האם גוגל מחזיקה דפים סודיים בהם מוצג למפרסמים מידע על גולשים?
הרשות להגנה על פרטיות המידע של אזרחי האיחוד האירופי (DPC) היושבת באירלנד בוחנת בימים אלו האם גוגל מפרה את חוקי ה-GDPR (הגנת המידע) על שמירה והעברה של נתונים אישיים של אנשים פרטיים. על פי המידע שהועבר אליה על ידי חברת Brave, שבבעלותה דפדפן מתחרה, גוגל מחזיקה בדפים סודיים שדרכם היא משתפת מפרסמים במידע על גולשים ללא ידיעתם.
לטענת בכיר ב-Brave שהעביר ל-DPC הוכחות על המעשים הלא חוקיים לכאורה שגוגל ביצעה כנגדו, החברה מצאה דרך עוקפת שבאמצעותה נאסף המידע באקט שמפר את חוקי שמירת המידע שעליהם היא חתומה ואליהם היא מחויבת. המידע שהועבר ל-DPC מציג כיצד לכאורה גוגל "מדליפה" את המידע על הגולשים לצד ג' - מפרסמים וחברות פרסום.
הראיות שהציגה החברה לרשות המפקחת מעלה חשד שההפרה מתרחשת תחת מכניזם חשאי באמצעות מערכת ה"קונים המורשים" שלה, לשעבר מערכת ה-DoubleClick שפועלת על כ-8.4 מיליון אתרי אינטרנט בעולם. על פי תקנות שמירת הפרטיות, גוגל אמורה למנוע מחברות המשתמשות במערכת ה-RTB שלה (Real Time Bidding - רכש פרסום ברשת בזמן אמת באמצעות הצעות מחיר שמתחרות אחת בשנייה בכל רגע נתון), לבצע התאמות בין מידע לפרופילים של גולשים.
המידע החדש על פעילות גוגל, מוכיח עוד, כי לכאורה, החברה שהתחייבה שלא לשתף כלי זיהוי שבאמצעותם ניתן לגלות מידע מוטמן ומקודד של גולשים, ממשיכה לעשות זאת. הטענה כלפי גוגל היא שלגולשים מוצמד מעין רכיב שמזהה אותו ומידע זה מוצג בדפים מוסתרים לגולש שבהם נאסף המידע על ידי חברות אחרות. כמו כן בחברת Brave טוענים כי גוגל אפשרה לחברות רבות לשתף ביניהם את רכיבי הזיהוי שבאמצעותם נאסף ומשותף מידע על גולשים.
בחברה שהגישה לידי הרשות המפקחת את המידע מציינים כי נעזרו במחקר של מומחה דיגיטל בשם זאק אדוארדס (Zach Edwards) שבבעלותו חברת הייעוץ Victory Medium, שבחן מה עשתה גוגל עם לוג הגלישה של אחד מבכירי Brave, ד"ר ג'וני רייאן. מהמחקר של אדוארדס עלה כי המידע האישי של רייאן שותף על ידי גוגל באמצעות מה שנקרא Push Pages, דפים סודיים שבאמצעותם גוגל מזמינה חברות לשתף פרטים מזהים של גולשים כשאלו מעלים דף אינטרנט. לטענת רייאן, הוא מצא 6 עמודים שונים שמציגים את המידע שנאסף עליו לאחר שעה של גלישה באינטרנט באמצעות דפדפן כרום.
דפי ה-Push של גוגל מוגשים על ידי דומיין של גוגל בכתובת https://pagead2.googlesyndication.com שכבר אינה פעילה ולכולם אותו השם: cookie_push.html. כל דף כזה הוא בלעדי ונבדל באמצעות קוד בן 2,000 תגיות אותן גוגל מוסיפה כדי לאפיין באופו ייחודי כל גולש שעליו נאסף ומשותף מידע. בצירוף 'קוקיז' שנאספים על ידה, גוגל מאפשרת לחברות לזהות גולשים במצבים שלולי מידע זה - דבר זה לא היה מתאפשר.
על פי הבדיקה של אדוארדס ו-Brave עמודי google_push אינם מוצגים לגולשים המבקרים בעמוד אינטרנט, ובמקרה של גלישה ישירה אליהם לא יופיע בהם כל מידע. הראיות שהוצגו לרשות המפקחת על גוגל כוללים עמודי אינטרנט על כל הרכיבים המופיעים בהם, קבצים ועוד, שהמכשירים שבהם גלש ד"ר רייאן נתבקשו לטעון על ידי האתרים שבהם גלש.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
ב-Brave טוענים כי הראיות שהציגו מוכיחות כי גוגל חותרת תחת חוקי הגנת המידע שלה עצמה. כמו כן, החברה וגולשיה חשופים לשימוש לא ראוי על ידי חברות צד שלישי. בחברה טוענים כי חברות הקימו מכניזם דומה לזה של גוגל, של Push Pages, ללא ידיעת גוגל, דבר שמוכיח שוב כי מדיניות אבטחת המידע של גוגל אינה מספקת את ההגנה הדרושה.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.