אמזון פריים וידאו
צילום: יח"צ

הקרב על אמזון פריים: סלקום ופרטנר יוצאות בקמפיינים במקביל

מירוץ החימוש של חברות התקשורת המתחרות הביא אותן להתהדר בשיתוף הפעולה עם ענקית הסטרימינג הבינלאומית - באותו היום
אייס |

החל מהיום, מנויי פרטנר TV אשר להם מנוי גם לאמזון פריים, יוכלו להנות מתוכני ענקית הסטרימינג הבינלאומית ולצפות בהם בממיר הביתי בתרגום בעברית, לאור קמפיין משותף בין החברות.

אולם, למנויי סלקום TV אין מה לחוש מקופחים: גם סלקום הודיעה על שיתוף פעולה עם אמזון פריים, כך שמי שיש לו מנוי לשני השירותים יוכל לצפות גם הוא בתכנים על גבי הממיר, עם סייג קטן: השירות יהיה זמין לבעלי ממיר מאסטר בוקס 4k המבוסס על מערכת ההפעלה של אנדרואיד TV.

שתי החברות התהדרו בכך שיוכלו לשדר כעת את התכנים האהובים מאמזון פריים, והתייחסו לאותן הסדרות - גברת מייזל המופלאה, פליבג, ג'ק ראיין ו- The Boys. "אנחנו שמחים וגאים על שיתוף הפעולה שלנו עם אמזון", אמר ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום. "הצטרפות אפליקציית הפריים וידאו וספריית התוכן העשירה של אמזון לשירות הטלוויזיה שלנו, יחד עם הצעת התוכן העצומה של סלקום, הופכים את סלקום tv לבעלת השירות העשיר, הגדול, האטרקטיבי והמשתלם ביותר בישראל."

מירוץ החימוש של שתי המתחרות, אשר השיק שירות דומה במקביל, מעיד על הקרב הצמוד שמנהלות חברות התקשורת המקומיות על לב (וכיס) המנויים. בעל פי דוחות שפרסמה סלקום לרבעון השלישי השנה, מספר לקוחות סלקום TV עלה ב-8,000 ברבעון זה ל-247 אלף - עלייה של 41 אלף מנויים השנה. כמו כן, דיווחה החברה על עליה של 3.1% בהכנסות ברבעון השלישי, ירידה בשיעורי הרווחיות והפסד נקי של מיליון שקל.

מנגד, בדוחות שפרסמה פרטנר TV לרבעון השלישי, דווח כי לחברה 183 אלף מנויים נכון למועד פרסום הדוחות, ובסוף ספטמבר מספר מנוייה עמד על 176 אלף, המהווים גידול של 16 אלף מנויים ברבעון. ההכנסות של החברה ברבעון השלישי עמדו על 825 מיליון שקלים, עלייה של 3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח עמד על 7 מיליון שקלים וחובות החברה גדלו ל-956 מיליון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.