פייקר: פרסומת קסטרו החדשה היא העתקה של קליפ מפורסם
לא ברור בדיוק מה חשבו לעצמם אנשי קסטרו ואדלר חומסקי עם הפרסומת החדשה למותג האפנה הישראלי שנראית הרבה יותר כמו "העתק-הדבק" ופחות כ"השראה". הפרסומת שעלתה אתמול לאוויר הפכה במהרה לסיפור היום של ענף הפרסום לאחר שהגולשים זיהו מיד את המקור שממנו הועתקה - הקליפ לשיר Gold של האומן צ'ט פייקר (Chet Faker).
למען ההגינות יש להפריד בין השיח הפנימי הסוער בענף הפרסום שמלגלג על הפרסומת המועתקת לבין הציבור הכללי שאינו מחכה בציפורניים שלופות לרגעים שכאלו. מנגד, הקליפ המקורי והשיר הוא של אחד האמנים המצליחים והמושמעים ביותר בעולם וגם ברדיו הישראלי. סרטון הקליפ ביוטיוב עומד כיום על יותר מ-181 מיליון צפיות כך שלא מדובר בשליפה מבריקה שעושה הומאז' למשהו לא מוכר וחושפת אותו לציבור אלא, אם תרצו, בקיצור דרך ל"מגניבות" ו"קוליות" בלי לשבור את הראש על הבריף.
באחד הדיונים בקבוצת הפייסבוק Creative first שבה חברים רבים מענף הפרסום, כתב אחד הגולשים: "רפרנס זה אחלה, השראה זה מעולה, הומאז׳ זה מגניב. העתקה זה עצוב".
פרסומת קסטרו עם רותם סלע שעלתה אתמול
הקליפ המקורי לשיר Gold של Chet Faker
עם זאת, למרות ההשראה מסרטוני הסקייטים שאכן תפסו מקום של כבוד לפני יותר מ-4 עשורים בארה"ב, לא נראה שאחד מהסרטונים הללו צולם מתוך האפלה על כביש אספלט שבמרכזו סימוני הכביש ושמתוכו מגיחה חבורת גולשות בליווי מוסיקה - כזה יש רק אחד.
לאייס נודע עוד כי קסטרו ומשרד הפרסום לא נדרשו לסוגיית זכויות היוצרים והקניין הרוחני של יוצרי הקליפ ולא פנו אליהם מראש עם בקשה רשמית לשימוש. גולשים ישראלים שלקחו את הנושא צעד אחד קדימה פנו בעצמם לדף האומן בפייסבוק והעלו בו צילום מסך מהפרסומת ומהקליפ. כעת נותר לראות האם פנייה לאדלר חומסקי ו/או קסטרו תגיע מצד מנהלי האומן ששמו המקורי הוא Nick Murphy.
גולש תייג את האומן ממנו נלקח לכאורה הרעיון לפרסומת
בסביבת קסטרו ומשרד הפרסום אדלר חומסקי מסבירים שהפרסומת היא בהשראת הלוק אנד פיל של סרטוני הסקייטים משנות ה-70 בסגנון Boogie Nights. "הסרטון החדש שלנו נעשה עם קריצה לז׳אנר הריקוד על סקייטים שקיים שנים רבות, ושיש לו עשרות גרסאות שונות שמושפעות זו מזו" כך נמסר מקסטרו. "כבר מחר יעלה סרט ההמשך עם כוכב הכלה מאיסטנבול בירקאי הרדל. אנחנו מקווים שתנהו מהסרטונים הכייפים ומהקולקציה המדליקה".
- 21.מה קרה חסר דוגמניות כוסיות רווקות שלא השריצו עדיין (ל"ת)Shay 09/03/2019 22:23הגב לתגובה זו
- 20.יוני 06/03/2019 00:43הגב לתגובה זווואו איזו גאונות מי ישמע. חשבו על ה-כ-ל מראש. על זה שהם מעתיקנים? או על החוסר מקוריות? או שעוד מעט תגידו שהם רצו ליצור סערה סביב הפרסומת. אז תנו לי לחשוב רגע. אממ.. לא! פחות! כולנו יודעים שורה תחתונה שהבגדים של קסטרו הם באיכות סוג ב׳ כמו שהם ״מקוריים״ בפרסומת ככה הם ״מקוריים״ בבגדים שלהם
- 19.אני 04/03/2019 22:34הגב לתגובה זויש משפט שאומר "there is no such thing bad pablicity" אם מישהו חושב ש"קסטרו אכלו אותה" או שקסטרו גנבו קליפ וזכויות יוצרים בלה בלה בלה שיחשוב שוב! חומסקי ואדלר השני תחמנים האלה חשבו על הכל כולל הסערה בכוס תה שזה יעשה ועכשיו כולם מדברים על קסטרו הגנבים, קסטרו הדפוקים ובקיצור קסטרו קסטרו קסטרו.. הבנתם את הפואנטה... הם חשבו על הכל מראש! ה-כ-ל!
- 18.לתבוע את קסטרו על גניבה (ל"ת)צ'ט פייקר 28/02/2019 21:25הגב לתגובה זו
- 17.מביך (ל"ת)גיא 28/02/2019 19:59הגב לתגובה זו
- 16.שיביאו לקסטרו את עומר אדם וזהו (ל"ת)אמיר 28/02/2019 16:55הגב לתגובה זו
- 15.מיקי 28/02/2019 16:25הגב לתגובה זוקריאטיב הוא מוצר לכל דבר, יש לו ערך שנמדד בכסף, לגנוב קריאטיב משמעו לגנוב מוצר. נקודה.
- 14.די (ל"ת)ראובן פרידונה 28/02/2019 16:05הגב לתגובה זו
- 13.אדלר חמינדוס 28/02/2019 15:31הגב לתגובה זואדלר .....מה יש לומר על הביזיון והחירטוטים.... אבל הלקוח? איפה הלקוח? פחחחחחחח
- 12.יוגב 28/02/2019 15:09הגב לתגובה זוהצעד החכם של קסטרו הוא לחזור לראובני פרידן. הבעיה היא שעכשיו גולף אצלם... אז כנראה שזה מאוחר מידי. מי שהוביל את המהלך צריך לתת את הדין.
- 11.אסנת 28/02/2019 14:32הגב לתגובה זומה תכתבו אז? תנו לאדלר קצת קרדיט זה הקמפיין הכי חשוב שהיה להם בשנים האחרונות
- לישתיק 28/02/2019 16:03הגב לתגובה זוחבל, היה יכול להיות פרזנטור של קפה טורקי בבאומן
- 10.מגזינו 28/02/2019 14:15הגב לתגובה זוכמו שגנבו רעיונות מאחרים בדלתא, עושים את זה גם בקסטרו. אותם אנשים ואותם טריקים.
- 9.פייקר 28/02/2019 14:02הגב לתגובה זוהעיקר ששמו לוגו אדלר בהתחלה
- 8.כבר לא בפרסום 28/02/2019 13:59הגב לתגובה זוערימות של סחים מנהלים קריאייטיב ומעתיקים דברים מגניבים מלפני עשר שנים לסגור את הענף
- 7.אדלר שמדלר 28/02/2019 13:45הגב לתגובה זומזל שלא ביקשו מכפרי לפתור להם גם את זה...
- 6.אני 28/02/2019 13:18הגב לתגובה זובושה לבמאי לצלם וכו' וכו' להעתיק זו גניבה. אתם כורתים את הענף.
- 5.אחד 28/02/2019 12:38הגב לתגובה זוהסחורה שלהם היא גרועה, וגרוע אפשר להזמין מסין ברבע מחיר ממה שקסטרו רוצים
- 4.וואחד "קריצה לז'אנר" (ל"ת)נמרוד 28/02/2019 12:34הגב לתגובה זו
- 3.מנהל קהילה 28/02/2019 12:30הגב לתגובה זוhttps://www.facebook.com/groups/createam
- 2.בשביל זה עברתם לאדלר?! (ל"ת)פחחחחחחחחחחח 28/02/2019 12:29הגב לתגובה זו
- 1.אח איזו תביעת זכויות נהדרת (ל"ת)אודי 28/02/2019 12:20הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.