הקופה של אינסטגרם מתחילה לעבוד: אומניקום חתמה חוזה של 50 מיליון דולר
בסוף השבוע האחרון עסקו שניים מאתרי הפרסום הגדולים בארה"ב ADWEEK ו-AD AGE, וכן האתר הכלכלי BLOOMBERG בעסקת הפרסום שהתעשייה העולמית צפתה וציפתה לבואה. רשת הפרסום העולמית אומניקום חתמה עם אינסטגרם, פלטפורמת שיתוף התמונות הפופולארית שנרכשה על ידי פייסבוק, על חוזה פרסום בהיקף של כ-50 מיליון דולר.
שלושת האתרים דיווחו על מספרים שונים שנעים בין 40 מיליון דולר ל-100 מיליון דולר. יחסית לתקציבי השוק האמריקאי היקף העסקה לא נחשב לגבוה במיוחד, אך מהות החוזה בין רשת הפרסום הבינלאומית לאינסטגרם, והעתיד שעליה הוא מעיד, היא החלק החשוב.
נכון לעכשיו מדובר בעסקת מכירה של מלאי הפרסום של אינסטגרם, שרק לפני מספר חודשים יצאה בפיילוט פרסום מוצלח עם מספר מותגים בארה"ב. כמעט שנתיים לאחר שמארק צוקרברג שילם מיליארד דולר על אינסטגרם הוא יכול לחייך כשאחת מ-5 רשתות הפרסום הגדולות בעולם חותמת איתו על חוזה שישמש כמקרה בוחן עבור רשתות פרסום ומותגים אחרים.
על פי הדיווחים בארה"ב, אינסטגרם עדיין שומרת את הקלפים קרוב לחזה. למרות שיתוף הפעולה עם אומניקום, הפלטפורמה שומרת לעצמה את הזכות להחליט מי מבין המותגים שאומניקום מטפלת בהם יפרסמו, היכן, מתי וכיצד הם יעשו זאת. כל זאת, מטבע הדברים, כדי לא לייצר תרעומת בקרב המשתמשים הנאמנים שהתרגלו לגלישה נטולת הפרעות.
עוד דווח כי פייסבוק, המחזיקה באינסטגרם ואומניקום אישרו את העסקה אך לא סיפקו פרטים נוספים מעבר לכך. לדברי אינסטגרם היקף מחזיקי החשבון בה נאמד בכ-150 מיליון משתמשים פעילים, כאשר מעל ל-60% הם מחוץ לארה"ב. לדברי החברה, מדי יום מועלים לפלטפורמה כ-55 מיליון תמונות.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.