'רמזור' במספרים: ממוצע של 28%, 371 אלף חברים בפייסבוק - ושערורייה אחת
רמזור היא הסדרה המצליחה ביותר בתולדות הטלוויזיה הישראלית, מבחינת נתוני רייטינג בכל אופן, אבל גם מבחינת הביקורות שבדרך כלל פרגנו ליוצרה אדיר מילר, שכתב את הסדרה עם רן שריג.
ביום חמישי שודר הפרק האחרון של הסדרה, קצת יותר משבוע לאחר שמילר חשף בפייסבוק כי החליט
ועוד כמה נתונים מספריים על העונה האחרונה: ממוצע העונה הרביעית עמד על 28%, כאשר בכל פרק צפו בממוצע כ-775 אלף צופים. ב'קשת' אומרים כי מדובר בכמות הצופים הגבוהה ביותר לסדרה בישראל - הן דרמה והן קומדיה - מאז תחילת המדידה בשנת 1999. השיא הקודם היה אגב העונה השלישית.
לתכנית נחשפו מדי פרק בממוצע יותר מ-900 אלף צופים ובסך הכל נחשפו במהלך העונה 73% ממשקי הבית לסדרה.
ומה עשתה הסדרה בפייסבוק? העמוד שלה מונה לא פחות מ-371 אלף עוקבים - מדובר בעמוד הפייסבוק הגדול ביותר לתכנית מתוסרטת והרביעי בגודלו מבין תכניות הטלוויזיה על המסך (אחרי האח הגדול ו-The voice. הפוסט בו אדיר הודיע על סיום התכנית, זכה לחשיפה מטורפת של 2,033,664 גולשים.
- אהבה חדשה סיימה עונה עם 11.3%; צמוד בגזרת הבוקר
- ערב אדיר לחזרה של צומת מילר; פערים גדולים בגזרת הבוקר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואיך אפשר בלי שערורייה קלה? דוד רגב, נציב קבילות הציבור של הרשות השנייה קיבל לפני חודש וחצי
בהודעה שפרסמו מנהלות קבוצת 'הקול הנשי', גלית נחום, אניטה רוזנבאום, מילכה וולף ובובה לוי, נכתב כי "מאות אמהות חד הוריות פנו לרשות השנייה בדרישה להתנצלות פומבית ומאיימות גם להגיש במשטרה תלונה על הסתה וקובלנה על הוצאת לשון הרע".
כמה ימים לאחר מכן הגישה אחת האמהות תלונה במשטרה נגד רן שריג ונגד שידורי 'קשת'. הזכיינית אמרה בזמנו כי "מדובר בתלונת שווא שנובעת ממחול שדים. 'רמזור' היא קומדיה חברתית אהודה שצוחקת על כולם ללא יוצא מן הכלל. עם זאת, כפי שנאמר כבר בהקשר זה, אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע מאמירה כלשהי בתכנית".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
