בית הדין לעבודה דחה בקשת קובלנץ לצו מניעה נגד הדחתו
חדשות רעות למנכ"ל תאגיד השידור הציבורי כאן: בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה היום את בקשתו של אלדד קובלנץ להוצאת צו מניעה נגד פיטוריו על ידי מועצת התאגיד. בכך מתחזקת עוד האפשרות כי קובלנץ יסיים את תפקידו, עם כי באפשרותו לערער על ההחלטה בפני בית הדין הארצי לעבודה.
נשיא בית הדין אייל אברהמי, כתב בהחלטתו כי לא נפלו פגמים בהליך השימוע שהתקיים לקובלנץ על ידי המועצה, בראשותו של גיל עומר, וכי השימוע אליו זומן נעשה כדין.
כזכור, קובלנץ זומן לשימוע בעקבות מערכת היחסים העכורה בינו לבין המועצה. במועצה טענו כי קובלנץ חותר נגדה ואינו מתייחס להנחיותיה – כגוף המפקח על הנהלת התאגיד. קובלנץ מאידך טען כי המועצה ועומר התנכלו לו ופעלו לאורך תקופה להדחתו, וכי הליך השימוע שנערך לו אינו חוקי.
"לא מצאנו בסיס לטענת המבקש לפיה המועצה ביקשה לשלוט על התאגיד ולקחת לעצמה תפקידים שאינם מוקנים לה על פי דין", נכתב בהחלטת בית הדין, "לא מצאנו גם בסיס לטענה לפיה מדובר בהתנכלות אישית למבקש או מצב בו יו"ר המועצה או חבריה שמו להם למטרה להדיחו מתפקידו".
- ניר צוק מתקרב לרשת 13; ומי יהיה המנכ"ל החדש?
- אחרי סאגת קובלנץ: התאגיד בחר בגולן יוכפז למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השופט אברהמי קבע בהחלטתו כי דווקא קובלנץ הוא זה שלא קיבל את מרות המועצה המפקחת: "התנהלות זו של המבקש מעידה כי ההחלטה על סיום כהונתו מחמת אלה לא נופלת מחוץ למתחם הסבירות. נוצר אפוא ספק כבד ביכולתו של קובלנץ לתקן ליקויים אלה", בהתייחסותו לליקויים שעלו בדוח ועדת פורקצ'ה, שהוקמה בעקבות התחקירים ב"הארץ" על התנכלויות והטרדות בתאגיד.
"כל עוד ההחלטה מצויה בתוך מתחם הסבירות בית הדין לא יתערב בה, בוודאי עת עסקינן בסעד זמני ולא בתביעה עיקרית", סיכם שופט בית הדין אברהמי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
