עוד דוח מאכזב ל-yes: איבדה 7,000 מנויים ברבעון הראשון

ההכנסה מלקוח הצטמקה בשנה האחרונה מ-232 ש' ל-214 ש'. החברה איבדה 24 אלף לקוחות בשנה, כמו HOT - כשהמרוויחות הן סלקום, פרטנר ונטפליקס

אלכסנדר כץ | (4)

חברת הלוויין yes ממשיכה לאבד לקוחות ולרשום נתונים כספיים מאכזבים – כפי שקורה מזה תקופה ארוכה. על פי דוחותיה הכספיים של בזק שמתפרסמים הבוקר (יום ה'), עולה כי מספר מנויי yes עומד בסוף הרבעון הראשון על 580 אלף, מול 587 אלף בסוף הרבעון הרביעי של 2017. בסך הכל ב-4 הרבעונים האחרונים נטשו את החברה 28 אלף בתי אב, נתון גבוה מאד.

 

על פי הדוחות, הכנסות yes עמדו ברבעון הראשון על 375 מיליון שקלים, ירידה של 11.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד – אז ההכנסות היו 424 מיליון. בחברה טוענים כי עיקר הירידה קשור לקיטון במצבת הלקוחות ומשחיקה בהכנסה ממוצעת למנוי. הרווח התפעולי ירד מ-52 מיליון שקלים להפסד של מיליון שקלים, כשהדבר קשור לירידה בהכנסות, ואילו הרווח הנקי ירד מ-19 מיליון שקלים למיליון.

 

ההכנסה הממוצעת למנוי רשמה ירידה חדה של 7.8% מ-232 שקלים ברבעון הראשון של 2017, ל-214 שקלים ברבעון הנוכחי. הדבר קשור כמובן למהלך שהחברה ביצעה בחודשים האחרונים, במסגרתו המנוי הבסיס הוזל משמעותית. רון אילון, מנכ"ל yes, אומר בנושא זה כי "במהלך חודש ינואר השקנו את מהלך yesULTIMATE ב-199 שקלים, הזוכה לביקושים יוצאי דופן ולשביעות רצון גבוהה ביותר בקרב לקוחותינו ולקוחות חדשים".

 

לדבריו, "כבר בסיום הרבעון הראשון ובחודשים שלאחריו, אנו קוצרים את פירות המהלך ומזהים שינוי מגמה הבא לידי ביטוי בגיוס לקוחות חדשים רבים המוכיחים כי הציבור לא מוכן להתפשר על פחות מהטלוויזיה הטובה בישראל. yes ממשיכה להציג גם ברבעון זה הישגים מרשימים עם מספר הזכיות הגבוה ביותר בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה, ביניהן, פאודה שגרפה 11 פרסים כולל פרס סדרת הדרמה הטובה, זאת לצד דוח מועצת הכבלים והלוויין שפורסם לאחרונה המראה כי yes שומרת על מעמדה כמובילת השירות המצטיין בשוק התקשורת".

 

לפני שבוע פורסמו דוחות החברה המתחרה HOT, שחשפו אף הם פעם נוספת את מצבה העגום מבחינת נטישת לקוחות. על פי הדוחות עולה כי מספר בתי האב המנויים על שירות הטלוויזיה של HOT עמד בסיום הרבעון הראשון של 2018 על 781 אלף, מול 789 אלף בסוף 2017. בחישוב שנתי, HOT איבדה גם היא 24 אלף לקוחות בשירות הטלוויזיה.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לירון 25/05/2018 18:39
    הגב לתגובה זו
    צריך להפריד . יס תכנים מעולים אבל... כל מי שיש לו בית פרטי וממד יודע שרמת הקליטה אפסית והתשתית פחחחחח . הוט הרבה יותר טובים ומתפתחים בנושא זה. עד שלא יימצאו ביס פתרון תימשך הנטישה.. אני אחד כזה
  • 3.
    שאפו טונטון (ל"ת)
    שאפו טונטון 25/05/2018 01:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לקוח מאוכזב 24/05/2018 11:10
    הגב לתגובה זו
    נטולי אסטרטגיה...
  • 1.
    חברה שחיה בסרט (ל"ת)
    אנונימי 24/05/2018 09:46
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.