רותם סלע טורנדו
צילום: צילום מסך

130% זינוק בפרסום מזגנים; המותגים צריכים בכלל סלבס?

עם סיום הקיץ בדקה יפעת בקרת פרסום כמה השקיעו מותגי המזגנים בפרסום השנה. מחקר של 'סי.איי מידע שיווקי' בדק האם המותגים זקוקים בפרזנטורים - בעיקר אלה שמככבים כ"כ הרבה על המסך
אלכסנדר כץ | (3)

ממחקר מיוחד של יפעת בקרת פרסום שבוחן את ההוצאה לפרסום בחודשים ינואר-יולי בכל שנה בקטגוריית המזגנים, עולה כי מותגי המזגנים השונים הוציאו השנה כ-39 מיליון שקלים על פרסום, גבוה ב-12% מהשנה שעברה, ובלא פחות מ-120% מהסכום שהוציאו בשנת 2015, אז הסכום עמד על 17.8 מיליון שקלים. בשנים שלפני כן, ממוצע ההשקעה בפרסום בקטגוריה עמד על כ-20 מיליון שקלים לערך.

 

מותג המזגנים הבולט ביותר ב-7 החודשים הראשונים של השנה (עד אוגוסט, א"כ) הוא טורנדו עם הוצאה לפרסום של כ-20.3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן. מדבור על הקמפיין התדמיתי "טורנדו – TOP INVERTER WIFI" המאפשר שליטה מרחוק על המזגן, בהובלת הפרזנטורית רותם סלע.

 

הקמפיין של רותם סלע

 

המותג השני הוא אלקטרה עם הוצאה לפרסום של כ-7.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי ורשבסקי עם קמפיין מכירתי "אלקטרה - מזגן - PLATINUM פלוס - שלהפעיל אותו עולה פחות מ-2 שקלים בלילה" בהובלת ליאור אשכנזי. לקמפיין התדמיתי "תדיראן מציגה מהפכת ה-CONNECT" בו מזגן מאפשר שליטה מלאה מהסמארטפון, תדיראן הוציאה כ-5.9 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן.

 

יורוקום עם הוצאה לפרסום של כ-1.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום ענבר מרחב G עם קמפיין תדמיתי "יורוקום TCL - מרגישים ההבדל באוויר", ואילו פמילי ליין עם הוצאה לפרסום של כמיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום סולומון מדיה עם קמפיין תדמיתי "FAMILY - שיא הטכנולוגיה במיזוג".

 

כאמור, 2 הפרזנטורים הבולטים בפרסומות המזגנים הם רותם סלע וליאור אשכנזי. אז כמה באמת תורמים הפרזנטורים לפרסומת להיתפס כמשכנעת יותר? זו בדיוק השאלה ששאלה חברת סי.איי מידע שיווקי בסקר שערכה: "לפי דעתך ,האם פרסומות למזגנים שמוצגות על ידי פרזנטורים מוכרים כמו רותם סלע או ליאור אשכנזי, משכנעות יותר או פחות מפרסומות למזגנים שמוצגות על ידי שחקנים לא מוכרים"?

 

מניתוח התשובות, עולה כי כ-60% מהמשיבים סבורים שפרסומות בהם מופיעים 2 פרזנטורים אלה, אינן משכנעות יותר מפרסומות שבהם הופיעו שחקנים שאינם מוכרים. כ-24% סברו כי הפרסומות עם הפרזנטורים משכנעות ואילו 17% דווקא קבעו כי פרסומות עם פרזנטורים משכנעות פחות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

"לשים פרזנטור שיוביל קמפיין כשהוא לא רלוונטי למוצר או לתחום כמו במקרה המזגנים יכול להיות לא יעיל", אומר נעם רז, מנכ"ל משותף בחברה המחקר סי.איי מידע שיווקי (C.I), "אמנם שימוש בסלבס מעלה את תשומת הלב לפרסומת, ומגדיל מודעות למותג ובמקרה הטוב בתחילת דרכו של המותג כשעדיין נלחם על המודעות זה בא לידי ביטוי גם בגידול במכירות, אבל אז השאלה היא אם הגידול בכמות המזגנים שנמכרה מצדיק את עלות הפרזנטור למותג. כמו כן, יש לקחת בחשבון שהיום כל פרסומת שנייה מובלת על ידי פרזנטור. חלק מהפרזנטורים מייצגים מספר מפרסמים בו זמנית ולפעמים באותו ערב, התוצאה היא עמימות וירידה באפקטיביות".

 

ונחזור לכסף הרב שמשקיעים המפרסמים בקטגוריה. ב-6 השנים האחרונות הוביל המותג טורנדו בפער ענק על פני שאר חברות המזגנים, עם כ-73 מיליון שקלים שהוצאו לפרסום. במקום השני אלקטרה עם פחות ממחצית מסכום זה - כ-29 מיליון. שלישית חברת תדיראן עם 20 מיליון.

 

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אמר לאייס: "הטמפרטרות הגבוהות בשילוב מגמת הבית החכם, מייצרים חדשנות מוצרית בקטגוריית המזגנים המגיעה לשיא בהיקפי הפרסום שלה השנה. העובדה שכ-63% מההוצאה הכספית של פרסום מזגנים היא בטלוויזיה מעידה כל כך שהפרסום פונה לקהל הרחב עם צורך בפיעפוע מהיר של המסר".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לאה 07/11/2017 00:30
    הגב לתגובה זו
    אלקטרה מסתכן בבחירת ליאור אשכנזי כמיצג פרסום שלהם. אחרי הסרט בו משתלחים בחיילים שלנו ימנעו מלקנות מוצרים שהוא מפרסם...
  • 2.
    דוד 03/09/2017 17:28
    הגב לתגובה זו
    מיצובישי, דייקין ופוג'יטסו. באירופה הן מובילות בטבלת המכירות אבל זאת לא חוכמה הרי יש שם איכות חיים יותר גבוהה מפה. ואצלנו? הקהל לא מתעניין בכלל בסוף בטכנולוגיה אלא במחיר הכי זול. אמינות? לא כל כך מעניינת אותו. כל מי שחכם יודע שאמינות ארוזה עם הרבה הייטק במכניקה ואלקטרוניקה לא מתחברת לעולם למחיר זול. בגלל זה באירופה סדר העדיפות שונה.
  • 1.
    עדו 03/09/2017 10:20
    הגב לתגובה זו
    .
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.