בקבוקי יין
צילום: PIXABAY

היינות ששיגעו אותנו – אילו יינות הישראלים הכי אהבו השנה?

תוכן בחסות |

הישראלים אוהבים יין, בכך אין ספק. אם בעבר הסתפקו בשתיית יין בקידוש ובאירועים מיוחדים, הרי שהיום כך על פי תוצאותיו של סקר מקיף 78% מהישראלים מספרים שהם שותים יין בתדירות כלשהי. כ-57% מתוכם שותים כוסית (או יותר) בתדירות של פעם בשבוע לפחות. אז אילו יינות הישראלים הכי אהבו השנה? מהם הזנים המובילים בקרב הישראלים? והיכן נמצא אותם יותר – במדפי היין בסופר או ביקבי הבוטיק? רגע לפני שנפרדים משנת 2019, הנה סיכום קצר של תרבות היין הישראלית בשנה החולפת.

מצעד היינות הלבנים

סוביניון בלאן

יין יבש רענן, חצוף ושופע ארומות של עשב טרי, אפרסק עסיסי וגויאבות בשלות. על אף שמקורו של זן הענבים סוביניון בלאן הוא בחבל בורדו בצרפת, האינטרפרטציה המקומית לוקחת אותו לגבהים חדשים. בישראל. שיטת הפקת היין מאופיינת בשיטות של העולם החדש, מסורתיות פחות, אך מלאות טעמים רעננים. כך גם הסוביניון בלאן המסורתי תחת ידיהן המוכשרות של היקבים הישראלים, מקבל טעמים טרופיים נעימים  והעם היושב בציון לוגם אותו בהמוניו.

גוורצטרמינר

אם הצלחתם להגות את שם הזן הזה – כנראה שלא שתיתם מספיק. היין המדהים והמתקתק הזה עשה עלייה, מדרום טירול שבצפון איטליה, שם המקומיים דוברים גרמנית. מקור שמו הוא חלוקה של שתי מילים: "טרמין", שמה של העיירה האיטלקית בהגייה גרמנית ו"גווירץ", שפירושו הוא ארומטי ומתובל. התוצאה: יין חצי יבש עשיר בסוכר, שטעמיו מזכירים ליצ'י מתקתק או ורד עדין. ישראלים אוהבים גוורצטרמינר וברור מאוד למה. אנחנו אוהבים טעמים מתוקים במקצת, נהנים מכוס יין המתאימה לאקלים הישראלי ואוהבים את היינות שלנו קלילים, חצופים ומתמזגים באופן מושלם עם שמש חמימה.

שרדונה

כל מסעדה שמכבדת את עצמה, תוסיף לתפריט היינות שלה לפחות יין אחד מסוג שרדונה. הישראלים אוהבים אותו, הוא טעים לחך הישראלי ומחליק בגרון. בסקלה שבין יין קליל ליינות הכבדים יותר הוא מציע חווית טעימה מושלמת. היין הלבן והיבש הוא בן הלוויה האולטימטיבי למאכלים רבים והוא נחשב לאחד מהזנים האיכותיים ביותר לגידול בישראל – מהצפון ועד הדרום, מחבל הערבה ועד לצפון הגליל. אפשר ליצור ממנו יינות יבשים יותר ופחות, אפשר ליישנו בתנאים שונים, להפיק ממנו יינות מבעבעים ותוססים או שקטים וסולידיים – השרדונה גמיש והישראלים לא יכולים להפסיק לצרוך אותו, בצורת שמפניה חגיגית או לצד מנות פתיחה עשירות.

מצעד היינות האדומים

פטיט סירה

בצרפתית הוא נקרא "דוריף", על שם מי שגילה את הזן במאה ה-18, ד"ר פרנסואה דוריף. עם השנים, הזן החדש שינה את צבעיו, את הרכביו הזניים וגם את שמו שהשתנה בינתיים ל"פטיט סירה". בשנים האחרונות הוא עושה קאמבק משמעותי למרכז הזירה האלכוהולית  והישראלים אוהבים לאהוב אותו. מה שהחל בשנות ה-70 כנטיעות ניסיוניות של זן הענבים, הפך לתוצאה מרשימה וערבה מאוד לחך ולבחירה מועדפת על ישראלים רבים האוהבים את היין שלהם שזיפי, מתוק ובעל ניחוחות מרוכזים ונפלאים.

קברנה סוביניון

אחד הזנים הקלאסיים והאהובים בישראל כבר עשרות שנים ברציפות. מקורו של הקברנה סוביניון הוא באזור בורדו שבצרפת. הוא נחשב לזן אציל, המשלב בין זני ענבים מסוג סוביניון בלאן וקברנה פראן, כך על פי מחקרים גנטיים. בישראל הוא נחשב לאחד הזנים הנפוצים בתעשיית היין ויקבים. רבים מפיקים ממנו יין בעל צבע עמוק, גוף מלא ויין נפלא המשלב בין ארומות של תבלינים, פירות יער, שוקולד וסיגליות.

פטי ורדו

אחד היינות המסקרנים בענף היין. צבעו כהה מאוד, טעמו עוצמתי מאוד והארומות הנפלאות שלו משלבות בין ניחוחות עץ אלון, פירות יער שחורים ותבלינים טריים. יין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה המיועד למי שבאמת אוהב יין ויודע להעריך את טעמו איכותי. הישראלים, בהחלט משתייכים לאסכולת המעריכים, שכן הפטי ורדו על אף שמוכר רק ליודעי חן, נמכר בהמוניו בישראל. מזג האוויר הנוח והשמש הקיצית, מסייעים להבשלתו והתוצאה – מענגת!

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

השולטים בכיפה: יינות בוטיק

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״