לאחר עשור: מנכ"ל JCDecaux ישראל פיליפ רו צפוי לפרוש
עשר שנים לאחר שנכנסה לפעילות בישראל עם הזכייה במכרז שילוט החוצות של תל אביב, מנכ"ל JCDecaux בישראל, פיליפ רו, מי שהוביל את הכניסה של חברת החוצות הצרפתית לארץ, צפוי לפרוש מתפקידו עד סוף השנה - כך נודע לאייס.
JCDecaux היא חברת פרסום החוצות הגדולה והמובילה בעולם. לפני הקדנציה בישראל, רו שימש כמנהל השוק הצרפתי של החברה, אחד מ-3 השווקים הגדולים שלה בעולם. חברת החוצות הבינלאומית סימנה את השוק הישראלי וכיוונה לזיכיונות הגדולים ביותר לטווחי זמן ארוכים. בין המטרות שאותן סימנה היה השוק בגוש דן שעליו אכן השתלטו עם זיכיונות בתל אביב ולאחר מכן ברמת גן, אך מנגד נחלו הפסד, ב-2 מקרים שונים, בניסיון לזכות במכרז על זיכיון הפרסום בנתב"ג, שנותר בידיה של חברת החוצות ברעם, בבעלותו של גיא ברעם. בהקשר זה יש לציין כי המודל המסחרי של החברה מבוסס ברובו על זיכיונות בנמלי התעופה הגדולים בעלם.
הכניסה של JCDecaux הבינלאומית לישראל, היוותה בזמנו סימן מעודד עבור תעשיית פרסום החוצות בישראל, שלא התאפיינה בסטנדרט מקצועי גבוה ולעומת אמצעי מדיה אחרים, נתפסה יותר כשוק מיושן וחסר מעוף של סוחרים מקומיים. עם זאת החברה הייתה רחוקה מלממש את הפוטנציאל הרב שטמון בה. מעבר להערכות בשוק על כך שהחברה תשפר את הסטנדרט המקומי, היו גם מי שקיוו שכניסתה לשוק תעלה את רמת המחירים ובשני המקרים מי שחשבו כך התבדו. בנוסף לתל אביב ורמת גן החברה גם זכתה בזיכיו הרכבת הקלה בירושלים אך במונחים כספיים מדובר במכרז זניח.
בראיון כניסה לתפקיד שהעניק לאייס ב-2011 אמר רו: "אנחנו משלמים מחיר קבוע לעיריית תל אביב מידי שנה עבור המכרז וההשקעה הכללית שלנו בזיכיון נאמדת ב-15 מיליון יורו. לא היינו רווחיים עד עכשיו וגם כעת אנחנו לא רואים רווח. המודל העסקי שלנו בעולם מדבר על רווח לאחר 7 שנים. רק בנקודת זמן זו נוכל לדבר על רווח. חצי מתקופת המכרז הוא רק השקעה. מה שחשוב וצריך לזכור זה הגלים בשוק הכלכלה העולמי שנעים במחזוריות של 7 שנים. צריך לזכור שבישראל המצב הוא קיצוני יותר ובלתי צפוי, מה גם שמדובר שמדיה שנמצאת בחוץ, בשטח, כך שגם סיטואציות מסוימות ברחוב יכולות לגרום לשוק לקפוא. אני עדיין לא יכול להגיד לך שבטוח נהפוך לרווחיים בשנה השביעית".
גורם בשוק החוצות אמר לאייס שלא לייחוס, כי "בפועל, החברה הזו שנחשבת לאחת החדשניות והגדולות בעולם עם היקפי פעילות ענקיים ורווחיות לא הצליחה להפוך לשחקן בישראל. הם 'וואן טריק פוני' שלא הצליח לצמוח לאחר עשור שלם בישראל וזה מאוד מאכזב". לדבריו, "הם לא עשו שום דבר מהפכני בשוק וגם הורידו מחירים בצורה דרסטית".
אחת הסיבות שגורמים בשוק מציינים בעניין חוסר ההצלחה של החברה בישראל היא המנטליות האירופאית-צרפתית של רו המנכ"ל הצרפתי ששונה לגמרי מהמנטליות והתרבות המקומית, לרבות מחסום השפה שאינו פשוט. על כך אומר הגורם שדיבר עם אייס שלא לייחוס, כי "רו התאהב בארץ אבל אני חושב שעבור JCDecaux זה טוב שהוא יעזוב כי הוא לא הצליח לקדם את האינטרסים שלהם. עדיף להם שייקחו מנכ"ל מקומי שיידע להתנהל בתוך הזירה המקומית המשוגעת".
מחברת JCDecaux נמסר לאייס: "אין תגובה".
- 4.נגמרה הויזת עבודה (ל"ת)נעמונת 31/07/2019 10:52הגב לתגובה זו
- 3.אל תלך ....לללללאאאאאא (ל"ת)רוזי רוזלינדה 14/07/2019 16:37הגב לתגובה זו
- 2.מנכל 12/07/2019 12:15הגב לתגובה זומעונשו של זה
- 1.עמנואל 11/07/2019 16:47הגב לתגובה זובתור עובד בחברה, הגיע הזמן שילך. בן אדם מתנשא יהיר וחושב שהשמש זורחת לו מהת**

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.