אז מי מנצח באינסטגרם: בר רפאלי או אסי עזר - X פקטור או 'הכוכב הבא'?

למי יש יותר עוקבים, לאיזו תכנית יש מעורבות גולשים גבוהה יותר, ומי העלה יותר קטעי וידאו. לצד הטלוויזיה, באינסטגרם יש תחרות לא פחות חשובה. בדיקה של חברת VIGO מגלה מי עשה את זה טוב יותר - קשת או רשת
משה בנימין | (7)

התחרות בין תכניות הריאליטי שירה של רשת וקשת: X פקטור והכוכב הבא נמדדת בסוף בנתוני הרייטינג שמתורגמים להכנסה הכספית של רשת וקשת, אך לא רק. זירה לא פחות חשובה שבה 2 הזכייניות משקיעות מאמץ רב, כדי לשפר בסופו של דבר את החשיפה והעניין סביב התכניות, היא עולם הרשתות החברתיות. הפעילות בפייסבוק ובאינסטגרם: תמונות, תגובות, לייקים, עוקבים, שיתופים ועוד הופכת מאוחר יותר לחשיפה על בסיס המעורבות של הגולשים.

במסגרת מחקר של חברת VIGO נבחנה פעילות חשבונות האינסטגרם של הפקת הכוכב הבא והפקת X פקטור ישראל. המחקר התפרש על פני 12 יום, והתקיים בתקופה שבין ה-11 ל-22 לחודש דצמבר 2013. בבדיקה נמצאו הבדלים במעורבות הגולשים ובשיתוף הפעולה שלהם עם התכנים שהועלו מטעם שתי התכניות.

X פקטור מובילה בעוקבים

בסוף תקופת הבדיקה מספר העוקבים אחר החשבון של X פקטור גבוה בכ-10,000 איש (32,984 לעומת 23,948), והתנודות בחשבון של X פקטור מועטות יותר: לאורך כל תקופת המחקר מספר העוקבים של X פקטור הלך וגדל עם ממוצע הצטרפות של 423 אנשים ביום בממוצע, בעוד בפרופיל של הכוכב הבא נמצאו תנודות, וממוצע השינוי במספר העוקבים שלהם ליום עומד על 15 בלבד.

הפרופיל של הכוכב הבא עוקב בעצמו אחר 22 חשבונות אינסטגרם של אחרים. יש לציין, שמדובר בעיקר בפרופילים של חברי הפקה ומתמודדים בתכנית ולא של מעריצים. הפרופיל של X פקטור, לו יש 50 נעקבים, גם הוא עוקב אחרי אנשים מהתכנית, אבל מלבדם אפשר למצוא ברשימת המעקב של התכנית גם את החשבונות של עונות מקבילות ממקומות אחרים בעולם, החשבון של קוקה קולה ועוד.

המדד הקריטי: רמת מעורבות גבוהה יותר בחשבון של X פקטור

ממוצע האינטראקציות בעמוד של הכוכב הבא הוא 2138 לייקים ו-45 תגובות, ואילו בעמוד של X פקטור מספר התגובות של הגולשים אמנם דומה, ועומד על 53 בממוצע, אבל הגולשים נותנים הרבה יותר לייקים לפוסטים, 3746 בממוצע וכמעט פי שניים מאשר אוהדי הפרופיל של הכוכב הבא. בתקופת המחקר הפקת כוכב הבא העלתה 43 פוסטים, לעומת 95 תמונות, יותר מכפול, בחשבון של X פקטור.

רמת המעורבות היא מדד הבודק את המידה בה אוהדי הפרופיל משתפים פעולה עם תכנים שהוא מעלה, והיא מושפעת מכמויות הלייקים והתגובות וכן ממספר האוהדים לכל פרופיל. אחוז המעורבות בפרופיל של X פקטור גבוה יותר: 13% לעומת 9% בלבד בפרופיל של הכוכב הבא.

העוקבים של התכניות השונות מגיבים באופן אחר ובזמנים אחרים: היום בו הגולשים של הכוכב הבא ניהלו עם הפרופיל את מירב האינטראקציות הוא יום ראשון, לעומת יום רביעי, שהיה היום הפעיל ביותר אצל X פקטור. השעה בה האוהדים של הפרופילים היו הכי פעילים בפרופיל של הכוכב הבא היתה 11 בצהריים, לעומת השעות 19:00 ו-20:00 בערב בפרופיל של X פקטור.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

וידאו ופילטרים

הפרופיל של הכוכב הבא העלה קטעי וידאו פי שניים מאשר הפרופיל של X פקטור (16% לעומת 9%). בהתאם, הוידאו בפרופיל של הכוכב הבא מוביל ל 15% מהאינטראקציות, בעוד בעמוד של X פקטור הוידאו מוביל ל 8% מהאינטראקציות בלבד.

בכוכב הבא לא אוהבים להשתמש בפילטרים, וכ 42% מהפוסטים היו תמונות ללא פילטר. ב-X פקטור רק רבע מהתמונות היו נטולות פילטר. על פי מעורבות העוקבים, לא ניכר שיש סוג מסוים של פילטר שהם מעדיפים לעומת הפילטרים האחרים.

5 סוגי הפילטרים המובילים

ובסוף היום: בר מנצחת את אסי ואסתי

בסיכום הממצאים, קובעת חברת VIGO כי X פקטור מובילה בכל המדדים שנבדקו, ועולה על פעילות האינסטגרם של הכוכב הבא. כמות העוקבים נמצאת בעליה מתמדת לעומת תנודות במגמת העוקבים של הכוכב הבא, יש לה יותר לייקים, יותר תגובות ומעורבות יותר גבוהה של האוהדים בכל פוסט ופוסט. הנוכחות המתוקשרת של אסי עזר ובר רפאלי באינסטגרם, שניהם חברי צוות התכניות, הועילה יותר ל-X פקטור מאשר לכוכב הבא.

חברת VIGO מתמחה בפיתוח מערכות טכנולוגיות למדידת אפקטיביות לפעילות במדיה החברתית. הפלטפורמה החדשנית של החברה עוסקת בניתוח מדדי איכות בעמודים או ערוצים שמנהלים מותגים. Vigo נהנית מגישה לנתונים ייחודיים מתוך פייסבוק המאפשרים ליצור דוחות המכילים תובנות כדוגמת: זמני תגובה לגולשים SLA, מועדים (שעה ויום) האפקטיביים ביותר להוצאת פוסטים, חברים דומיננטיים בתוך העמוד ומדדים נוספים.

הערך המוסף המשמעותי ביותר במערכת הינו באפשרות לקבל מידע חלקי מתוך ה-INSIGHT של המתחרים. כלומר, מנהל העמוד יוכל לקבל גישה חלקית ל"קופסא השחורה" של המתחרה, למרות שאינו אדמין של העמוד. בנוסף, היא מציעה חיבור ייחודי למאגר התמונות של GETTY, היודע לזהות תוכן ולהציע למנהל העמוד תמונות רלוונטיות מהמאגר, תוך כתיבת הפוסט, להעלאת הוויראליות של הפוסט ומדדי המעורבות של הגולשים.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רק יגאל רביד בערוץ הראשון אני מצביעה בשלט (ל"ת)
    בלה פחמן 29/12/2013 10:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בר מנחה מעולה,חיננית,מחויכת,נינוחה,לא צורחת (ל"ת)
    בר בעלת כישורים רבים 26/12/2013 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רמי 26/12/2013 17:27
    הגב לתגובה זו
    אור דניאל הלוהטת איתה צריכה להנחות הכוכב הבא היא אינטליגנטית יש לה כושר ביטוי יוצא מהכלל יפיפייה שהיא אפשר להסיר ממנה מבט היא המחליפה של בר רפאלי
  • פני 01/01/2014 17:44
    הגב לתגובה זו
    ךיאהטכצם םגרען סגימ
  • 1.
    בר רפאלי המנחה מס 1 בארץ (ל"ת)
    רמי 26/12/2013 17:20
    הגב לתגובה זו
  • בהתחלה הייתה כמו צנון אך השתפרה משמעותית (ל"ת)
    רועי 28/12/2013 22:45
    הגב לתגובה זו
  • בר מדהימה,נינוחה,זורמת,מעורבת,בינלאומית (ל"ת)
    אין על בר המולטיטאלנ 26/12/2013 18:02
    הגב לתגובה זו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״