הקמפיין שאמור ללחוץ על הרשות השנייה לאשר את מיזם הסטרימינג של קשת

אחרי המכתב של איגוד המפיקים, כעת מגיע מכתבו של יו"ר המועצה הישראלית לצרכנות שקורא ליו"ר הרשות לאשר את המיזם "לטובת הציבור". בתוך כך נדחה הדיון בוועדת השרים לחקיקה בנוגע לחיוב גופי הסטרימינג המשדרים בישראל להפיק תוכן מקורי
אלכסנדר כץ |
מאחורי הקלעים פועל FREETV של קשת ו-RGE, ליצירת לחץ ציבורי על הרשות השנייה, כדי שזו תאשר את מיזם הסטרימינג המתגבש. אחרי שכבר שוגרו מכתבים, היום הופץ מכתבו של יו"ר המועצה הישראלית לצרכנות, יונה טילמן, ליו"ר הרשות השנייה עדן בר טל, בקריאה "לבחון בהקדם אישור המיזם לטובת הציבור שכן התחרות תשפר את האיכות ותוזיל העלויות".   כזכור, מועצת הרשות השנייה דנה כבר פעמיים בסוגיית FREETV, אך בשל המכשול המשפטי שהציב המשנה ליועצת המשפטית לממשלה מאיר לוין, לא התקיימה במועצה הצבעה, ומועצת הכבלים והלוויין נקראה לעזור לרשות השנייה ולקיים שימוע ציבורי, שהסתיים בשבוע שעבר. כעת אמורים במועצת הכבלים לגבש עמדה, ואותה להעביר למועצת הרשות השנייה. בקשת זועמים על התנהלות מועצת הרשות השנייה  שהצליחה למזמז את ההחלטה יותר מ-14 חודשים, כאשר במקביל רשות התחרות אישרה את מיזם FREETV כבר לפני יותר מחצי שנה, למרות שהבקשות למועצת הרשות השנייה ולרשות התחרות הוגשו בערך באותו מועד.   לדבריו של טילמן, "יוקר המחיה בישראל עלה בשנה האחרונה לראש סדר היום הציבורי. חדשות לבקרים אנו מתבשרים על תוכניות ממשלתיות שנועדו להסיר חסמים ביבוא, להפחית רגולציה ולהגביר תחרות. מטבע הדברים, המאבק ביוקר המחיה בנוי משורה ארוכה של צעדים קטנים ואף סיזיפיים, אשר מביאים להישגים קטנים האמורים להצטרף לחשבון גדול". . *הסקר שאמור לשכנע בנחיצותו של מיזם הסטרימינג FREETV  *נמשיך לא לצפות בעשרות ערוצים ולשלם סתם על חבילות מיותרות? | טור .  "לאור כל זאת", המשיך, "הצטערנו לשמוע על סחבת בה נוהגים גופי הרגולציה באישור מיזם FREETV, המתעתד להציע לציבור הישראלי חבילת ערוצי טלוויזיה, בעלות עשרות שקלים בודדות לחודש. זאת, אל מול שוק הנשלט על ידי גופי תקשורת אשר מציעים מחירי חבילות הנעות בין 100 ל-250 שקלים ואף למעלה מכך. משמעות מהלך זה לכיסו של הצרכן הישראלי חסכון של עשרות שקלים. יתירה מכך, מן המידע שבידי, עצם העיסוק באישור המיזם יצר מערבולת תחרותית חיובית בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית והביא כמה מן השחקניות בענף לנסות ולהציע לצרכן הישראלי מוצרים מוזלים המותאמים לצרכיו". בכך מתייחס טילמן למהלכים של פרטנר ו-HOT.   בשבוע שעבר שלח איגוד המפיקים מכתב "לכל מאן דבעי" בו ציין כי התרשם מהודעת FREETV (על השקעה של 8% מההכנסות בתוכן מקורי, א"כ), קורא לכל הפלטפורמות שפועלות על גבי האינטרנט לעשות כן, וכי יש להסדיר את פעילות חברות הסטרימינג. . 
.
במקביל, אמורה הייתה היום ועדת השקים לענייני חקיקה לדון בהצעתן של חברות הכנסת אמילי מואטי ואבתיסאם מראענה, לתקן את חוק התקשורת ולקבוע כי על חברות הסטרימינג הפועלות בישראל, להקצות בין 4% ל-12% מהכנסותיהן לתוכן מקורי. בסופו של דבר הדיון נדחה בשבועיים, וכאשר מצבה של הקואליציה לא קל בכלל והיא פועלת ללא רוב, נראה שיהיה קשה להעביר את ההצעה הזאת במליאה, אם וכאשר ועדת השרים תיתן לה אור ירוק. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.