על רקע הסערה ברשת בפרשת החייל היורה: ערוץ 20 משיק אתר תוכן גולשים
כשלא אחת הוא מציג את עצמו כ"קול העם" והמקום בו יכול הימין להשמיע את קולו שלא בתיווכה של התקשורת החד-גונית, הולך ערוץ 20 צעד נוסף ומרחיב את הפעילות הדיגיטלית שלו. הערוץ משיק היום (יום ד') אתר חדש שיתבסס ברובו על תוכן גולשים. את קמפיין ההשקה של האתר החדש ילווה הסלוגן "20 - הזמן שלך להשפיע".
ההחלטה להעניק את הבמה הדיגיטלית לגולשים התקבלה כשהנוכחות הדיגיטלית של הערוץ זוכה להצלחה גדולה, עם עמוד פייסבוק המונה 111 אלף חברים, ורמת מעורבות גדולה במיוחד - ממוצע התפוצה השבועי של פוסטים בעמוד (Reach) עומד על יותר ממיליון איש, מעורבות הגולשים (תגובות, לייקים ושיתופים) עם 350 אלף, וקצב הגדילה האורגני עומד על כ-800 חברים בשבוע.
הפייסבוק של ערוץ 20 גם מצליח לעורר לא מעט סערות עם התלהמות לא קטנה נגד אישים וגורמים כאלה ואחרים. בין היתר ספג נשיא המדינה רובי ריבלין ביקורת קשה בפוסטים בערוץ פרסם, ובתגובות קשות עוד יותר לפוסטים. גם התנועה הרפורמית לא רוותה נחת.
את האתר יערוך אבישי עברי, שהצטרף לערוץ לפני כחודשיים כפי שפורסם באייס. באתר החדש יוכלו הגולשים להעלות תכנים בנושאים שונים, בהם אקטואליה, תרבות, כלכלה, מסורת ועוד. הטורים, המאמרים וקטעי הוידאו יפורסמו לאחר אישור של עורכי האתר. בשלב הבא מתכננים בערוץ לשלב את הכותבים המובילים, בתכניות הערוץ השונות. נוסף על תוכן הגולשים, ישולבו באתר תכנים של מגישי ועורכי הערוץ. באתר ניתן יהיה לצפות בערוץ בשידור חי, לצד ספריית VOD בה הפטריוטים עם אראל סג"ל, כלכלי בלילה עם שרון גל, הכל לציטוט עם ליאור דיין, פרשת השבוע עם גיא זוארץ, סיפורה של מדינה בהגשת אברי גלעד ועוד.
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקוהאם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?
בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים
במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה.
מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו
חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים ועוד
ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה
רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על
רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
