קסטרו נפרדת מראובני פרידן: 'צורב ומעליב, החלטה של מור פסו'
לאחר 30 שנה של עבודה משותפת ובניית אחד ממותגי האופנה הגדולים והמצליחים בישראל - קסטרו החליטה להיפרד ממשרד הפרסום ראובני פרידן. בשונה ממקרים אחרים שבהם, לכאורה, לא ברורים המניעים או זהות מקבל ההחלטה, במקרה הזה נראה שמדובר באופן ודאי בהחלטה של סמנכ"לית השיווק החדשה של רשת האופנה - מור פסו אבלגון שמונתה לאחרונה לתפקיד ובעברה שנים רבות באדלר חומסקי.
פסו אבלגון נכנסה לתפקידה לפני כחודשיים לאחר שבשנתיים האחרונות שימשה כסמנכ"לית השיווק של מותג ההלבשה התחתונה דלתא. כאמור, בעברה, שימשה פסו אבלגון כמנהלת לקוחות במשרד הפרסום אדלר חומסקי, שמטפל גם בתקציב דלתא ועמו שמרה על יחסי חברות ועבודה רציפים.
כעת, למרות שקסטרו לא מצהירה על כך באופן רשמי ונכון לעכשיו היא ללא משרד פרסום קבוע - הכיוון הוא העברת התקציב לאדלר חומסקי. לפי בדיקת אייס, אכן אין שום סיכום בין משרד הפרסום לחברת האופנה אך בין הצדדים מתנהלים בימים אלו מגעים לגבי התנאים המסחריים ובמידה ולא תתגלע מחלוקת בין הצדדים, התקציב אכן יועבר לטיפול המשרד.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטלת האחריות על סמנכ"לית השיווק החדשה כמי שקיבלה את ההחלטה, היא הבחירה הקלה. בפועל, ללא אישור של גבי רוטר, מהלך שכזה לא היה יוצא אל הפועל ללא ברכת הדרך של המייסד והבעלים. לאחר 30 שנה יחד לצד אודי פרידן ומשה ראובני וממשיכי דרכם ניב חורש וזיו קורן נראה שרוטר מוכן להפקיד את עסקיו בידי קבוצת אדלר, בידיהם של אייל חומסקי, אורי עיני ואמיר גיא ובידיו של רן בר און ומדיה קום. מבחינה כספית מדובר ב"מחיקה" של כ-15 מיליון שקל מהמחזור השנתי של ראובני פרידן - היקף תקציב הפרסום של קסטרו.
גבי רוטר, המנכ"ל המשותף של קסטרו אמר: "לפני 30 שנה התחלנו את דרכנו המשותפת צעד צעד, להובלת שוק האופנה בישראל ויצירת פריצות דרך בעולם האופנה. אנו גאים על הדרך המשותפת שעשינו, מודים לאודי פרידן שהוביל אותנו יד ביד לאורך כל השנים, ולכל היוצרים בראובני פרידן. אנו נפרדים בהוקרה גדולה, בחברות מיוחדת וידידות עמוקה. ראובני פרידן הוא אחד ממשרדי הפרסום הטובים ביותר במדינה, המובילים והחזקים, ואנו מאחלים לראובני פרידן הצלחה".
"כוסומו, אבל אנחנו חזקים וטובים מזה"
במשרד הפרסום קיבלו, כמובן, את ההחלטה בצער ובכעס. במייל פנימי שנשלח לעובדי המשרד מאת המנכ"לים המשותפים ניב חורש וזיו קורן והגיע לידי אייס, הוא כותב: "בוקר טוב לכולם, אחרי מאבק איתנים של זיו ואודי - קסטרו החליטו לעזוב את המשרד ולעבור לאדלר. ההחלטה היא של מור פסו סמנכלית השיווק החדשה שגדלה ועבדה עם אדלר, ולצערנו קיבלה גיבוי מגבי ואתי. זה כואב וצורב ומעליב וכוסומו, אבל אנחנו חזקים וטובים מזה. דלתות חדשות ייפתחו. קחו יום להתאבל ויאללה ממשיכים בנצחונות. אין לנו ספק שהכל לטובה".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
שיתוף הפעולה בין ראובני פרידן וקסטרו, עוד מימי הקמת ערוץ 2, הניב כמה מהפרסומות הזכורות ביותר, וללא ספק את קמפיין האופנה האייקוני ביותר בתולדות הטלוויזיה המסחרית - הקמפיין הראשון שעלה לערוץ המסחרי, ערוץ 2, בשנת 1992 בהשתתפותם של יעל אבקסיס וליאור מילר (פרסומת המעיל). קסטרו היו גם הראשונים לפרסם על שלטי הענק כאשר הפרסומת הראשונה בישראל הייתה של קסטרו עם צילומה של עמית מכטינגר על רקע דיונה בשמלה אדומה בקיר הענק בצומת ההלכה בתל אביב.
ראובני פרידן היו גם אחראים על ליהוקם של כמה מהפנים המוכרות ביותר בישראל למותג האופנה: החל מדודי בלסר בשנות התשעים, עמית מכטינגר, סנדי בר, גל גדות, עומר דרור, ועד רותם סלע כיום.
- 35.רפאל 27/01/2019 15:44הגב לתגובה זוי מעסיק משרד פרסום היום רק עיוורים.מי מפרסם במדיה הישנה?קסטרו פרסום זאת לא הבעיה שלכם זה חלק מהפתרון תעצרו כל הוצאה ותחסכו מיליונים אבודים
- 34.ג'ורג' קלוני 26/12/2018 14:14הגב לתגובה זותעלומה!!
- 33.פסו 26/12/2018 13:12הגב לתגובה זוראובני יצאתם כאלה אפסים. להשחיר בחורה כזו כי לקוח אסטרטגי עוזב אתכם, כאילו שזה תלוי רק בה. ולא בעובדה שהתחום מדמם, או בזה שאתם עושים קמפיינים לא טובים כבר תקופה ארוכה.
- 32.מכר ותיק 26/12/2018 12:18הגב לתגובה זוגם לא פעם המשרד התעקש להעלות קמפיינים למרות מגבלות תקציביות ומגבלות אחרות וכנגד כל הגיון כלכלי למשרד ושלא נדבר על דורות של מנהלות לקוח שנאבקו למען קסטרו ואנשי קריאטיב וסטודיו שנתנו נשמה ושינה ועיניים לתקציב הזה. נקסט ויבואו טובים אחרים
- 31.בכור ושושי 26/12/2018 10:25הגב לתגובה זותסצכלו במראה - גם אתם אמרתם ביוש לכל מיני אנשים לאורך הזמן... אז הלך לכם תקציב, ביג פאקן דיל. הקמפיינים האחרונים שלכם עבורו היו לא יותר ממביכים.
- 30.30 שנה.. ראובני בנו את קסטרו (ל"ת)רותם 25/12/2018 22:52הגב לתגובה זו
- 29.גיא 25/12/2018 18:46הגב לתגובה זואם זו תגובה של משרד שחי מקסטרו 30 לא ראוי להיות לקוח שלו
- 28.אחד שמכיר 25/12/2018 16:31הגב לתגובה זוזיו, מי שעוזב אותך, לא ראוי לך. עבדתי עם הרבה פרסומאים בענף, ואתה עלית על כולם.
- 27.שרון 25/12/2018 16:30הגב לתגובה זוהעיקר להאשים את הסמנכ"לית החדשה. לא אצילי בעליל.
- 26.י.ב. 25/12/2018 16:29הגב לתגובה זונראה לכם שהבחורה הזו יכולה לפרק שותפות של 30 שנה? החבר'ה בקסטרו רואים את מצב תעשיית קמעונאות האופנה, כרגיל הכי קל זה לזרוק את משרד הפרסום, ומצאו את השעיר לעזאזל הקל ביותר להפיל עליו את הסיפור.
- 25.אלי 25/12/2018 16:25הגב לתגובה זוהקיר. זה לא מור. ולא פסו. זה הם שכבר פסו מן העולם. הלקוח (קסטרו) החל להפנים שכללי המשחק השתנו ברגע שהתחיל להגיר דם-ורווח בשפע. הכלים להתמודד ען העולם החדש של הקמעונאות המקוונת ממש לא נמצאים בהישג ידו של אותו לקוח..והחברים בראונבי חושבים שתמונה גדולה של פלונית תציל את המצב...אז שלא...
- תגובה ראויה.גם גברת פסו לא תציל את המצב רק תחמיר (ל"ת)רפי 27/01/2019 15:45הגב לתגובה זו
- 24.שמלה אדומה 25/12/2018 15:56הגב לתגובה זומתה הנאמנות
- 23.אפרת כהן 25/12/2018 15:49הגב לתגובה זוההפסד כולו של קסטרו
- 22.ההוא 25/12/2018 15:47הגב לתגובה זוהייתי מצפה ממנכלים של משרד פרסום להבין קצת יותר בתקשורת ובנית מותגים. הם בנו במייל הזה (שהיה ברור שידלוף) את מור פסו כמנהלת שיווק כרישה שעושה מה שהיא רוצה וזאת תוך חודש בתפקיד. אז מי הרוויח מהמייל הזה? מי המותג שהתחזק ומי נחלש? יצאתם קטנים ומתקטננים והוצאתם את מור פסו גדולה וחזקה. תחשבו על זה זיו וניב.
- זו התחזקות לצורך התרסקות (ל"ת)מותגיסט 26/12/2018 19:10הגב לתגובה זו
- פינצ'ר 26/12/2018 14:11הגב לתגובה זוזיו וניב (וגם אודי) לא יכולים לטנף ישירות על גבי ואתי, איתם היו בקשר יום יומי, אז נוח לזרוק את כל האשמה על מור פסו, פקידת שיווק בשירות גבי. האמינו לי, שום דבר, אבל שום דבר לא זז בלי שגבי יודע ומאשר. אז כל החירטוטים הם לא יותר מאשר אחיזת עיניים.
- 21.בימבה 25/12/2018 14:58הגב לתגובה זונראה למישהו שמנהלת שיווק מושתנת יכולה להזיז תקציב עוגן שטופל אישית ע"י מוישה ואודי (כשהוא לא על היאכטה)? ראובני הוציאו קמפיינים גרועים לקסטרו בשנים האחרונות ולרוטרים נשבר מהם.
- 20.אין לה מושג! (ל"ת)בובו 25/12/2018 14:43הגב לתגובה זו
- 19.היה צריך לקרות מיד אחרי ה"מאיפה ה-DRESS" המזעזע הזה (ל"ת)אני 25/12/2018 14:22הגב לתגובה זו
- 18.מצב רוח 25/12/2018 14:08הגב לתגובה זופסווווווווווווווווו יא מלכההההה!! אוהבים אותך!!!
- 17."יום להתאבל". קצת נסחפו פה... יש צרות אמיתיות בעולם (ל"ת)פידל 25/12/2018 13:54הגב לתגובה זו
- 16.jack 25/12/2018 13:38הגב לתגובה זוi dont know where she is now but she was one of the worst israelis weve ever worked with
- 15.אורן 25/12/2018 13:03הגב לתגובה זואין ספק שזה נעים ואם זה אכן הצעד הראשון של סמנכ"לית השיווק החדשה בתפקיד אז זה קטע מאוד מלוכלך. אבל ככה מתנסח מנכ"ל החברה? בהאשמה בוטה של הסמנכלית בפני כל עובדי המשרד? בלקרוא להם ללכת להתאבל ליום אחד?? שלא לדבר השפה הנמוכה... בושה למשרד שככה מתנהלים המנכ"לים שלו, אפס מנהיגות, אפס דוגמא אישית.
- גלעד 26/12/2018 22:31הגב לתגובה זובחור , תקרא פעם נוספת את תגובת המנכ"ל ,מבלי לפגוע חלילה יש לך בעיית אי הבנת הנקרא בעניין
- אפרת כהן 25/12/2018 15:50הגב לתגובה זוהעולם היה הרבה יותר אמיתי, שקוף ויפה
- 14.חברת התקליטים 25/12/2018 12:41הגב לתגובה זומודים לקסטרו על ההצטרפות ואנחנו בטוחים שביחד נוציא אלבום פלטינה. מיטב אנשי הקריאיי... המלחינים והמשוררים כבר מוכנים לקבל את התקציב. אם זה לא יעבוד נפנה לכפרי שיציל אותנו. בהצלחה!
- 13.זעקת הקוזאק הנגזל!!! באמא שלכם ראובני פרידן (ל"ת)יוסיפון 25/12/2018 12:39הגב לתגובה זו
- 12.אילנה 25/12/2018 12:33הגב לתגובה זועל רקע מכירות האינטרנט הגלובליות שנוגסות בהם נתחים. קסטרו סוס מת
- 11.אור 25/12/2018 12:21הגב לתגובה זוראובני מסמל את כל מה שרע בתחום הפרסום של היום ,משרד שחי בתקופת הזוהר של העבר שמבוסס כולו על פוליטיקה וביזנס של בעלים וזהו , המשרד הזה מייצר בשנים האחרונות רק תוצרם בנאליים ומטרחנים (די כבר עם הדביר הזה !!) קריאייטיב של שנות ה 90 ושום חיבור למה שקורה עכשיו באמת שלא מכיר שם אף אחד באופן אישי ולא סוגר חשבונות עם אף אחד .פשוט לא מבין איך כזאת בינוניות (במקרה הטוב) עדיין שמה אותם בעשירייה .. העתיד לא נראה טוב עבור ראובני !!
- מפרגנים אתם באדלר (ל"ת)וואלה 25/12/2018 12:40הגב לתגובה זו
- 10.מעשה בגידה של חברת אופנה בקריסה (ל"ת)רונן 25/12/2018 12:19הגב לתגובה זו
- moses 25/12/2018 17:02הגב לתגובה זומעשה בגידה ? שיתוף פעולה של 30 שנים אם זו לא נאמנות , נאמנות מהי
- אלי 25/12/2018 16:26הגב לתגובה זואילו אם בחרו "אותו דבר בעטיפה אחרת" - זו ממש זכותם לטעות
- 9.הכל לטובה כולם ירויחו מהאיוורור הזה (ל"ת)מוטי 25/12/2018 12:13הגב לתגובה זו
- 8.תרגיעו ומהר 25/12/2018 12:11הגב לתגובה זוקסטרו היו מתים לעוף מראבוני. מור פסו סידרה להם עם הקישור לאדלר את הדרך הפוליטית הנוחה ביותר להיפרד מאודי פרידן אחרי כל כך הרבה שנים. בסוף גם לקסטרו היה לא נעים אז זו הדרך שזה קרה בסוף, כדי לפגוע כמה שפחות באנשים
- 7.פלנרית במיל. 25/12/2018 12:10הגב לתגובה זופרובינציאליות כזו, לא ברור מי אשר את הבריף. כזה ניתוק מקהל היעד ותת רמה, אני לגמרי מבינה למה הם עוזבים, לא שאדלר זה כזה גליק גדול.
- 6.ראובני משרד בינוני (ל"ת)סנד 25/12/2018 12:07הגב לתגובה זו
- 5.חמודה... (ל"ת)אויש 25/12/2018 11:21הגב לתגובה זו
- 4.כפיות טובה (ל"ת)מופתע 25/12/2018 11:20הגב לתגובה זו
- 3.עמית 25/12/2018 11:18הגב לתגובה זוזוהי התמצית של עולם הפרסום . חוסר נאמנות חוסר הכרת תודה ולא רואים בעיניים . אין חברויות אמיתיות בתחום הזה הכל אינטרסים . תתעוררו אנשים .
- ערן 25/12/2018 12:33הגב לתגובה זוקסטרו היו נאמנים לראובני שלושים שנה. לגיטימי אחרי שלושים שנה לרענן את השורות. זו דווקא דוגמא לנאמנות ארוכת שנים שכל כך לא אופיינית לעולם הפרסום הישראלי
- 2.דניאל 25/12/2018 11:00הגב לתגובה זובלה לה לנד!
- 1.איכס 25/12/2018 10:48הגב לתגובה זואיכס
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
