קשת עתרה לבג"צ נגד מועצת הרשות השנייה בפרשת FREETV
לאחר שמועצת הרשות טרם הכריעה בסוגיית מיזם הסטרימינג, דורשת קשת צו על תנאי שיורה למשיבות מדוע טרם התקבלה החלטה, אחרי יותר מ-450 יום. קשת: "הציבור לא זוכה ליהנות ממגוון רחב יותר של מוצרים במחירים נוחים ואטרקטיביים"
חברת שידורי קשת עתרה הבוקר לבג"צ נגד הרשות השנייה ונגד מועצת הרשות, בשל השיהוי בקבלת ההחלטה לגבי אישור מיזם הסטרימינג FREETV של קשת ו-RGE. בקשת, שתוקפים מזה תקופה ארוכה את חוסר המעש של המועצה, מבקשים מבג"צ להוציא צו על תנאי שמורה למשיבות להגיב מדוע טרם התקבלה החלטה בנושא.
בעתירה מפורטות בהרחבה טענותיה של קשת על העיכוב הממושך לאישור המיזם ועל היעדר סמכות בדין לכאורה לאי קבלת החלטה בעניין הקמת FREETV. בין היתר מצוין כי כבר במרץ 2021 פנתה קשת לממונה על התחרות ולמועצת הרשות השנייה לקבלת אישור להפעלת המיזם. בעוד שבתחילת ספטמבר הממונה על התחרות אישרה את המיזם, וקבעה כי "ההסדר הנדון יאפשר כניסה של מתחרה נוסף לענף וכתוצאה מכך היצע המוצרים הזמין לצרכן יגדל ורמת התחרות צפויה להשתפר", הרי שמועצת הרשות השנייה טרם עשתה זאת, גם לאחר שתי ישיבות שהתקיימו לאחרונה בנושא.
.
עוד על הקשיים בהשקת מיזם FREETV:
* הקמפיין שאמור ללחוץ על הרשות השנייה לאשר את מיזם הסטרימינג של קשת
* דרישה מ-FREETV: התחייבו בכתב להשקיע 21 מ' ש' בתוכן מקורי
- האיום הוסר: נדחתה עתירת הוט נגד מיזם freeTV
- FreeTV רוצה לנגוס ב-YES ובהוט. מה המחיר והאם היא תצליח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
* הסקר שאמור לשכנע בנחיצותו של מיזם הסטרימינג FREETV
* מלחמת הסטרימינג: על מה בדיוק רבים HOT וקשת? | פרשנות
.
מהרשות השנייה ביקשה קשת אישור ל"פעילות נוספת" בהתאם לרישיון הערוץ, על פיו המועצה "תיתן את אישורה אם שוכנעה כי אין בפעילות הנוספת כדי לפגוע במתן שירותי הרישיון או כדי לפגוע ביכולתה של הרשות לפקח על אופן ביצוע שירותי הרישיון וקיום הוראות החוק והרישיון".
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בתחילת אפריל התכנסה המועצה בפעם הראשונה על מנת לקבל החלטה בנושא המיזם, אך ערב קבלת ההחלטה פנה שר התקשורת יועז הנדל למנכ"ל FREETV במכתב המבהיר כי משרדו בוחן את הסדרת תחום השידורים על גבי האינטרנט. בעקבות הפנייה, החליטה הרשות לדחות את ההחלטה בעניין קשת. ערב הדיון השני של המועצה, התקבלה חוות דעת של לשכת היועצת המשפטית לממשלה לגבי האישור, שציננה קצת את האפשרות לאשר את המיזם. באותה חוות דעת נכתב כי אישור המיזם מצריך בדיקות מקיפות יותר שמתייחסות לשוק השידורים בכלל. חוות הדעת התייחסה בין היתר לאפשרות שמיזם כזה עשוי להוביל להיווצרות מונופול בשוק הדעות. בעקבות כך פנתה הרשות השנייה להתייחסות של מועצת הכבלים והלוויין. האחרונה הוציאה את הנושא לשימוע ציבורי, ולאחר שהסתיים השימוע, מועצת הכבלים והלווין אמורה לקבל החלטה השבוע ולהעבירה למועצת הרשות השנייה.
יש לציין כי אין בחוק הרשות השנייה הגבלה על פעילות של בעל רישיון באינטרנט, וכן, פעילות המיזם אינה מצריכה רישיון כלשהו – כך בבסיס הטענות של קשת. ואולם, חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית HOT ו-yes דווקא טוענות כי רישיון קשת על ידי הרגולטור שלה, קובע כי אסור לה לפעול בפלטפורמות אחרות – כגון פלטפורמה רב-ערוצית, כפי שהיא מבקשת לעשות.
בקשת אומרים כי בעוד שהיא ענתה באופן מהיר ויעיל לכל השאלות אודות המיזם שהוצבו בפניה על ידי הרשות השנייה, בסך כולל של פחות מ-70 ימים, קשת ממתינה לקבלת החלטת הרשות מזה 451 ימים.
בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד צבי בר-נתן, אמיר ונג ומעין ברונשטיין ממשרד גולדפרב-זליגמן, נכתב כי "פעם אחר פעם 'מתגלה' מכשול חדש ומוזר, וההליך נמשך כאירוע מתגלגל שאין לו סוף. המועצה ממאנת לקבל החלטה בהישענה על גורמים חיצוניים בעלי שיקולים זרים שאינם ממין העניין; דיונים שנקבעים מסתיימים ללא החלטה לאחר התערבויות של הרגע האחרון; המועצה אינה קובעת לוח זמנים לקבלת החלטה כאמור, וכך גורמת לשיהוי בלתי סביר ולנזקים כבדים לקשת, לשותפיה העסקיים ולציבור בכללותו".
עוד נכתב כי "יש להתפלא על העיכוב החמור בקבלת החלטה מצד הרשות השנייה - שהרי כל זמן בו הרשות נמנעת מלקבל החלטה, הינו עוד זמן בו הציבור לא זוכה ליהנות ממגוון רחב יותר של מוצרים במחירים נוחים ואטרקטיביים. כל הדיונים והעיכובים בנושא חורגים לחלוטין ממהות העניין והם אינם משרתים איש פרט ל-HOT ו-yes. וכך, כל זמן שלא מאושרת בקשת קשת – נגרמת פגיעה קשה לקשת ולציבור הצרכנים. לאור כל האמור לעיל בעתירה זו מתבקש בית המשפט הנכבד ליתן צו על תנאי כמבוקש ברישא לעתירה זו וכן לקבוע דיון דחוף בעתירה".
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים.
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.
