איציק בנבנישתי פרטנר
צילום: משה שי

פרטנר תמכור פרסום ב-TV דרך גוגל: תתמחר ב-CPM עם פרמיה

בחברה מתכוונים להשיק את המערכת ב"צעדי תינוק" מדודים ובשלב זה היא לא תפתח לכל מפרסם בישראל אלא לבודדים בלבד. הפרסום יוגש ב-VOD וגם בתוכן לינארי
משה בנימין | (2)

פרטנר TV עושה הכל כדי להיות נושאת הבשורה של שוק ה-Adressable TV, פרסום מבוסס כתובת IP בטלוויזיה, שעושה את צעדיו הראשונים בישראל, אחרי שכבש את ארה"ב, והרבה בזכותה. הבוקר בישרה החברה כי תאפשר למפרסמים לרכוש ולהגיש פרסומות טלוויזיה למנויי פרטנר TV באמצעות מערכת הגשת הפרסומות של גוגל - Ad Manager. 

למרות ההכרזה הדרמטית ששולחת מסר ישיר למפרסמים, לגופי הברודקאסט (קשת, רשת, כאן) ולשאר המתחרים בשוק, הן בטלוויזיה והן בגזרת הדיגיטל, בפועל לא הרבה צפוי להשתנות מכיוון שבחברה מתכוונים להשיק את המערכת ב"צעדי תינוק" מדודים ובשלב זה היא לא תפתח לכל מפרסם בישראל אלא לבודדים בלבד עימם פרטנר כבר מנהלת פיילוטים קיימים כגון סנו ותנובה.

עם זאת, במבט קדימה, אכן מדובר בשיטת עבודה שמצד אחד הופכת את הפרסום למדויק יותר, קל יותר, עדכני יותר וגם כזה שעשוי לאפשר למפרסמים בינוניים וקטנים לפרסם בטלוויזיה. אלו לדוגמה יוכלו לפרסם לתושבים באזור/רחוב/עיר/שכונה שבה הם פועלים ומחזיקים עסק וכך למשוך אליהם קונים מהסביבה הקרובה עם פוטנציאל רכישה גבוה. 

גוגל Ad Manager היא מערכת להגשת פרסום באינטרנט שכל מפרסם ומשרד פרסום בעולם מכירים. היא מותאמת לפרסום באינטרנט למכשירי טאבלט, מובייל ודסקטופ וכעת, עם הוספת שכבה נוספת מותאמת גם לטלוויזיה על גבי IP. שיתוף הפעולה של פרטנר נעשה עם גוגל העולמית והסניף המקומי של גוגל ולדברי החברה פרטנר היא אחת מהחברות הראשונות בעולם שמשיקות את פורמט הפרסום בטלוויזיה על גבי מערכות גוגל.

בפרטנר נדרשו לערוך אינטגרציה למערכות גוגל שלמעשה מאפשרת למערכת של פרטנר TV "לדבר" באותה שפה עם הדשבורד של גוגל. העובדה שכל ממירי פרטנר מבוססי אנדרואיד (מערכת ההפעלה שבשימוש גוגל) הקלה על המהלך וגם מהווה יתרון יחסי אל מול סלקום TV שמחזיקה בממירים בעלי מערכות הפעלה אחרות. 

ב-VOD וגם בלינארי - תמחור בשיטת CPM

הפרסומות שיוגשו בפרטנר TV יוכלו להופיע הן על תכני VOD והן על תכנים שמשודרים בפורמט לינארי. הן יתומחרו בשיטת CPM - לפי אלף צפיות ובהתאם לסטנדרט המקובל בשוק, ובפרסום לצופים בשיטה לינארית ישוקלל גם מדד של "עיניים צופות". במקביל החברה גם תעניק "הנחות כמות" כך שלהגשת אלף פרסומות או 10 אלף פרסומות יהיה מחיר שונה. למרות שאין מחיר נקוב, פרסום בשיטת ה-Adressable TV צפוי לכלול פרמיה תמורת רמת הדיוק הגבוהה בהגעה ללקוח מטורגט, שכביכול מייעלת את ההוצאה הכספית. 

בחברה מציינים שכמות ההגשות בתכנים הזמינים כעת למפרסמים, נאמדת במיליונים בחודש, מספר שבחברה מציינים כ"מספק" עבורה, בעוד שהיא מגבילה את השימוש במוצר ונכון לעכשיו "לומדים את המערכת, כדי שתהיה נוחה לכולם, למפרסמים ולצופים". על פי הדיווח האחרון של החברה יש לה כיום 140 אלף משקי בית מחוברים עם ממירים אך הדגש הוא לא על מספר זה אלא על הערוצים והתכנים שנכון לעכשיו החברה יכולה להגיש בהם פרסומות, או נכון יותר לומר, הערוצים שבהם היא אינה יכולה לפרסם כעת - תכני הברודקאסט הנצפים ביותר על ידי הישראלים. 

יהיה מדויק לומר שאם וכאשר פרטנרTV תצליח לחתום על הסכמי שותפות ברווחים עם קשת ורשת או אז באמת תצוין נקודת המפנה בשוק הישראלי, שתוכל גם להביא לידי ביטוי את אחד היתרונות המובילים של פורמט ה-Adressable TV. בזמן שרבים מהצופים מקליטים תכניות פופולריות כגון "ארץ נהדרת" וצופים בהן במועד מאוחר יותר כשהם מדלגים על כל מקבצי הפרסומות, הפורמט החדש יכול להבטיח הגשת פרסומות גם על תוכן מוקלט וכך לחכות מעבר לפינה לצופים שמבקשים לעקוף את מתקפת הפרסומות - הצעה שמפרסמים רבים רואים כאטרקטיבית - באמצעותה ניתן להגיע גם לקהל החמקמק ביותר.

מצד שני, שיתוף פעולה כזה מצד קשת ורשת יהיה מעין כניעה נוספת למי שכבר הוריד אותם על הברכיים, תאגידי האינטרנט הענקיים שבראשם גוגל (ופייסבוק) שמשנה לשנה משתלטים על עוד נתח מהפרסום שזולג לכיוון הדיגיטל. 

שירותי הפרסום שפרטנר מציעה אינם מפוקחים על ידי גוף רגולטורי כזה או אחר, מה שמאפשר לה להניע מנועים קדימה ללא חשש. עם או בלי קשר למגבלות או דרישות של הרגולטור, אחד היתרונות שיש לפרטנר בידיה הוא איסוף דאטה על הצופים - שם המשחק בשנים האחרונות. בחברה אומרים שכל צעד בשימוש ואיסוף דאטה נעשה על ידה בליווי המחלקה המשפטית שלה ומקפידים על כך קלה כחמורה, על פי חוקי הגנת הפרטיות בישראל. כך למשל איסוף הדאטה אינו נעשה על פי מנוי ספציפי אלא באופן אגרגטורי. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פומיקי 28/05/2019 11:45
    הגב לתגובה זו
    כל הIP של ישראל זה תל אביב...
  • איפה אתה גר 29/05/2019 08:47
    הגב לתגובה זו
    אובייסלי יש להם את המיקום שלך
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.