עטרה בילר שופרסל
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

מאבטיח עד מדיח: שופרסל מרכזת לכם את הצרכים - בפרסומת מרעננת שמחזקת את מעמדה האסטרטגי

דווקא עכשיו, כאשר אנחנו בתקופה של לא לבזבז ולקנות רק מה שצריכים, יוצא המותג עם הצעת ערך מעניינת: קנו הכל ברשת, באתר שופרסל אונליין, והחיים יהיו קלים ויפים יותר
עטרה בילר |

הרבה הרבה זמן לא נתקלנו בהצעת ערך שיוצאת מגבולות המוכר בתחום רשתות השיוק. התרגלנו לקבל אותם מסרים של מחיר וטריות וכדאיות שוב ושוב. 

אז ככה. מאז "הכסף שלך קונה יותר" קיבלנו, מכל קטגוריית רשתות השיווק, הצעות שצועקות יותר חזק ומזווית כאלו ואחרות, לשלום פחות תמורת יותר. כמות המוצרים או טריות המוצרים הם הגיבורים הקבועים בדרמה של הסופר.

בין אם מדובר בבשר או בפירות וירקות, טריות היא דבר נשאף כי תמיד נעדיף ליהנות ואפילו לשלם קצת יותר תמורת בשר שלא עבר יותר מדי בחייו ובמותו, או עבור תפוח שעדיין זוכר את העץ ממנו נפרד. אבל משום מה, וכנראה שבעקבות המחאה החברתית, הצרכן מצביע ברגליו ובסקריו ומחזיר לסדר היום את המחיר כגיבור הבלעדי של רשת השיווק. קונים יותר תמורת פחות זו המשבצת הבטוחה שקשה מאד להיחלץ ממנה.

לא אכנס להשתלשלות הפוליטית-עיסקית של רשתות שעברו ועודן עוברות תהפוכות. אבל מה שברור זה שקשה מאד, בעידן הנוכחי, לבנות מותג ריטייל כמו של Tesco שצמח מתוך חווית הלקוח, ומשם שולח מדי פעם זרועות למחיר ולשירות. זהו עידן שקשה מאד להעביר מסר כמו "קפיצה קטנה לחו"ל", הססמא האלמותית של הסופרפארם בתחילת שנות ה-90', כי בימינו אלה כמעט יותר מוסרי לבלות סופשבוע בפראג כדי לאזן את חשבון הבנק.

בימים קשים בהם ישראלים נוסעים לברלין כדי לקנות במכולת, לא נבנה על אווירת רצפת המכירה כדי לייצר טראפיק בסניפים. אפילו 'טיב טעם' עשו שימוש של הפוך על הפוך עם ניקול ראידמן כאשר זו נעלבה, לכאורה, שהמחירים זולים לה מדי - רק כדי לנסות ולפוצץ את בועת ה'ביוקר' של המותג.

שופרסל הופיע לא מעט במדיה עם קידום מספר אג'נדות, החל מהמותג הפרטי, דרך חברות במועדון הלקוחות ועוד, כאשר ברור לחלוטין שקשה מאד להתנתק מביצת הדיסקאונט. שופרסל ו'מגה' מבלים לא מעט בשנים האחרונות בסצנות השוואת עגלות 'זהות' סביב נושא המחירים. שופרסל מבטיח "לחתוך במחיר" ומציע לצרכן ליהנות מזה. תת המותגים של שופרסל בין אם מדובר במועדון, ב'דיל' או ב'שלי' או כמובן 'אונליין' - מכונסים רובם ככולם תחת מותג העל 'שופרסל' שנבנה ומתעשר מהם.

אז דווקא עכשיו, כאשר אנחנו בתקופה של לא לבזבז ולקנות רק מה שצריכים, יוצא המותג עם הצעת ערך מעניינת: קנו הכל ברשת, באתר שופרסל אונליין, והחיים יהיו קלים ויפים יותר. שופרסל בוחר ב'מנעד המוצרים' כגיבור החדש כי הוא מגלה שככל שהדיגיטל מובייל מכה שורשים בחיינו - כך קשה לנו יותר לצאת מהבית לעשות קניות ואנחנו בשלים לקנות דברים יותר ויותר גדולים אונליין.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תפקידו של פרסום לזהות צורך שהיה שרוי בצל עד כה, ושלא העזנו לבטא אותו בקול רם. אנחנו כן רוצים לקנות דברים לא קשורים במקום אחד אבל הסתגלנו לכך שזה בלתי אפשרי. אז זהו שזה אפשרי, אומר לנו שופרסל אונליין. 

הסנאריו הוא סנאריו ביתי והעלילה היא קלאסית - הגבר הזמין את כל החברים שלו לצפות בסופר קלאסיקו ונזכר בכך ברגע האחרון אגב שיחה עם חבר. הוא מצליח להזמין משופרסל אונליין  את כל מה שהאירוע תובע ממנו - כיבוד, רהיטים ומסך 55 אינץ'. אשתו שנראית לא הכי מרוצה מהמצב שואלת "ומי ישטוף כלים, מסי?" וכתגובה מופיע, באמצע הסלון, מדיח כלים שנקנה גם הוא באתר הרשת.

הקמפיין מדגים את מנעד המוצרים העצום ולכאורה הבלתי אפשרי גם בשלטי חוצות "מאבטיח עד מדיח/ מגבינה עד ריהוט גינה/ מתפוח עד מסך שטוח / מגרעינים עד מזרנים". דברים שלא קשורים זה לזה מדגימים את המנעד המרשים באתר הרשת, וזה מזמין אותנו לשנות את כל מה שחשבנו על סופרמרקט.

 

הקונספט חדש ומרענן ומשחרר אותנו קצת מהמסרים המייגעים, אולם חשוב לי לציין שסצינת הזוג שיושב בסלון קצת שחוקה ומאוסה לטעמי, היות ש90% מהפרסומות מתרחשות בבית בקונטקסט משפחתי בין אם מדובר בתקשורת או מזון או ניקוי. דווקא שלטי החוצות הטיפוגראפיים חזקים יותר בעיני כי הם מעבירים את האבסורדיות של הרעיון והרי לשם כך קיים פרסום טוב.

 

שופרסל מוכנה לשלם מחיר שיגיע כנראה מצד הצדקנים והחסכנים שיעירו לה שהפרסומת מעודדת בזבזנות. מוכנות זו מחזקת את מעמדה האסטרטגי ולא מחלישה אותו. הנחת היסוד שלה בריאה ולא מגוננת על הלקוח: אם קנית את זה - כנראה שאתה צריך את זה - אתה ילד גדול ועושה לעצמך את החשבון. אני פה כדי לאפשר לך לרכז את הצרכים שלך וכדי למנוע ממך התרוצצות מיותרת, גם אם ההתרוצצות היא בין אתרים באינטרנט.

השורה התחתונה ברורה. אנחנו רוצים הכל עכשיו ומיד, ועדיף שזה יגיע ממקור אחד. החיים שלנו לא מאורגנים כמו אקסל של מלאי קמעונאי - אז למה בעצם להגביל אותנו?  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.