בלעדי

לאחר עשור: תקציב הפרסום של הבנק הבינלאומי בדרך למכרז

תקציב הפרסום של הבנק הוא אחד מהעוגנים החשובים בגליקמן שמיר סמסונוב הן מההיבט הכספי והן התדמיתי. ב-2017 עמד התקציב על כ-12 מיליון שקלים במחיר ריאלי
משה בנימין | (5)

לאחר תקופה ארוכה שבה שוק הפרסום הישראלי התנהל במין סטגנציה, נראה ששנת 2018 מביאה עימה רוחות של שינוי ודברים מתחילים לזוז. 

לאחר היציאה של תקציב הדואר למכרז ובקרוב, כפי שפורסם לראשונה באייס, גם תקציב הטוטו-ווינר, כעת גם תקציב הפרסום של הבנק הבינלאומי בדרך למכרז - כך נודע לאייס. מי שלרוע מזלו כל התקציבים הללו מטופלים על ידו מזה שנים רבות וכעת הוא נאלץ להילחם כדי להשאיר אותם, או חלקם בידיו, הוא משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב שעבורו ועבור קבוצת פובליסיס ישראל מדובר בסוג של רעידת אדמה. 

היציאה של הבנק למכרז מרחפת ברקע בשנתיים האחרונות, אך נדחתה שוב ושוב וכעת נראה כי השעה כשרה לכך וההודעה הרשמית על כך תצא לפועל בשבועות הקרובים. לאייס נודע עוד כי בימים אלו צוותי העבודה של הבנק כבר עמלים על בניית המכרז בעזרת יועצים חיצוניים.  

תקציב הפרסום של הבנק הוא אחד מהעוגנים החשובים בגליקמן שמיר סמסונוב. מעבר להיבט הכספי שנאמד בכ-12 מיליון שקלים (ריאלי ב-2017) בשנה שרובם מופנים לטלוויזיה מדובר באחד התקציבים שבנו את תדמיתו של המשרד מן ההיבט המקצועי-קריאייטיבי ומיתגו אותו כאחד המשרדים המובילים בתחום. לצד הביקורת על כך שהמשרד משתמש בשטאנץ קבוע שמבסס על שימוש בכותבים מארץ נהדרת וטאלנטים של התכנית המככבים בפרסומת עצמה - סרטי הפרסומת של הבנק נחשבים מזה שנים לאהובים מאוד על ידי הקהל הישראלי.

הידיעה על יציאת התקציב למכרז לא אמורה לעניין את 5 המשרדים הגדולים בישראל פרט לבאומן בר ריבנאי שנשאר היחיד מבין הגדולים שאינו מחזיק בתקציב בנק. בעוד שמקאן מטפל בבנק לאומי, אדלר וגיתם מטפלים בבנק הפועלים וראובני פרידן מטל במזרחי-טפחות, באומן נראה כמו יורש מתאים לתקציב הבינלאומי אחרי גליקמן, מה גם שמדובר בנתח מתוך קבוצת פובליסיס ישראל שתנסה בכל כוחה להשאיר בידיה כדי לשמר את כוחה בשוק רכש המדיה. 

מנגד, יש לא מעט משרדי פרסום שיעמדו בתור כדי להילחם על אחד התקציבים הגדולים, שאינם ממשלתיים שיצאו לאחרונה לשוק. במידה ותנאי הסף שיקבע המכרז לא יציבו רף גבוה מדי משרדים רבים יוכלו לראות עצמם כראויים לטפל בו. 

קריאייטיבית, מתוך 10 שנים של פעילות משותפת עם גליקמן שמיר סמסונוב בבנק הבינלאומי יכולים להיות שבעי רצון בשורה התחתונה. הסרטים בכיכובו של הפרזנטור אסי כהן היו מהמוצלחים בברייק הפרסומות הישראלי. לאחר התחלה מגומגמת משהו, אי שם ב-2008, משרד הפרסום מצא את המסלול הנכון, שנתיים מאוחר יותר, כשנקודת המפנה הייתה פרסומת להשקעות בלבד. 

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ב-2015 השיק הבנק באמצעות גליקמן שמיר סמסונוב סדרת רשת מוצלחת, גם היא בכיכובו של אסי כהן, בה הוא מגלם את דמותו של איתן פרצלינה, בעליו של בית דפוס. שילוב קומי שמזכיר דמויות של כהן מעברו בפרסומות לבנק הבינלאומי (התמימות/טפשות הנוגעת ללב של אשר) וכן דמויות מארץ נהדרת (שחצנות ריקה מתוכן שמזכירה את שאולי). סדרת הרשת, מהראשונות בישראל בתחום התוכן הממותג, עלתה לאוויר תחת הכותרת "משקיעים בך" וכללה 6 פרקים בכיכובו של כהן-פרצלינה. 

 

 

מהבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "אחרי למעלה מעשור עם פרסום מצויין ופורץ דרך של גליקמן שמיר סמסונוב נתקבלה בבנק החלטה לעשות מכרז פרסום כפי שנהוג עם מרבית ספקי הבנק".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)
    גם זה יעבור... 24/05/2018 17:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלי בר 24/05/2018 11:21
    הגב לתגובה זו
    אולי אולי לקוחות מתעוררים משיטת העדר. משרד שמעולם לא סיפק חשיבה אסטרטגית אלא עבד בשיטת הדאחקה... הפטנט היה לחבר לכל לקוח לכל קמפיין סלב,בין אם הוא מתאים או לא, כמובן של רוב המנכלים של הלקוחות זה התאים לאגו.. אולי עכשיו צפויה התפכחות למשרד שהגיע גבוה מידי ביחס ליכולות שלו
  • 2.
    עינת 23/05/2018 19:53
    הגב לתגובה זו
    מהרגע שפתחי עזב, כל הטיפול בבנק רק הידרדר, הקמפיין האחרון שפשוט חיכה קמפיינים של הוט מלפני 5 שנים רק מוכיח את זה.
  • 1.
    פרסומאי 23/05/2018 19:04
    הגב לתגובה זו
    שיגדלו ביצים ויעשו את הדבר הנכון, לא צריך פוזה ומשרדים גדולים. יש נבחרות מדהימות של אנשי מקצוע בחוץ (חלקם כמשרדים קטנים) שאוכלים בלי מלח את היכולת המקצועית שהמשרדים הגדולים יכולים לתת ללקוח. אם יבחרו לתת להם צאנס, יקבלו עבודה טובה יותר, שירות הרבה יותר טוב ויחסכו כסף.
  • יעשו את המתבקש 24/05/2018 11:03
    הגב לתגובה זו
    עם כל הכבוד, צריך מערכת גדולה שתדע להעניק טיפול 360. מקמפיינים גדולים ל-always on בדיגיטל, btl מייגעים ומשעממים, מיתוגים בסניפים ובמטה ועד עיצוב הזמנת יום הולדת לבן של הסמנכ"ל.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.