130% זינוק בפרסום מזגנים; המותגים צריכים בכלל סלבס?
ממחקר מיוחד של יפעת בקרת פרסום שבוחן את ההוצאה לפרסום בחודשים ינואר-יולי בכל שנה בקטגוריית המזגנים, עולה כי מותגי המזגנים השונים הוציאו השנה כ-39 מיליון שקלים על פרסום, גבוה ב-12% מהשנה שעברה, ובלא פחות מ-120% מהסכום שהוציאו בשנת 2015, אז הסכום עמד על 17.8 מיליון שקלים. בשנים שלפני כן, ממוצע ההשקעה בפרסום בקטגוריה עמד על כ-20 מיליון שקלים לערך.
מותג המזגנים הבולט ביותר ב-7 החודשים הראשונים של השנה (עד אוגוסט, א"כ) הוא טורנדו עם הוצאה לפרסום של כ-20.3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן. מדבור על הקמפיין התדמיתי "טורנדו – TOP INVERTER WIFI" המאפשר שליטה מרחוק על המזגן, בהובלת הפרזנטורית רותם סלע.
הקמפיין של רותם סלע
המותג השני הוא אלקטרה עם הוצאה לפרסום של כ-7.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי ורשבסקי עם קמפיין מכירתי "אלקטרה - מזגן - PLATINUM פלוס - שלהפעיל אותו עולה פחות מ-2 שקלים בלילה" בהובלת ליאור אשכנזי. לקמפיין התדמיתי "תדיראן מציגה מהפכת ה-CONNECT" בו מזגן מאפשר שליטה מלאה מהסמארטפון, תדיראן הוציאה כ-5.9 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יורוקום עם הוצאה לפרסום של כ-1.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום ענבר מרחב G עם קמפיין תדמיתי "יורוקום TCL - מרגישים ההבדל באוויר", ואילו פמילי ליין עם הוצאה לפרסום של כמיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום סולומון מדיה עם קמפיין תדמיתי "FAMILY - שיא הטכנולוגיה במיזוג".
כאמור, 2 הפרזנטורים הבולטים בפרסומות המזגנים הם רותם סלע וליאור אשכנזי. אז כמה באמת תורמים הפרזנטורים לפרסומת להיתפס כמשכנעת יותר? זו בדיוק השאלה ששאלה חברת סי.איי מידע שיווקי בסקר שערכה: "לפי דעתך ,האם פרסומות למזגנים שמוצגות על ידי פרזנטורים מוכרים כמו רותם סלע או ליאור אשכנזי, משכנעות יותר או פחות מפרסומות למזגנים שמוצגות על ידי שחקנים לא מוכרים"?
מניתוח התשובות, עולה כי כ-60% מהמשיבים סבורים שפרסומות בהם מופיעים 2 פרזנטורים אלה, אינן משכנעות יותר מפרסומות שבהם הופיעו שחקנים שאינם מוכרים. כ-24% סברו כי הפרסומות עם הפרזנטורים משכנעות ואילו 17% דווקא קבעו כי פרסומות עם פרזנטורים משכנעות פחות.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
"לשים פרזנטור שיוביל קמפיין כשהוא לא רלוונטי למוצר או לתחום כמו במקרה המזגנים יכול להיות לא יעיל", אומר נעם רז, מנכ"ל משותף בחברה המחקר סי.איי מידע שיווקי (C.I), "אמנם שימוש בסלבס מעלה את תשומת הלב לפרסומת, ומגדיל מודעות למותג ובמקרה הטוב בתחילת דרכו של המותג כשעדיין נלחם על המודעות זה בא לידי ביטוי גם בגידול במכירות, אבל אז השאלה היא אם הגידול בכמות המזגנים שנמכרה מצדיק את עלות הפרזנטור למותג. כמו כן, יש לקחת בחשבון שהיום כל פרסומת שנייה מובלת על ידי פרזנטור. חלק מהפרזנטורים מייצגים מספר מפרסמים בו זמנית ולפעמים באותו ערב, התוצאה היא עמימות וירידה באפקטיביות".
ונחזור לכסף הרב שמשקיעים המפרסמים בקטגוריה. ב-6 השנים האחרונות הוביל המותג טורנדו בפער ענק על פני שאר חברות המזגנים, עם כ-73 מיליון שקלים שהוצאו לפרסום. במקום השני אלקטרה עם פחות ממחצית מסכום זה - כ-29 מיליון. שלישית חברת תדיראן עם 20 מיליון.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אמר לאייס: "הטמפרטרות הגבוהות בשילוב מגמת הבית החכם, מייצרים חדשנות מוצרית בקטגוריית המזגנים המגיעה לשיא בהיקפי הפרסום שלה השנה. העובדה שכ-63% מההוצאה הכספית של פרסום מזגנים היא בטלוויזיה מעידה כל כך שהפרסום פונה לקהל הרחב עם צורך בפיעפוע מהיר של המסר".
- 3.לאה 07/11/2017 00:30הגב לתגובה זואלקטרה מסתכן בבחירת ליאור אשכנזי כמיצג פרסום שלהם. אחרי הסרט בו משתלחים בחיילים שלנו ימנעו מלקנות מוצרים שהוא מפרסם...
- 2.דוד 03/09/2017 17:28הגב לתגובה זומיצובישי, דייקין ופוג'יטסו. באירופה הן מובילות בטבלת המכירות אבל זאת לא חוכמה הרי יש שם איכות חיים יותר גבוהה מפה. ואצלנו? הקהל לא מתעניין בכלל בסוף בטכנולוגיה אלא במחיר הכי זול. אמינות? לא כל כך מעניינת אותו. כל מי שחכם יודע שאמינות ארוזה עם הרבה הייטק במכניקה ואלקטרוניקה לא מתחברת לעולם למחיר זול. בגלל זה באירופה סדר העדיפות שונה.
- 1.עדו 03/09/2017 10:20הגב לתגובה זו.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
