קשת עתרה לבג"צ נגד מועצת הרשות השנייה בפרשת FREETV
לאחר שמועצת הרשות טרם הכריעה בסוגיית מיזם הסטרימינג, דורשת קשת צו על תנאי שיורה למשיבות מדוע טרם התקבלה החלטה, אחרי יותר מ-450 יום. קשת: "הציבור לא זוכה ליהנות ממגוון רחב יותר של מוצרים במחירים נוחים ואטרקטיביים"
חברת שידורי קשת עתרה הבוקר לבג"צ נגד הרשות השנייה ונגד מועצת הרשות, בשל השיהוי בקבלת ההחלטה לגבי אישור מיזם הסטרימינג FREETV של קשת ו-RGE. בקשת, שתוקפים מזה תקופה ארוכה את חוסר המעש של המועצה, מבקשים מבג"צ להוציא צו על תנאי שמורה למשיבות להגיב מדוע טרם התקבלה החלטה בנושא.
בעתירה מפורטות בהרחבה טענותיה של קשת על העיכוב הממושך לאישור המיזם ועל היעדר סמכות בדין לכאורה לאי קבלת החלטה בעניין הקמת FREETV. בין היתר מצוין כי כבר במרץ 2021 פנתה קשת לממונה על התחרות ולמועצת הרשות השנייה לקבלת אישור להפעלת המיזם. בעוד שבתחילת ספטמבר הממונה על התחרות אישרה את המיזם, וקבעה כי "ההסדר הנדון יאפשר כניסה של מתחרה נוסף לענף וכתוצאה מכך היצע המוצרים הזמין לצרכן יגדל ורמת התחרות צפויה להשתפר", הרי שמועצת הרשות השנייה טרם עשתה זאת, גם לאחר שתי ישיבות שהתקיימו לאחרונה בנושא.
.
עוד על הקשיים בהשקת מיזם FREETV:
* הקמפיין שאמור ללחוץ על הרשות השנייה לאשר את מיזם הסטרימינג של קשת
* דרישה מ-FREETV: התחייבו בכתב להשקיע 21 מ' ש' בתוכן מקורי
- האיום הוסר: נדחתה עתירת הוט נגד מיזם freeTV
- FreeTV רוצה לנגוס ב-YES ובהוט. מה המחיר והאם היא תצליח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
* הסקר שאמור לשכנע בנחיצותו של מיזם הסטרימינג FREETV
* מלחמת הסטרימינג: על מה בדיוק רבים HOT וקשת? | פרשנות
.
מהרשות השנייה ביקשה קשת אישור ל"פעילות נוספת" בהתאם לרישיון הערוץ, על פיו המועצה "תיתן את אישורה אם שוכנעה כי אין בפעילות הנוספת כדי לפגוע במתן שירותי הרישיון או כדי לפגוע ביכולתה של הרשות לפקח על אופן ביצוע שירותי הרישיון וקיום הוראות החוק והרישיון".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
בתחילת אפריל התכנסה המועצה בפעם הראשונה על מנת לקבל החלטה בנושא המיזם, אך ערב קבלת ההחלטה פנה שר התקשורת יועז הנדל למנכ"ל FREETV במכתב המבהיר כי משרדו בוחן את הסדרת תחום השידורים על גבי האינטרנט. בעקבות הפנייה, החליטה הרשות לדחות את ההחלטה בעניין קשת. ערב הדיון השני של המועצה, התקבלה חוות דעת של לשכת היועצת המשפטית לממשלה לגבי האישור, שציננה קצת את האפשרות לאשר את המיזם. באותה חוות דעת נכתב כי אישור המיזם מצריך בדיקות מקיפות יותר שמתייחסות לשוק השידורים בכלל. חוות הדעת התייחסה בין היתר לאפשרות שמיזם כזה עשוי להוביל להיווצרות מונופול בשוק הדעות. בעקבות כך פנתה הרשות השנייה להתייחסות של מועצת הכבלים והלוויין. האחרונה הוציאה את הנושא לשימוע ציבורי, ולאחר שהסתיים השימוע, מועצת הכבלים והלווין אמורה לקבל החלטה השבוע ולהעבירה למועצת הרשות השנייה.
יש לציין כי אין בחוק הרשות השנייה הגבלה על פעילות של בעל רישיון באינטרנט, וכן, פעילות המיזם אינה מצריכה רישיון כלשהו – כך בבסיס הטענות של קשת. ואולם, חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית HOT ו-yes דווקא טוענות כי רישיון קשת על ידי הרגולטור שלה, קובע כי אסור לה לפעול בפלטפורמות אחרות – כגון פלטפורמה רב-ערוצית, כפי שהיא מבקשת לעשות.
בקשת אומרים כי בעוד שהיא ענתה באופן מהיר ויעיל לכל השאלות אודות המיזם שהוצבו בפניה על ידי הרשות השנייה, בסך כולל של פחות מ-70 ימים, קשת ממתינה לקבלת החלטת הרשות מזה 451 ימים.
בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד צבי בר-נתן, אמיר ונג ומעין ברונשטיין ממשרד גולדפרב-זליגמן, נכתב כי "פעם אחר פעם 'מתגלה' מכשול חדש ומוזר, וההליך נמשך כאירוע מתגלגל שאין לו סוף. המועצה ממאנת לקבל החלטה בהישענה על גורמים חיצוניים בעלי שיקולים זרים שאינם ממין העניין; דיונים שנקבעים מסתיימים ללא החלטה לאחר התערבויות של הרגע האחרון; המועצה אינה קובעת לוח זמנים לקבלת החלטה כאמור, וכך גורמת לשיהוי בלתי סביר ולנזקים כבדים לקשת, לשותפיה העסקיים ולציבור בכללותו".
עוד נכתב כי "יש להתפלא על העיכוב החמור בקבלת החלטה מצד הרשות השנייה - שהרי כל זמן בו הרשות נמנעת מלקבל החלטה, הינו עוד זמן בו הציבור לא זוכה ליהנות ממגוון רחב יותר של מוצרים במחירים נוחים ואטרקטיביים. כל הדיונים והעיכובים בנושא חורגים לחלוטין ממהות העניין והם אינם משרתים איש פרט ל-HOT ו-yes. וכך, כל זמן שלא מאושרת בקשת קשת – נגרמת פגיעה קשה לקשת ולציבור הצרכנים. לאור כל האמור לעיל בעתירה זו מתבקש בית המשפט הנכבד ליתן צו על תנאי כמבוקש ברישא לעתירה זו וכן לקבוע דיון דחוף בעתירה".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
