רבעון קשה ל-yes: איבדה 6,000 מנויים והפסידה 114 מ' שקל
חברת הלווין yes מקבוצת בזק איבדה 6,000 מנויים ברבעון השני של 2016, לעומת הרבעון הראשון של השנה. מאז הרבעון השני של 2015, לפני שנה, איבדה החברה כ-13 אלף מנויים. ההכנסות ברבעון ה-2 של שנת 2016 הסתכמו בכ-434 מיליון שקל לעומת כ-439 מיליון שקל ברבעון ה-2 אשתקד, ירידה של כ- 1.1% שנבעה מקיטון במצבת הלקוחות.
ההפסד הנקי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-114 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-166 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון ה-2 של שנת 2016 הסתכם בכ-77 מיליון שקל לעומת כ-70 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, עליה של כ- 10%.
בעוד שהחברה שומרת על ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח) יציב של 231 שקלים, היא ממשיכה לאבד נתחים גדולים מהיקף לקוחותיה. בסיס המנויים של yes ברבעון ה-2 של שנת 2016 ירד ב-6,000 מנויים והגיע למצבת של כ-623 אלף מנויים. הירידה בהיקף המנויים היא עקבית: לפני שנה, בסיכום הרבעון ה-2 של 2015, מנויי החברה עמדו על 636 אלף איש, ברבעון ה-1 של 2016 המספר ירד ל-629 אלף וכעת כאמור ניצב על 623 אלף איש. שיעור נטישת המנויים עמד ברבעון ה-2 של 2016 על 3.6%.
מנכ"ל yes רון אילון אמר כי "שוק הטלוויזיה הרב ערוצית עובר בשנה האחרונה טלטלה גדולה, תחרות מתעצמת ואפליות רגולטוריות בין השחקנים הוותיקים והחדשים העלולות לפגוע בין היתר בתעשייה וביצירה הישראלית המקורית". אילון ניצל את ההזדמנות להתפאר בהישגים בפן התוכני, כשציין: "yes גאה גם השנה להיות מחויבת לתעשיית הטלוויזיה והקולנוע בישראל, וכך ברבעון זה yes גרפה 17 פרסים בטקס פרסי הטלוויזיה של האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה - שיא חסר תקדים, כולל סדרת הדרמה הטובה ביותר עם 'פאודה' וסדרת הקומדיה הטובה ביותר עם 'להרוג את הסבתא".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
