הציונות הדתית בראשותו של בצלאל סמוטריץ'. בחלק המסקרים היא חצתה את רף עשרה המנדטים, באחרים טיפה פחות, אבל נראה שעשוי להיות לה כוח רב בכנסת הבאה. הערכה היא שאותו צוות קמפיין שליווה את המפלגה בבחירות האחרונות ב-2021, ימשיך גם כעת.

 

מדובר במשרד הייעוץ התקשורת טלמון בן שמעון של אסי טלמון ואריק בן שמעון, שליווה את המפלגה בבחירות לכנסת ה-24 וגם בצורה שוטפת במהלך השנה האחרונה. טלמון יהיה אחראי על האסטרטגיה של הקמפיין יחד עם אבי ורטלסקי, בן שמעון ינהל את מערך התקשורת, ואילו על הפרסום וניהול המדיה צפוי להיות אחראי משרד הפרסום ותקין בוטיק.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שלי 27/06/2022 22:26
    הגב לתגובה זו
    ליכוד 26 בן גביר 8 חרדים יחד 17סהכ 51.לפיד 25 גנץ 9 עבודה ומרצ 12 בנט 6 סער 4 רעמ 4 ליברמן 5 סהכ 65משותפת 6
  • אנונימי 27/06/2022 23:39
    הגב לתגובה זו
    ב"ה היא לא תתקיים
  • 2.
    אליאס 27/06/2022 21:17
    הגב לתגובה זו
    כל הבכיינים המרוקאים קשה להם אם זה שתיהיה ראש ממשלה שלהם אבל את ביבי שמואשם זה טוב ביבי לא מנהיג הוא אינטרנט של שילטון ולתת כספים לדתיים שלא הלכו לעבוד
  • אלון 27/06/2022 23:39
    הגב לתגובה זו
    מאוד מאפיין את המצביעים של לפיד
  • 1.
    מנשה 27/06/2022 18:09
    הגב לתגובה זו
    השיטות ידועות וחוזרות על עצמן , הכוללות איומים קיומיים ,וכמה הצד השני רע ואנחנו הטובים ועוד ועוד כשלמעשה שני ישבנים בתחתון אחד ומחרבנים יחד עם ריח רע ומגעיל ומעניין אם הרוב בולע את זה או שאין לו ברירה בכללי לפיד שניסה ליצור תמונה שהוא מנהיג של כולם למעשה ייצג רק את האליתה האשכנזית ומה יספר לנו ולצעירים שהאמינו בהבטחות שלו הפעם זהאת תהיה הקומדיה החדשה ונמתין להצגות
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.