בניין קשת
צילום: אלכסנדר כץ

הקמפיין שאמור ללחוץ על הרשות השנייה לאשר את מיזם הסטרימינג של קשת

אחרי המכתב של איגוד המפיקים, כעת מגיע מכתבו של יו"ר המועצה הישראלית לצרכנות שקורא ליו"ר הרשות לאשר את המיזם "לטובת הציבור". בתוך כך נדחה הדיון בוועדת השרים לחקיקה בנוגע לחיוב גופי הסטרימינג המשדרים בישראל להפיק תוכן מקורי
אלכסנדר כץ |
מאחורי הקלעים פועל FREETV של קשת ו-RGE, ליצירת לחץ ציבורי על הרשות השנייה, כדי שזו תאשר את מיזם הסטרימינג המתגבש. אחרי שכבר שוגרו מכתבים, היום הופץ מכתבו של יו"ר המועצה הישראלית לצרכנות, יונה טילמן, ליו"ר הרשות השנייה עדן בר טל, בקריאה "לבחון בהקדם אישור המיזם לטובת הציבור שכן התחרות תשפר את האיכות ותוזיל העלויות".   כזכור, מועצת הרשות השנייה דנה כבר פעמיים בסוגיית FREETV, אך בשל המכשול המשפטי שהציב המשנה ליועצת המשפטית לממשלה מאיר לוין, לא התקיימה במועצה הצבעה, ומועצת הכבלים והלוויין נקראה לעזור לרשות השנייה ולקיים שימוע ציבורי, שהסתיים בשבוע שעבר. כעת אמורים במועצת הכבלים לגבש עמדה, ואותה להעביר למועצת הרשות השנייה. בקשת זועמים על התנהלות מועצת הרשות השנייה  שהצליחה למזמז את ההחלטה יותר מ-14 חודשים, כאשר במקביל רשות התחרות אישרה את מיזם FREETV כבר לפני יותר מחצי שנה, למרות שהבקשות למועצת הרשות השנייה ולרשות התחרות הוגשו בערך באותו מועד.   לדבריו של טילמן, "יוקר המחיה בישראל עלה בשנה האחרונה לראש סדר היום הציבורי. חדשות לבקרים אנו מתבשרים על תוכניות ממשלתיות שנועדו להסיר חסמים ביבוא, להפחית רגולציה ולהגביר תחרות. מטבע הדברים, המאבק ביוקר המחיה בנוי משורה ארוכה של צעדים קטנים ואף סיזיפיים, אשר מביאים להישגים קטנים האמורים להצטרף לחשבון גדול". . *הסקר שאמור לשכנע בנחיצותו של מיזם הסטרימינג FREETV  *נמשיך לא לצפות בעשרות ערוצים ולשלם סתם על חבילות מיותרות? | טור .  "לאור כל זאת", המשיך, "הצטערנו לשמוע על סחבת בה נוהגים גופי הרגולציה באישור מיזם FREETV, המתעתד להציע לציבור הישראלי חבילת ערוצי טלוויזיה, בעלות עשרות שקלים בודדות לחודש. זאת, אל מול שוק הנשלט על ידי גופי תקשורת אשר מציעים מחירי חבילות הנעות בין 100 ל-250 שקלים ואף למעלה מכך. משמעות מהלך זה לכיסו של הצרכן הישראלי חסכון של עשרות שקלים. יתירה מכך, מן המידע שבידי, עצם העיסוק באישור המיזם יצר מערבולת תחרותית חיובית בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית והביא כמה מן השחקניות בענף לנסות ולהציע לצרכן הישראלי מוצרים מוזלים המותאמים לצרכיו". בכך מתייחס טילמן למהלכים של פרטנר ו-HOT.   בשבוע שעבר שלח איגוד המפיקים מכתב "לכל מאן דבעי" בו ציין כי התרשם מהודעת FREETV (על השקעה של 8% מההכנסות בתוכן מקורי, א"כ), קורא לכל הפלטפורמות שפועלות על גבי האינטרנט לעשות כן, וכי יש להסדיר את פעילות חברות הסטרימינג. . 
.
במקביל, אמורה הייתה היום ועדת השקים לענייני חקיקה לדון בהצעתן של חברות הכנסת אמילי מואטי ואבתיסאם מראענה, לתקן את חוק התקשורת ולקבוע כי על חברות הסטרימינג הפועלות בישראל, להקצות בין 4% ל-12% מהכנסותיהן לתוכן מקורי. בסופו של דבר הדיון נדחה בשבועיים, וכאשר מצבה של הקואליציה לא קל בכלל והיא פועלת ללא רוב, נראה שיהיה קשה להעביר את ההצעה הזאת במליאה, אם וכאשר ועדת השרים תיתן לה אור ירוק. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.