מחדשים פוליסה: 'הפניקס' לגדעון עמיחי, 'כלל ביטוח' לאדלר

מעבר הפניקס לעמיחי התרחש כבר לפני 3 חודשים ובשבוע הקרוב תעלה לאוויר סנונית ראשונה של השת"פ בין הצדדים. כלל ביטוח מסיים תקופה ללא פעילות מרכזית בגיתם
משה בנימין |

תקציבי הפרסום בתחום הביטוח מחליפים ידיים. המרוויחים הם גדעון עמיחי ו-NO NO NO NO NO YES שמקבל לידיו את הפניקס שסיימו את דרכם באדלר חומסקי ומנגד, אדלר חומסקי עצמו, שצפוי לקבל לידיו את תקציב הפרסום של כלל ביטוח שהיה במעין הדממה בשנים האחרונות בהן היה בגיתם BBDO ויגדל משמעותית לאזור ה-30 מיליון שקל ב-2019 במסגרת מיתוג אסטרטגי והשקה עדכנית. 

לאייס נודע כי המעבר של הפניקס למשרדו של גדעון עמיחי התרחש כבר לפני מספר חודשים ובשבוע הקרוב אף תעלה לאוויר סנונית ראשונה של שיתוף הפעולה בין הצדדים. עמיחי יוביל את פעילות הפרסום המרכזית של הפניקס שתציב במרכז אלמנטים של חדשנות ביטוחית, אך לא בטוח שיהיה המשרד היחיד שהפניקס ייעזר בשירותיו.

החיבור בין הצדדים יהווה גם סגירת מעגל בין עמיחי לאיתן ויצמן, סמנכ"ל השיווק של הפניקס שהיה בעבר סמנכ"ל השיווק של טמבור עוד בימים שבהם טיפל בתקציב משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי

כאמור ב-3 השנים האחרונות, חלקו של תקציב הפרסום של כלל ביטוח בגיתם BBDO קטן באופן עקבי לצד עבודה עם משרדים נוספים כגון dsay, דרורי ארועטי ברמן (בזמן שהיה פעיל), אקליפטוס ועוד. לפני כחצי שנה מונה לתפקיד המנכ"ל יורם נווה, מה שהכשיר את המעבר לאדלר חומסקי והפרידה מגיתם שהחל לעבוד עם המותג ב-2015. למרות ההבטחה למהלכים אסטרטגיים משמעותיים, בפועל, בשנים אלו, החברה לא הפכה לשחקן מרכזי בתחום הפרסום בענף הביטוח. 

עם זאת, נראה שב-2019 כלל ביטוח צפויה להוציא לפועל מיתוג אסטרטגי מחדש תוך כדי העברת כל התקציב על כל גזרות הפעילות לידי אדלר חומסקי. החוזה בין הצדדים טרם נחתם רשמית אך לא נראה שמשהו ימנע את ההתקשרות בין הצדדים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.