לאחר עשור: מנכ"ל JCDecaux ישראל פיליפ רו צפוי לפרוש
עשר שנים לאחר שנכנסה לפעילות בישראל עם הזכייה במכרז שילוט החוצות של תל אביב, מנכ"ל JCDecaux בישראל, פיליפ רו, מי שהוביל את הכניסה של חברת החוצות הצרפתית לארץ, צפוי לפרוש מתפקידו עד סוף השנה - כך נודע לאייס.
JCDecaux היא חברת פרסום החוצות הגדולה והמובילה בעולם. לפני הקדנציה בישראל, רו שימש כמנהל השוק הצרפתי של החברה, אחד מ-3 השווקים הגדולים שלה בעולם. חברת החוצות הבינלאומית סימנה את השוק הישראלי וכיוונה לזיכיונות הגדולים ביותר לטווחי זמן ארוכים. בין המטרות שאותן סימנה היה השוק בגוש דן שעליו אכן השתלטו עם זיכיונות בתל אביב ולאחר מכן ברמת גן, אך מנגד נחלו הפסד, ב-2 מקרים שונים, בניסיון לזכות במכרז על זיכיון הפרסום בנתב"ג, שנותר בידיה של חברת החוצות ברעם, בבעלותו של גיא ברעם. בהקשר זה יש לציין כי המודל המסחרי של החברה מבוסס ברובו על זיכיונות בנמלי התעופה הגדולים בעלם.
הכניסה של JCDecaux הבינלאומית לישראל, היוותה בזמנו סימן מעודד עבור תעשיית פרסום החוצות בישראל, שלא התאפיינה בסטנדרט מקצועי גבוה ולעומת אמצעי מדיה אחרים, נתפסה יותר כשוק מיושן וחסר מעוף של סוחרים מקומיים. עם זאת החברה הייתה רחוקה מלממש את הפוטנציאל הרב שטמון בה. מעבר להערכות בשוק על כך שהחברה תשפר את הסטנדרט המקומי, היו גם מי שקיוו שכניסתה לשוק תעלה את רמת המחירים ובשני המקרים מי שחשבו כך התבדו. בנוסף לתל אביב ורמת גן החברה גם זכתה בזיכיו הרכבת הקלה בירושלים אך במונחים כספיים מדובר במכרז זניח.
בראיון כניסה לתפקיד שהעניק לאייס ב-2011 אמר רו: "אנחנו משלמים מחיר קבוע לעיריית תל אביב מידי שנה עבור המכרז וההשקעה הכללית שלנו בזיכיון נאמדת ב-15 מיליון יורו. לא היינו רווחיים עד עכשיו וגם כעת אנחנו לא רואים רווח. המודל העסקי שלנו בעולם מדבר על רווח לאחר 7 שנים. רק בנקודת זמן זו נוכל לדבר על רווח. חצי מתקופת המכרז הוא רק השקעה. מה שחשוב וצריך לזכור זה הגלים בשוק הכלכלה העולמי שנעים במחזוריות של 7 שנים. צריך לזכור שבישראל המצב הוא קיצוני יותר ובלתי צפוי, מה גם שמדובר שמדיה שנמצאת בחוץ, בשטח, כך שגם סיטואציות מסוימות ברחוב יכולות לגרום לשוק לקפוא. אני עדיין לא יכול להגיד לך שבטוח נהפוך לרווחיים בשנה השביעית".
גורם בשוק החוצות אמר לאייס שלא לייחוס, כי "בפועל, החברה הזו שנחשבת לאחת החדשניות והגדולות בעולם עם היקפי פעילות ענקיים ורווחיות לא הצליחה להפוך לשחקן בישראל. הם 'וואן טריק פוני' שלא הצליח לצמוח לאחר עשור שלם בישראל וזה מאוד מאכזב". לדבריו, "הם לא עשו שום דבר מהפכני בשוק וגם הורידו מחירים בצורה דרסטית".
אחת הסיבות שגורמים בשוק מציינים בעניין חוסר ההצלחה של החברה בישראל היא המנטליות האירופאית-צרפתית של רו המנכ"ל הצרפתי ששונה לגמרי מהמנטליות והתרבות המקומית, לרבות מחסום השפה שאינו פשוט. על כך אומר הגורם שדיבר עם אייס שלא לייחוס, כי "רו התאהב בארץ אבל אני חושב שעבור JCDecaux זה טוב שהוא יעזוב כי הוא לא הצליח לקדם את האינטרסים שלהם. עדיף להם שייקחו מנכ"ל מקומי שיידע להתנהל בתוך הזירה המקומית המשוגעת".
מחברת JCDecaux נמסר לאייס: "אין תגובה".
- 4.נגמרה הויזת עבודה (ל"ת)נעמונת 31/07/2019 10:52הגב לתגובה זו
- 3.אל תלך ....לללללאאאאאא (ל"ת)רוזי רוזלינדה 14/07/2019 16:37הגב לתגובה זו
- 2.מנכל 12/07/2019 12:15הגב לתגובה זומעונשו של זה
- 1.עמנואל 11/07/2019 16:47הגב לתגובה זובתור עובד בחברה, הגיע הזמן שילך. בן אדם מתנשא יהיר וחושב שהשמש זורחת לו מהת**
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
