אנונימוס
צילום: צילום מסך

איגוד האורולוגים חטף: אנונימוס החל לתקוף אתרים ישראליים, מי נפגע?

בסרטון שפרסם הארגון, צויין כי יופלו שורת אתרים ישראלים מרכזיים, בינהם אתרי צבא וממשלה. בנוסף, ציין כי יחשוף פרטים של אלפי משתמשי פייסבוק
ליאור נאור | (2)
כמידי שנה ב-7 לאפריל, פתח הבוקר (שלישי) אנונימוס במתקפיית סייבר על אתרי אינטרנט ושרתים ישראלים, אותה הוא מכנה #Op_Israel. בסרטון וידאו שפרסם הארגון לפני כחודש, צויין כי "יום השואה הדיגיטלית" של ישראל מתקרב, תוך איום להפיל ולהשבית שורה של אתרי אינטרנט ישראלים וכן לפגוע בטלפונים סלולריים וטאבלטים. בין הייתר, ציין הארגון כי יפיל אתרים הקשורים לממשלה, לצבא, אתרי בנקים, ומוסדות ציבוריים וזאת כנקמה על "פשעים" שבצעה ישראל בשטחים הפלסטיניים וכן כנקמה על מבצע "צוק איתן". "זהו מסר לישויות הציוניות, אנחנו באים להעניש אתכם שוב על פשעיכם בשטחים הפלסטיניים, אנחנו נפיל את שרתי האינטרנט שלכם, את אתרי הממשלה, אתרים הקשורים לצבא הישראלי, אתרי בנקים ומוסדות ציבוריים. נמחק אתכם מהמרחב הווירטואלי כפי שאנחנו עושים בכל שנה", נאמר בסרטון.  

בהודעה שפרסם הבוקר הארגון נכתב כי עד כה הותקפו אלפי אתרים ישראלים, לצד עשרות אלפי חשבונות מייל וחשבונות פייסבוק של משתמשים ישראלים. בתחילת השבוע פרסם אנונימוס רשימה עם פרטייהם של כאלף חשבונות פייסבוק וכן ציין כי פרץ למאות מודמים ישראלים. במערכת הביטחון נערכו למתקפה וחיזקו את מעגלי האבטחה של אתרים שונים, בינהם אתרי ממשלה וצבא. לפי שעה, לא גרמה ההתקפה לנזקים חמורים. אתר האינטרנט של 'המרכז הישראלי למצוינות בחינוך', וכן אתר איגוד האורולוגים הישראלי, שהותקפו הבוקר, חזרו לפעילות וכן ניסיונות הפלה של אתרים אחרים, כמו אתר הכנסת ואתר 'יזכור' לא צלחו. מי שכן נפגעו מההתקפה הם אתרי אינטרנט של אמנים ישראלים, בינהם האתרים של שלום חנוךעברי לידר ולהקת 'הדג נחש'. מנגד, קבוצת האקרים ישראלית, בשם Israel Elite, מבטיחה לנקום ב'אנונימוס', ולצאת במתקפה משלהם על שתרי ואתרי הארגון.

נגד הרוח? האתר של שלום חנוך, הבוקר (צילום מסך)

מומחי אינטרנט ישראלים אומרים כי אין צורך להיבהל מהאיום של אנונימוס, וכי גם השנה לא צפוייה ההתקפה לגרום נזקים משמעותיים. אך בכל זאת מומולץ למשתמשים לעדכן את תוכנות האנטי וירוס, לא לפתוח מיילים לא מזוהים, לא ללחוץ על לינקים שמקורם לא ידוע ולא לתת פרטי משתמש וססמאות שלא לצורך.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חיים 07/04/2015 12:58
    הגב לתגובה זו
    תראו את אלה שבתוכנו, הטוענים נגד המסורת נגד הכיבוש( כאילו) ונגד בכלל שאנחנו קיימים כמו יהודים. מתנגדים למשל למזוזות שעל דלתות ישראל בטענה שאלה עבודת אלילים. קודם כל נבער את האנטישמיות שואת הרע בתוכנו ואח"כ נטפל באחרים.
  • 1.
    אורלג 07/04/2015 12:27
    הגב לתגובה זו
    תודה לאנונימוס !! בפעולתכם אולי תצילו מס. ילדים/ גברים (אוקראינים?) עולים מחובת הקיצוץ !!!!!!!!!!! חג שמח
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.