צדיק, יש לך דקה לקריאייטיב? אייס ונור בתחרות פרסום חדשה
חברת פרסום החוצות נור ואתר התקשורת ICE מכריזים על תחרות "תרמנו במשרד" בין משרדי הפרסום בישראל ובתי הספר לפרסום וקריאייטיב. במסגרת התחרות, המתמודדים ייצרו שילוט חוצות קריאייטיבי בדגש על חדשנות בדרך הצגת השלט, עבור עמותות הפועלות בישראל. המטרה היא ליצור שילוט מפתיע ולא סטנדרטי, תוך שימוש במבנה הקיר לצרכי הקריאיטיב המיוחד.
המטרה של התחרות היא להירתם עבור העמותות השונות העוסקות ביום-יום בתרומה לקהילה ובטיפול בסוגיות שהמדינה מתקשה או לא עוסקת בהן כלל, בעיצומן של חגיגות שנת ה-70 למדינה. כדי לקחת חלק בתחרות, יש לקבל את אישור העמותה המיוצגת לעצם ההשתתפות ולקריאייטיב המוצג.
ועדה מיוחדת שתורכב לטובת הפרויקט על ידי 2 נציגי אייס, 2 נציגי נור ואיש פרסום אובייקטיבי חיצוני שאינו מקושר לאף משרד פרסום, תדרג בשלב הראשון את העבודות ותסנן אותן ל-10 עבודות שיעלו לשלב הבא, בו יוצגו לגולשים. סך קולות הגולשים יעמוד על 50%, ואילו הוועדה המיוחדת – 50% הנותרים. בשכלול סך הקולות ייבחרו הזוכים ב-3 המקומות הראשונים.
המתמודדים מוזמנים לשלוח לאייס עבודות מוכנות עבור העמותות (אפשר גם יותר מעמותה אחת) למייל [email protected]. את העבודות ניתן לשלוח עד 24 ביוני 2018 (לתקנון התחרות – לחצו כאן) בליווי הפרטים הבאים:
- כותרת מייל: תחרות תרמנו במשרד
- שם המגיש/המשרד + שם העמותה
- הסבר ותאור קצר של העבודה, כולל פרטים טכניים במידת הצורך
- קרדיטים
- פרטי התקשרות – נייד
- הקבצים שנשלחים צריכים להיות בגודל של עד 9 MB להודעת דואר אלקטרוני.
- חיסכון בקופת גמל להשקעה הציבור מעביר כספים, יש לכך סיבות טובות
- קרן טיטאן תקים קרן גלובלית חדשה בהיקף של 100 מ' ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-24 ביוני יוצגו לגולשים העבודות שנבחרו על ידי הוועדה המיוחדת. העבודות יוצגו בעמוד נפרד שיזכה להפניה מיוחדת באתר אייס. ההצבעה תיסגר ב-1 ביולי ב-12:00 בצהריים, ושבוע לאחר מכן – ב-8 ביולי, יוכרזו הזוכים.
ובמה זוכים?
חוץ מהפעילות המבורכת למען הקהילה, התחרות גם מעניקה פרסים ל-3 המקומות הזוכים. העבודה הנבחרת תעלה כשילוט חוצות במיקום מרכזי לבחירת נור, וכטפט בראשי של אתר אייס ותקודם בפריסת באנרים באתר. כמו כן יקבל המשרד הזוכה קמפיין עצמי באייס - לטובת המשרד עצמו.
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
פירוט הפרס:
מקום 1: שווי מדיה 80 אלף שקלים בשלטי נור לעמותה כולל הפקה.
שווי מדיה 30 אלף שקלים באייס למשרד הפרסום/ מוסד לימודי.
מקום 2: שווי מדיה 15 אלף שקלים בשלטי נור לעמותה כולל הפקה.
שווי מדיה 15 אלף שקלים באייס למשרד הפרסום/ מוסדי לימודי.
מקום 3: שווי מדיה 5,000 שקלים באייס למשרד הפרסום/מוסד לימודי.
בהצלחה לכולם.
הנחיות טכניות:
- 7.זוהר 17/06/2018 13:55הגב לתגובה זוהיי... אז מה הגודל שצריך להגיש בו את העבודה?
- 6.זוהר 04/06/2018 13:51הגב לתגובה זואיפה ניתן למצוא רשימת עמותות?
- 5.קרטיב 17/05/2018 15:20הגב לתגובה זוהיי 1-איזה עמותות משתתפות בפרויקט 2- מה גודל הפורמט (אנכי / אופקי?) ? תודה
- מערכת אייס 22/05/2018 19:56הגב לתגובה זוהוספתי קובץ הנחיות טכניות לעבודות. בהצלחה
- 4.עידן 15/05/2018 15:57הגב לתגובה זואם איני עובד במשרד פרסום אבל כן איש קראייטיב שרוצה לשלוח לתחרות עבודות זה אפשרי? או שרק משרדי פרסום ובתי ספר לפרסום יכולים לשלוח?
- בוודאי שאפשרי (ל"ת)מערכת אייס 22/05/2018 19:57הגב לתגובה זו
- 3.תכלס 14/05/2018 21:25הגב לתגובה זולמה שמאות אנשי קריאיטיב בענף מדמם יקומו מחר בבוקר ויעבדו בשביל פיור פי אר עבור נור? אשמח לתשובה רצינית.
- 2.בבקשה 14/05/2018 17:31הגב לתגובה זולא מספיק ברור, יש מגבלות? אין מגבלות? וואן אוף? פריסה?
- מערכת אייס 22/05/2018 19:57הגב לתגובה זושלום רב. הוספנו לאייטם הזה ולתקנון התחרות קובץ הנחיות טכניות. בהצלחה
- 1.לאיש הקריאייטיב (ל"ת)מה האינסנטיב 14/05/2018 16:36הגב לתגובה זו

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.