עוד דוח מאכזב ל-yes: איבדה 7,000 מנויים ברבעון הראשון

ההכנסה מלקוח הצטמקה בשנה האחרונה מ-232 ש' ל-214 ש'. החברה איבדה 24 אלף לקוחות בשנה, כמו HOT - כשהמרוויחות הן סלקום, פרטנר ונטפליקס

אלכסנדר כץ | (4)

חברת הלוויין yes ממשיכה לאבד לקוחות ולרשום נתונים כספיים מאכזבים – כפי שקורה מזה תקופה ארוכה. על פי דוחותיה הכספיים של בזק שמתפרסמים הבוקר (יום ה'), עולה כי מספר מנויי yes עומד בסוף הרבעון הראשון על 580 אלף, מול 587 אלף בסוף הרבעון הרביעי של 2017. בסך הכל ב-4 הרבעונים האחרונים נטשו את החברה 28 אלף בתי אב, נתון גבוה מאד.

 

על פי הדוחות, הכנסות yes עמדו ברבעון הראשון על 375 מיליון שקלים, ירידה של 11.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד – אז ההכנסות היו 424 מיליון. בחברה טוענים כי עיקר הירידה קשור לקיטון במצבת הלקוחות ומשחיקה בהכנסה ממוצעת למנוי. הרווח התפעולי ירד מ-52 מיליון שקלים להפסד של מיליון שקלים, כשהדבר קשור לירידה בהכנסות, ואילו הרווח הנקי ירד מ-19 מיליון שקלים למיליון.

 

ההכנסה הממוצעת למנוי רשמה ירידה חדה של 7.8% מ-232 שקלים ברבעון הראשון של 2017, ל-214 שקלים ברבעון הנוכחי. הדבר קשור כמובן למהלך שהחברה ביצעה בחודשים האחרונים, במסגרתו המנוי הבסיס הוזל משמעותית. רון אילון, מנכ"ל yes, אומר בנושא זה כי "במהלך חודש ינואר השקנו את מהלך yesULTIMATE ב-199 שקלים, הזוכה לביקושים יוצאי דופן ולשביעות רצון גבוהה ביותר בקרב לקוחותינו ולקוחות חדשים".

 

לדבריו, "כבר בסיום הרבעון הראשון ובחודשים שלאחריו, אנו קוצרים את פירות המהלך ומזהים שינוי מגמה הבא לידי ביטוי בגיוס לקוחות חדשים רבים המוכיחים כי הציבור לא מוכן להתפשר על פחות מהטלוויזיה הטובה בישראל. yes ממשיכה להציג גם ברבעון זה הישגים מרשימים עם מספר הזכיות הגבוה ביותר בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה, ביניהן, פאודה שגרפה 11 פרסים כולל פרס סדרת הדרמה הטובה, זאת לצד דוח מועצת הכבלים והלוויין שפורסם לאחרונה המראה כי yes שומרת על מעמדה כמובילת השירות המצטיין בשוק התקשורת".

 

לפני שבוע פורסמו דוחות החברה המתחרה HOT, שחשפו אף הם פעם נוספת את מצבה העגום מבחינת נטישת לקוחות. על פי הדוחות עולה כי מספר בתי האב המנויים על שירות הטלוויזיה של HOT עמד בסיום הרבעון הראשון של 2018 על 781 אלף, מול 789 אלף בסוף 2017. בחישוב שנתי, HOT איבדה גם היא 24 אלף לקוחות בשירות הטלוויזיה.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לירון 25/05/2018 18:39
    הגב לתגובה זו
    צריך להפריד . יס תכנים מעולים אבל... כל מי שיש לו בית פרטי וממד יודע שרמת הקליטה אפסית והתשתית פחחחחח . הוט הרבה יותר טובים ומתפתחים בנושא זה. עד שלא יימצאו ביס פתרון תימשך הנטישה.. אני אחד כזה
  • 3.
    שאפו טונטון (ל"ת)
    שאפו טונטון 25/05/2018 01:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לקוח מאוכזב 24/05/2018 11:10
    הגב לתגובה זו
    נטולי אסטרטגיה...
  • 1.
    חברה שחיה בסרט (ל"ת)
    אנונימי 24/05/2018 09:46
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.