בן סבר ואור גלייכר
צילום: יחסי ציבור
פרסום ראשון

תקציב הפרסום של רשת מלונות ישרוטל יעבור לענבר מרחב G

עפ"י יפעת, תקציב ישרוטל ב-2018 עמד על 32 מיליון ש' במחירי מחירון המהווים בפועל כ-8 מיליון שקלים. תקציב הדיגיטל ישאר אצל משרד הדיגיטל הקיים אימפרשן מדיה
משה בנימין | (8)

בתום מכרז שהחל לפני כחודשיים, החליטה רשת מלונות ישרוטל להעביר את תקציב הפרסום לידי משרד הפרסום ענבר מרחב G. במכרז התמודד גם משרד הפרסום אדלר חומסקי שטיפל בתקציב בשנים האחרונות, בניסיון להשאיר אותו בידיו. העברת התקציב תיעשה באופן רשמי החל מחודש יוני. 

על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב ישרוטל בשנת 2018 עמד על 32 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-8 מיליון שקלים. תקציב הפרסום של הרשת מטופל באדלר חומסקי מאז עבר אליו מ-JWT ישראל לפני כעשור. 

במסגרת המכרז בחנה הרשת את יכולות המשרדים המתמודדים לפי בריף שדיבר על אחד ממלונות הרשת בים המלח. לאייס נודע כי הרשת בחרה בסניף שמתקשה לעמוד ביעדי הרשת ולפי הפתרונות היצירתיים, קריאייטיבים ואסטרטגיים, שהציגו לה המשרדים להצלחת המלון, בחרה במשרד המנצח.  

בראש מחלקת השיווק של ישרוטל עומד נחום קרה, מוותיקי ובכירי ענף התיירות בישראל. קרה נכנס לתפקיד ב-2008 לאחר כ-30 שנה שבהן שימש בתפקידי ניהול בכירים בחברת אל-על, ארקיע ונתור. לאייס נודע עוד כי על חוג חבריו הקרובים של קרה נמנית יפית גרינברג (ג.יפית) שמחזיקה במניות במשרד הפרסום ענבר מרחב כחלק מאחזקותיה בקבוצת התקשורת G. מתחת לקרה משמשת טלי אלידן כמנהלת השיווק של הרשת וגם היא לקחה חלק בהליך בחירת משרד הפרסום. 

אגב, תקציב הדיגיטל המהווה חלק נאה מתקציב הפרסום של ישרוטל, יישאר בידי חברת אימפרשן מדיה שמנהלת את הפרסום הדיגיטלי של ישרוטל מזה 7 שנים.

ברשת ישרוטל אישרו את הפרטים לאייס. מענבר מרחב ואדלר חומסקי לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    עוד לא קראתי תגובה מפרגנת בענף. אתם עם של קנאים!! (ל"ת)
    מיכאל 09/04/2019 19:34
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קרמיט (ל"ת)
    מיס פיגי עוד שם ? 03/04/2019 22:24
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ישרוטל בארץ הקומבינות של גימל יפית (ל"ת)
    מ. כוערת 03/04/2019 21:02
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אדלר לא ניסו לברוח מהם לפני חודשיים? (ל"ת)
    ראובן 03/04/2019 18:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ברנש 03/04/2019 18:08
    הגב לתגובה זו
    התקציב הכי משמעותי שהביאו בעשור האחרון
  • הביאו עאלק. (ל"ת)
    פוטין 07/04/2019 15:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    וזיוה (ל"ת)
    א 03/04/2019 17:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תותחים!!! (ל"ת)
    משה פלדמן 03/04/2019 17:45
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.