לאחר עשור: תקציב הפרסום של הבנק הבינלאומי בדרך למכרז
לאחר תקופה ארוכה שבה שוק הפרסום הישראלי התנהל במין סטגנציה, נראה ששנת 2018 מביאה עימה רוחות של שינוי ודברים מתחילים לזוז.
לאחר היציאה של תקציב הדואר למכרז ובקרוב, כפי שפורסם לראשונה באייס, גם תקציב הטוטו-ווינר, כעת גם תקציב הפרסום של הבנק הבינלאומי בדרך למכרז - כך נודע לאייס. מי שלרוע מזלו כל התקציבים הללו מטופלים על ידו מזה שנים רבות וכעת הוא נאלץ להילחם כדי להשאיר אותם, או חלקם בידיו, הוא משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב שעבורו ועבור קבוצת פובליסיס ישראל מדובר בסוג של רעידת אדמה.
היציאה של הבנק למכרז מרחפת ברקע בשנתיים האחרונות, אך נדחתה שוב ושוב וכעת נראה כי השעה כשרה לכך וההודעה הרשמית על כך תצא לפועל בשבועות הקרובים. לאייס נודע עוד כי בימים אלו צוותי העבודה של הבנק כבר עמלים על בניית המכרז בעזרת יועצים חיצוניים.
תקציב הפרסום של הבנק הוא אחד מהעוגנים החשובים בגליקמן שמיר סמסונוב. מעבר להיבט הכספי שנאמד בכ-12 מיליון שקלים (ריאלי ב-2017) בשנה שרובם מופנים לטלוויזיה מדובר באחד התקציבים שבנו את תדמיתו של המשרד מן ההיבט המקצועי-קריאייטיבי ומיתגו אותו כאחד המשרדים המובילים בתחום. לצד הביקורת על כך שהמשרד משתמש בשטאנץ קבוע שמבסס על שימוש בכותבים מארץ נהדרת וטאלנטים של התכנית המככבים בפרסומת עצמה - סרטי הפרסומת של הבנק נחשבים מזה שנים לאהובים מאוד על ידי הקהל הישראלי.
הידיעה על יציאת התקציב למכרז לא אמורה לעניין את 5 המשרדים הגדולים בישראל פרט לבאומן בר ריבנאי שנשאר היחיד מבין הגדולים שאינו מחזיק בתקציב בנק. בעוד שמקאן מטפל בבנק לאומי, אדלר וגיתם מטפלים בבנק הפועלים וראובני פרידן מטל במזרחי-טפחות, באומן נראה כמו יורש מתאים לתקציב הבינלאומי אחרי גליקמן, מה גם שמדובר בנתח מתוך קבוצת פובליסיס ישראל שתנסה בכל כוחה להשאיר בידיה כדי לשמר את כוחה בשוק רכש המדיה.
מנגד, יש לא מעט משרדי פרסום שיעמדו בתור כדי להילחם על אחד התקציבים הגדולים, שאינם ממשלתיים שיצאו לאחרונה לשוק. במידה ותנאי הסף שיקבע המכרז לא יציבו רף גבוה מדי משרדים רבים יוכלו לראות עצמם כראויים לטפל בו.
קריאייטיבית, מתוך 10 שנים של פעילות משותפת עם גליקמן שמיר סמסונוב בבנק הבינלאומי יכולים להיות שבעי רצון בשורה התחתונה. הסרטים בכיכובו של הפרזנטור אסי כהן היו מהמוצלחים בברייק הפרסומות הישראלי. לאחר התחלה מגומגמת משהו, אי שם ב-2008, משרד הפרסום מצא את המסלול הנכון, שנתיים מאוחר יותר, כשנקודת המפנה הייתה פרסומת להשקעות בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
ב-2015 השיק הבנק באמצעות גליקמן שמיר סמסונוב סדרת רשת מוצלחת, גם היא בכיכובו של אסי כהן, בה הוא מגלם את דמותו של איתן פרצלינה, בעליו של בית דפוס. שילוב קומי שמזכיר דמויות של כהן מעברו בפרסומות לבנק הבינלאומי (התמימות/טפשות הנוגעת ללב של אשר) וכן דמויות מארץ נהדרת (שחצנות ריקה מתוכן שמזכירה את שאולי). סדרת הרשת, מהראשונות בישראל בתחום התוכן הממותג, עלתה לאוויר תחת הכותרת "משקיעים בך" וכללה 6 פרקים בכיכובו של כהן-פרצלינה.
מהבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "אחרי למעלה מעשור עם פרסום מצויין ופורץ דרך של גליקמן שמיר סמסונוב נתקבלה בבנק החלטה לעשות מכרז פרסום כפי שנהוג עם מרבית ספקי הבנק".
- 4.כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 24/05/2018 17:37הגב לתגובה זו
- 3.אלי בר 24/05/2018 11:21הגב לתגובה זואולי אולי לקוחות מתעוררים משיטת העדר. משרד שמעולם לא סיפק חשיבה אסטרטגית אלא עבד בשיטת הדאחקה... הפטנט היה לחבר לכל לקוח לכל קמפיין סלב,בין אם הוא מתאים או לא, כמובן של רוב המנכלים של הלקוחות זה התאים לאגו.. אולי עכשיו צפויה התפכחות למשרד שהגיע גבוה מידי ביחס ליכולות שלו
- 2.עינת 23/05/2018 19:53הגב לתגובה זומהרגע שפתחי עזב, כל הטיפול בבנק רק הידרדר, הקמפיין האחרון שפשוט חיכה קמפיינים של הוט מלפני 5 שנים רק מוכיח את זה.
- 1.פרסומאי 23/05/2018 19:04הגב לתגובה זושיגדלו ביצים ויעשו את הדבר הנכון, לא צריך פוזה ומשרדים גדולים. יש נבחרות מדהימות של אנשי מקצוע בחוץ (חלקם כמשרדים קטנים) שאוכלים בלי מלח את היכולת המקצועית שהמשרדים הגדולים יכולים לתת ללקוח. אם יבחרו לתת להם צאנס, יקבלו עבודה טובה יותר, שירות הרבה יותר טוב ויחסכו כסף.
- יעשו את המתבקש 24/05/2018 11:03הגב לתגובה זועם כל הכבוד, צריך מערכת גדולה שתדע להעניק טיפול 360. מקמפיינים גדולים ל-always on בדיגיטל, btl מייגעים ומשעממים, מיתוגים בסניפים ובמטה ועד עיצוב הזמנת יום הולדת לבן של הסמנכ"ל.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
