יעקב בוזגלו
צילום: באדיבות ערוץ 20

"שקרן" ו"מסית" : יעקב בוזגלו יפצה ב-160 אלף ש' את פשכצקי

אביו של שחקן הכדורגל מאור בוזגלו, ודמות מוכרת בפני עצמה, תקף בראיונות ובפייסבוק את כתב ערוץ הספורט. ביהמ"ש קיבל את תביעת לשון הרע שהגיש מוטי פשכצקי
אלכסנדר כץ | (8)

בית משפט השלום בתל אביב קיבל היום (יום ד') את תביעת לשון הרע שהגיש כתב ערוץ הספורט מוטי פשכצקי, וקבע כי יעקב בוזגלו ישלם 160 אלף שקלים, סכום יוצא דופן יחסית בתחום תביעות לשון הרע. 120 אלף שקלים הם הפיצוי לפשכצקי, ועוד 40 אלף שקלים הם שכר טרחת עורכי הדין.

 

כזכור, פשכצקי הגיש לפני פחות משנתיים תביעה כנגד יעקב בוזגלו, אביו של כוכב הכדורגל מאור בוזגלו, הסוכן שלו ומי שמככב בעצמו בריאליטי 'הבוזגלוס', לאחר שזה כינה אותו בשלל כינויים כגון "שקרן", "ממציא דברים", "שקרן כרוני" ו"מסית" במספר ראיונות שקיימו איתו, וגם בסטטוסים שפרסם בפייסבוק. העיתונאי באמצעות עורכי דינו, רועי רוזן ויובל שדמי, שלח מכתב התראה לפני תביעה אך בוזגלו סירב לחזור בו מדבריו. את בוזגלו ייצגו עורכי הדין רונן  נאווי והילה גולפור.

 

במסגרת פסק הדין קבע השופט רונן אילן כי הביטויים הקשים בהם השתמש הנתבע כנגד פשכצקי והכינויים שהטיח בו בוזגלו – "שקרן כרוני" ו"ממציא שקרים" ברשתות החברתיות ובראיונות באתר וואלה, עיתון הארץ וברדיו 103FM גרמו לפגיעה בשמו הטוב של פשכצקי. "הזכות לשם טוב היא זכות רחבה שנועדה להגן על ההערכה העצמית ועל כבודו של אדם", נכתב בהחלטת בית המשפט, "היא מבוססת על הצורך האנושי בהערכה פנימית בגאווה אישית ובהכרה חברתית", נכתב בפסק הדין".

 

השופט אילן הוסיף עוד: "בחינת הפרסומים שעשה הנתבע מלמדת על שימוש בביטויי גנאי קשים כלפי התובע. בפרסום הראשון מתאר הנתבע את התובע כמי שבדה מליבו את הידיעה שפרסם ומכנה אותו שקרן ובהמשך גם שקרן כרוני. בכל הפרסומים הנוספים מכנה את התובע שקרן ואת הידיעות שהביא התובע ידיעות שקריות. אין, ולא יכול להיות ספק, כי השימוש אשר עשה הנתבע בביטוי שקרן מבטא ייחוס תכונת אופי לתובע מציגו כרמאי וכמי שאיננו נוהג לומר אמת. ביטוי זה מבזה את התובע, משפילו, וודאי שעשוי לפגוע במשרתו. התובע הינו עיתונאי וככזה כדמות ציבורית, מצופה ממנו שיסבול ביקורת ואפילו חריפה ונוקבת ועם זאת הצגת התובע כאדם שאין לתת אמון בידיעות שהוא מביא ותוך שימוש בביטוי חריף כזה בו עשה הנתבע, חורגת גם אל מעבר לאותה נקודת איזון שיש להציב כאשר עסקינן בעיתונאי".

 

 

בוזגלו בדיון: "מכירים אותי כבעל פה גדול"

 

 

בוזגלו טען במהלך המשפט שאין לייחס חשיבות לדבריו מאחר ומכירים אותו כ"פה גדול", אבל מנגד טען למעמדו הרם בקרב הציבור הרחב והעיד על עצמו כמי שלא מכבר פרסם ספר חינוכי ומשמש כ"מנטור להורים רבים בישראל שילדיהם החלו את צעדיהם הראשונים בעולם הכדורגל".

 

בית המשפט אמר על כך: "הקביעה הנחרצת של הנתבע לפיה התובע הינו שקרן מהווה לשון הרע. הפרסום שעשה לא הוגבל לרשת חברתית אלא לשורה חוזרת ונשנית של אמירות. נמצא שהנתבע פרסם 5 פרסומים שבהם כינה את התובע 'שקרן' והציגו כמי שבמסגרת עבודתו העיתונאית הביא ידיעות שקריות פעם אחר פעם. הביטויים חרגו מהרף שניתן לקבוע כשיח ציבורי. הביטויים בהם עשה הנתבע שימוש, והאופן בו הוצג התובע, ביזו את התובע ועלולים היו לפגוע במשלח ידו ולפיכך מהווים הוצאת לשון הרע", כתב השופט אילן שהתייחס גם לבקשתו של בוזגלו ופרקליטו להתבסס על טענות של אמת דיברתי והגנת תום הלב: "די לבחון את הראיות שהוצגו, בפרט אלו שלא הוצגו, כדי להיווכח בקושי העומד לפתחו של הנתבע כשהוא מבקש להתבסס על טענה של אמת דיברתי הנתבע עצמו העיד על פגישה שקיים עם מנכ"ל הקבוצה אסי רחמים (מנכ"ל הפועל באר שבע, א"כ) שבמהלכה הוצעה הצעה להארכת חוזה התקשרות עם מאור באותם תנאים והרי זה אשר פרסם התובע. על גרסה זו חזר שוב ושוב בוזגלו וכך מתברר כי עדותו של הנתבע עומדת בסתירה לטענתו, בסתירה לגרסתו, ובסתירה לכך שהידיעות שהביא התובע הינן ידיעות שקריות. היה על הנתבע להוכיח שאכן אותן ידיעות שהביא התובע לא היו נכונות והנתבע נכשל בהוכחת יסוד זה. בניגוד מוחלט לטענת הנתבע התברר שהצעה למאור מטעמה של הקבוצה הוצעה גם הוצעה למאור. הוצעה ונדחתה על ידי הנתבע עצמו בדיוק כפי שנטען על ידי התובע. אין כל דרך להבין מדוע הגנה עם אותו עניין אישי של מאור כטענת הנתבע הצדיקה שימוש בכינויי גנאי כה בוטים כלפי התובע אין כל דרך להבין מדוע נדרשת הצגת התובע כמי שלא אך שגה אלא כמי שפועל בזדון ומנסה לפגוע במאור. הלשון הבוטה בה עשה שימוש הנתבע ובפרט כשהוא חוזר על אותם ביטויים קשים ופוגעניים שוב ושוב 5 פעמים היא כשלעצמה שוללת את תום ליבו של הנתבע. שימוש בכינויי גנאי קשים ללא כל הצדקה לא היתה כל סיבה שלא להסתפק בהכחשה או בהצגת גרסה שונה גם בלי השימוש החוזר בכינויי שקרן הלשון הבוטה בה עשה שימוש הנתבע בלא כל צורך שוללת את תום ליבו ומאליה שוללת את יכולתו להתבסס על הגנת תום הלב".

 

השופט אילן סיכם: "לנתבע נתונה זכות חופש הביטוי כשם שהיא נתונה לכל אדם בישראל אך כנגדה עומד זכותו של התובע לשמירה על שמו הטוב. חיוב הנתבע הפיצוי נובע מהעוולה שביצע ולא מתוך ניסיון לפגוע בזכותו להתבטא את הטענה לפיה מדובר בזוטי דברים לא ניתן להבין כינוי התובע שקרן הצגתו כמי שמביא ידיעות שקריות וחזרה על ביטויים קשים אלו שוב ושוב ובמספר אמצעי תקשורת אינם זוטי דברים. הנתבע בחר לעשות שימוש בביטויים קשים, הנתבע בחר להציג בפרסומים שעשה תמונה עובדתית חלקית בלבד ובהסתרת התמונה המלאה, הנתבע חזר על דברי הגנאי שוב ושוב ולא זו בלבד שסירב לחזור בו ולהתנצל הנתבע אף ניצל מכתב התראה שקיבל להשתלחות נוספת בתובע והזמנת התובע לפנות לערכאות".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    פה גדול 23/05/2019 08:24
    הגב לתגובה זו
    זה נראה שמעורבת פה הרבה דעה אישית של שופט שעבר ילדות/התבגרות קשה, היום יש לו כוח וכתובת לפרק את התחושות הללו, "הזכות לשם טוב היא זכות רחבה שנועדה להגן על ההערכה העצמית ועל כבודו של אדם", נכתב בהחלטת בית המשפט, "היא מבוססת על הצורך האנושי בהערכה פנימית בגאווה אישית ובהכרה חברתית", נכתב בפסק הדין" מה זה החארטה הזאת, לא נשמע שבשכל ישר נעשה כאן דין, במדינה קשת יום כשלנו הודעה כזאת שמנפחת גזר דין ל 160,000 ש"ח, מה מערכת המשפט מנסה לעשות פה??? זה אומדן הנזק?? כמה מרוויח עיתונאי והאם הוא הוכיח שעבודתו באמת נפגעה בסכום כזה?? לא מסתדר
  • 7.
    ישראל 14/04/2019 16:46
    הגב לתגובה זו
    ועל זה נאמר בג"ץ המאפיונרים מגנים על החבר הכי טוב שלהם התיקשורת העוינת השמולאנית
  • 6.
    בוזגלו "החכם" ישלם כמו שמשולם שילם. (ל"ת)
    הארי המזוהם 07/10/2018 17:47
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    משה 04/10/2018 09:10
    הגב לתגובה זו
    את יעקב בוזגלו מעניינים - סיגריות כסף ורדיפת כבוד
  • 4.
    דני כהן 04/10/2018 00:33
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף שישלם על הפה הגדול שלו. החלטה אמיצה של שופט אמיץ
  • 3.
    אריק 03/10/2018 23:59
    הגב לתגובה זו
    פשכצקי לכאורה שקרן בן שקרן.
  • 2.
    תומר 03/10/2018 19:52
    הגב לתגובה זו
    אם בכלל... הערכאות... טוחנות לאט
  • 1.
    בוב 03/10/2018 19:43
    הגב לתגובה זו
    שששש ילד כאפות מותר?
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |


טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״