מצעד הפרסומות של אייס YES
צילום: צילום מסך

רבעון קשה ל-yes: איבדה 6,000 מנויים והפסידה 114 מ' שקל

מנכ"ל yes: "השוק הרב ערוצית עובר טלטלה, תחרות מתעצמת ואפליות רגולטוריות בין השחקנים הוותיקים והחדשים העלולות לפגוע בין היתר בתעשייה וביצירה הישראלית המקורית"
משה בנימין |

חברת הלווין yes מקבוצת בזק איבדה 6,000 מנויים ברבעון השני של 2016, לעומת הרבעון הראשון של השנה. מאז הרבעון השני של 2015, לפני שנה, איבדה החברה כ-13 אלף מנויים. ההכנסות ברבעון ה-2 של שנת 2016 הסתכמו בכ-434 מיליון שקל לעומת כ-439 מיליון שקל ברבעון ה-2 אשתקד, ירידה של כ- 1.1% שנבעה מקיטון במצבת הלקוחות.

ההפסד הנקי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-114 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-166 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון ה-2 של שנת 2016 הסתכם בכ-77 מיליון שקל לעומת כ-70 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, עליה של כ- 10%.

בעוד שהחברה שומרת על ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח) יציב של 231 שקלים, היא ממשיכה לאבד נתחים גדולים מהיקף לקוחותיה.  בסיס המנויים של yes ברבעון ה-2 של שנת 2016 ירד ב-6,000 מנויים והגיע למצבת של כ-623 אלף מנויים. הירידה בהיקף המנויים היא עקבית: לפני שנה, בסיכום הרבעון ה-2 של 2015, מנויי החברה עמדו על 636 אלף איש, ברבעון ה-1 של 2016 המספר ירד ל-629 אלף וכעת כאמור ניצב על 623 אלף איש. שיעור נטישת המנויים עמד ברבעון ה-2 של 2016 על 3.6%. 

מנכ"ל yes רון אילון אמר כי "שוק הטלוויזיה הרב ערוצית עובר בשנה האחרונה טלטלה גדולה, תחרות מתעצמת ואפליות רגולטוריות בין השחקנים הוותיקים והחדשים העלולות לפגוע בין היתר בתעשייה וביצירה הישראלית המקורית". אילון ניצל את ההזדמנות להתפאר בהישגים בפן התוכני, כשציין: "yes גאה גם השנה להיות מחויבת לתעשיית הטלוויזיה והקולנוע בישראל, וכך ברבעון זה yes גרפה 17 פרסים בטקס פרסי הטלוויזיה של האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה - שיא חסר תקדים, כולל סדרת הדרמה הטובה ביותר עם 'פאודה' וסדרת הקומדיה הטובה ביותר עם 'להרוג את הסבתא".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.