לאחר עשור: תקציב הפרסום של הבנק הבינלאומי בדרך למכרז
לאחר תקופה ארוכה שבה שוק הפרסום הישראלי התנהל במין סטגנציה, נראה ששנת 2018 מביאה עימה רוחות של שינוי ודברים מתחילים לזוז.
לאחר היציאה של תקציב הדואר למכרז ובקרוב, כפי שפורסם לראשונה באייס, גם תקציב הטוטו-ווינר, כעת גם תקציב הפרסום של הבנק הבינלאומי בדרך למכרז - כך נודע לאייס. מי שלרוע מזלו כל התקציבים הללו מטופלים על ידו מזה שנים רבות וכעת הוא נאלץ להילחם כדי להשאיר אותם, או חלקם בידיו, הוא משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב שעבורו ועבור קבוצת פובליסיס ישראל מדובר בסוג של רעידת אדמה.
היציאה של הבנק למכרז מרחפת ברקע בשנתיים האחרונות, אך נדחתה שוב ושוב וכעת נראה כי השעה כשרה לכך וההודעה הרשמית על כך תצא לפועל בשבועות הקרובים. לאייס נודע עוד כי בימים אלו צוותי העבודה של הבנק כבר עמלים על בניית המכרז בעזרת יועצים חיצוניים.
תקציב הפרסום של הבנק הוא אחד מהעוגנים החשובים בגליקמן שמיר סמסונוב. מעבר להיבט הכספי שנאמד בכ-12 מיליון שקלים (ריאלי ב-2017) בשנה שרובם מופנים לטלוויזיה מדובר באחד התקציבים שבנו את תדמיתו של המשרד מן ההיבט המקצועי-קריאייטיבי ומיתגו אותו כאחד המשרדים המובילים בתחום. לצד הביקורת על כך שהמשרד משתמש בשטאנץ קבוע שמבסס על שימוש בכותבים מארץ נהדרת וטאלנטים של התכנית המככבים בפרסומת עצמה - סרטי הפרסומת של הבנק נחשבים מזה שנים לאהובים מאוד על ידי הקהל הישראלי.
הידיעה על יציאת התקציב למכרז לא אמורה לעניין את 5 המשרדים הגדולים בישראל פרט לבאומן בר ריבנאי שנשאר היחיד מבין הגדולים שאינו מחזיק בתקציב בנק. בעוד שמקאן מטפל בבנק לאומי, אדלר וגיתם מטפלים בבנק הפועלים וראובני פרידן מטל במזרחי-טפחות, באומן נראה כמו יורש מתאים לתקציב הבינלאומי אחרי גליקמן, מה גם שמדובר בנתח מתוך קבוצת פובליסיס ישראל שתנסה בכל כוחה להשאיר בידיה כדי לשמר את כוחה בשוק רכש המדיה.
מנגד, יש לא מעט משרדי פרסום שיעמדו בתור כדי להילחם על אחד התקציבים הגדולים, שאינם ממשלתיים שיצאו לאחרונה לשוק. במידה ותנאי הסף שיקבע המכרז לא יציבו רף גבוה מדי משרדים רבים יוכלו לראות עצמם כראויים לטפל בו.
קריאייטיבית, מתוך 10 שנים של פעילות משותפת עם גליקמן שמיר סמסונוב בבנק הבינלאומי יכולים להיות שבעי רצון בשורה התחתונה. הסרטים בכיכובו של הפרזנטור אסי כהן היו מהמוצלחים בברייק הפרסומות הישראלי. לאחר התחלה מגומגמת משהו, אי שם ב-2008, משרד הפרסום מצא את המסלול הנכון, שנתיים מאוחר יותר, כשנקודת המפנה הייתה פרסומת להשקעות בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
ב-2015 השיק הבנק באמצעות גליקמן שמיר סמסונוב סדרת רשת מוצלחת, גם היא בכיכובו של אסי כהן, בה הוא מגלם את דמותו של איתן פרצלינה, בעליו של בית דפוס. שילוב קומי שמזכיר דמויות של כהן מעברו בפרסומות לבנק הבינלאומי (התמימות/טפשות הנוגעת ללב של אשר) וכן דמויות מארץ נהדרת (שחצנות ריקה מתוכן שמזכירה את שאולי). סדרת הרשת, מהראשונות בישראל בתחום התוכן הממותג, עלתה לאוויר תחת הכותרת "משקיעים בך" וכללה 6 פרקים בכיכובו של כהן-פרצלינה.
מהבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "אחרי למעלה מעשור עם פרסום מצויין ופורץ דרך של גליקמן שמיר סמסונוב נתקבלה בבנק החלטה לעשות מכרז פרסום כפי שנהוג עם מרבית ספקי הבנק".
- 4.כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 24/05/2018 17:37הגב לתגובה זו
- 3.אלי בר 24/05/2018 11:21הגב לתגובה זואולי אולי לקוחות מתעוררים משיטת העדר. משרד שמעולם לא סיפק חשיבה אסטרטגית אלא עבד בשיטת הדאחקה... הפטנט היה לחבר לכל לקוח לכל קמפיין סלב,בין אם הוא מתאים או לא, כמובן של רוב המנכלים של הלקוחות זה התאים לאגו.. אולי עכשיו צפויה התפכחות למשרד שהגיע גבוה מידי ביחס ליכולות שלו
- 2.עינת 23/05/2018 19:53הגב לתגובה זומהרגע שפתחי עזב, כל הטיפול בבנק רק הידרדר, הקמפיין האחרון שפשוט חיכה קמפיינים של הוט מלפני 5 שנים רק מוכיח את זה.
- 1.פרסומאי 23/05/2018 19:04הגב לתגובה זושיגדלו ביצים ויעשו את הדבר הנכון, לא צריך פוזה ומשרדים גדולים. יש נבחרות מדהימות של אנשי מקצוע בחוץ (חלקם כמשרדים קטנים) שאוכלים בלי מלח את היכולת המקצועית שהמשרדים הגדולים יכולים לתת ללקוח. אם יבחרו לתת להם צאנס, יקבלו עבודה טובה יותר, שירות הרבה יותר טוב ויחסכו כסף.
- יעשו את המתבקש 24/05/2018 11:03הגב לתגובה זועם כל הכבוד, צריך מערכת גדולה שתדע להעניק טיפול 360. מקמפיינים גדולים ל-always on בדיגיטל, btl מייגעים ומשעממים, מיתוגים בסניפים ובמטה ועד עיצוב הזמנת יום הולדת לבן של הסמנכ"ל.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
