אלעד קופרמן
צילום: ינאי יחיאל

ה'מיזם' הראשון של אנדמול ורשת: פורמט שישתף את הקהל במימון יזמים

הפרי הראשון של רכישת 33% ממניות רשת ע"י אנדמול הוא פורמט שמערב את הקהל במימון יזמים. אלעד קופרמן: "דרמה וסיכון עם טכנולוגיית מסך שניה"
משה בנימין | (1)

מספר חודשים לאחר העסקה (שטרם הושלמה) לרכישת 33% ממניות 'רשת' על ידי 'אנדמול', יוצא לדרכו שיתוף הפעולה הראשון בין הצדדים. פרי העבודה הראשון יהיה פורמט בינלאומי חדש ומקורי תחת השם "המיזם" שבמרכזו ליווי יזמים עסקיים בצעדיהם הראשונים.

"המיזם" (Fundastic) הוא למעשה פורמט גיוס כספים ראשוני מסוגו בעולם, המעניק לקהל, בשידור חי, צפייה אינטראקטיבית פעילה ונותן בידם את האפשרות להכריע לגבי המימון ליזמים השאפתניים המתחרים בתכנית. התכנית שצפויה לעלות לאוויר בחודשים הקרובים מצולמת בימים אלו, ותוצג לראשונה בפסטיבל MIPTV 2014 שייערך במהלך החודש הבא.

מתמודדי התכנית נבחנים באודישן מול פאנל שופטים המורכב מאנשי עסקים מובילים. הפורמט מבוסס על גיוס מימון כספי, הדרכה והכוונה להפיכת החזון העסקי שלו למציאות.

ארז בן הרוש, סמנכ"ל התוכן של "רשת" אמר: "שיתוף הפעולה עם אנדמול העניקה לנו גישה לצוות יצירתי ומבריק בעל ניסיון רב בזירה העולמית. 'רשת' נמצאת בחוד החנית של החדשנות בישראל, ואנחנו שמחים מאוד שהשותפות שלנו עם אנדמול כבר הצליחה להניב רעיון חדשני ומהפכני עבור השוק הבינלאומי".

אלעד קופרמן מנכ"ל אנדמול ישראל: "המיזם משלב דרמה וסיכון עם טכנולוגיית מסך שניה שמעניקות את התוצאה לידי הצופים בבית. התחרותיות והיזמות הן מהותיות בתרבות הישראלית, ולתכנית זו יש בדיוק את מה שצריך כדי למשוך את הקהל הישראלי כמו גם את הקהל בעולם".

טים הינקס, נשיאה של קבוצת אנדמול אומר: "השותפות שלנו עם רשת בישראל מבוססת על חדשנות ויצירת הדור הבא של פורמטים בעלי פלטפורמות מרובות באחד השווקים המרתקים ביותר בעולם. ההשקה של "המיזם" (Fundastic) היא הדרך המושלמת להתחיל וזהו רעיון ראשון מבין רעיונות מהפכניים נוספים ש"רשת" ואנדמול עתידיים לפתח".

כזכור, בדצמבר 2013, אנדמול ורשת הודיעו כי הן נכנסות לשותפות אסטרטגית במסגרתה תרכוש אנדמול % 33 ממניות "רשת", זאת בכפוף לאישורים רגולטורים. בנוסף, שתי החברות חתמו על הסכם שיתוף פעולה שמתמקד ביצירה, הפקה והפצה של תכנים מרובי פלטפורמות לשוק הבינלאומי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ריאליטי מצויין (ל"ת)
    אגלפ 12/03/2014 18:21
    הגב לתגובה זו
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.