היינות ששיגעו אותנו – אילו יינות הישראלים הכי אהבו השנה?

תוכן בחסות |

הישראלים אוהבים יין, בכך אין ספק. אם בעבר הסתפקו בשתיית יין בקידוש ובאירועים מיוחדים, הרי שהיום כך על פי תוצאותיו של סקר מקיף 78% מהישראלים מספרים שהם שותים יין בתדירות כלשהי. כ-57% מתוכם שותים כוסית (או יותר) בתדירות של פעם בשבוע לפחות. אז אילו יינות הישראלים הכי אהבו השנה? מהם הזנים המובילים בקרב הישראלים? והיכן נמצא אותם יותר – במדפי היין בסופר או ביקבי הבוטיק? רגע לפני שנפרדים משנת 2019, הנה סיכום קצר של תרבות היין הישראלית בשנה החולפת.

מצעד היינות הלבנים

סוביניון בלאן

יין יבש רענן, חצוף ושופע ארומות של עשב טרי, אפרסק עסיסי וגויאבות בשלות. על אף שמקורו של זן הענבים סוביניון בלאן הוא בחבל בורדו בצרפת, האינטרפרטציה המקומית לוקחת אותו לגבהים חדשים. בישראל. שיטת הפקת היין מאופיינת בשיטות של העולם החדש, מסורתיות פחות, אך מלאות טעמים רעננים. כך גם הסוביניון בלאן המסורתי תחת ידיהן המוכשרות של היקבים הישראלים, מקבל טעמים טרופיים נעימים  והעם היושב בציון לוגם אותו בהמוניו.

גוורצטרמינר

אם הצלחתם להגות את שם הזן הזה – כנראה שלא שתיתם מספיק. היין המדהים והמתקתק הזה עשה עלייה, מדרום טירול שבצפון איטליה, שם המקומיים דוברים גרמנית. מקור שמו הוא חלוקה של שתי מילים: "טרמין", שמה של העיירה האיטלקית בהגייה גרמנית ו"גווירץ", שפירושו הוא ארומטי ומתובל. התוצאה: יין חצי יבש עשיר בסוכר, שטעמיו מזכירים ליצ'י מתקתק או ורד עדין. ישראלים אוהבים גוורצטרמינר וברור מאוד למה. אנחנו אוהבים טעמים מתוקים במקצת, נהנים מכוס יין המתאימה לאקלים הישראלי ואוהבים את היינות שלנו קלילים, חצופים ומתמזגים באופן מושלם עם שמש חמימה.

שרדונה

כל מסעדה שמכבדת את עצמה, תוסיף לתפריט היינות שלה לפחות יין אחד מסוג שרדונה. הישראלים אוהבים אותו, הוא טעים לחך הישראלי ומחליק בגרון. בסקלה שבין יין קליל ליינות הכבדים יותר הוא מציע חווית טעימה מושלמת. היין הלבן והיבש הוא בן הלוויה האולטימטיבי למאכלים רבים והוא נחשב לאחד מהזנים האיכותיים ביותר לגידול בישראל – מהצפון ועד הדרום, מחבל הערבה ועד לצפון הגליל. אפשר ליצור ממנו יינות יבשים יותר ופחות, אפשר ליישנו בתנאים שונים, להפיק ממנו יינות מבעבעים ותוססים או שקטים וסולידיים – השרדונה גמיש והישראלים לא יכולים להפסיק לצרוך אותו, בצורת שמפניה חגיגית או לצד מנות פתיחה עשירות.

מצעד היינות האדומים

פטיט סירה

בצרפתית הוא נקרא "דוריף", על שם מי שגילה את הזן במאה ה-18, ד"ר פרנסואה דוריף. עם השנים, הזן החדש שינה את צבעיו, את הרכביו הזניים וגם את שמו שהשתנה בינתיים ל"פטיט סירה". בשנים האחרונות הוא עושה קאמבק משמעותי למרכז הזירה האלכוהולית  והישראלים אוהבים לאהוב אותו. מה שהחל בשנות ה-70 כנטיעות ניסיוניות של זן הענבים, הפך לתוצאה מרשימה וערבה מאוד לחך ולבחירה מועדפת על ישראלים רבים האוהבים את היין שלהם שזיפי, מתוק ובעל ניחוחות מרוכזים ונפלאים.

קברנה סוביניון

אחד הזנים הקלאסיים והאהובים בישראל כבר עשרות שנים ברציפות. מקורו של הקברנה סוביניון הוא באזור בורדו שבצרפת. הוא נחשב לזן אציל, המשלב בין זני ענבים מסוג סוביניון בלאן וקברנה פראן, כך על פי מחקרים גנטיים. בישראל הוא נחשב לאחד הזנים הנפוצים בתעשיית היין ויקבים. רבים מפיקים ממנו יין בעל צבע עמוק, גוף מלא ויין נפלא המשלב בין ארומות של תבלינים, פירות יער, שוקולד וסיגליות.

פטי ורדו

אחד היינות המסקרנים בענף היין. צבעו כהה מאוד, טעמו עוצמתי מאוד והארומות הנפלאות שלו משלבות בין ניחוחות עץ אלון, פירות יער שחורים ותבלינים טריים. יין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה המיועד למי שבאמת אוהב יין ויודע להעריך את טעמו איכותי. הישראלים, בהחלט משתייכים לאסכולת המעריכים, שכן הפטי ורדו על אף שמוכר רק ליודעי חן, נמכר בהמוניו בישראל. מזג האוויר הנוח והשמש הקיצית, מסייעים להבשלתו והתוצאה – מענגת!

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

השולטים בכיפה: יינות בוטיק

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.