עכשיו זה רשמי: יורם לוי מצטרף לטל ברוקנר ועופר יער כשותף שווה במשרד

לוי ניהל בחודשים האחרונים מגעים עם מספר משרדים שהציעו לו מניות בתמורה לשותפות. לוי שמאז פרישתו מבאומן הספיק לסרב גם למקאן אריקסון יצטרף לברוקנר ויער על רקע פרישתו של יגיל נטע, ממייסדי המשרד
משה בנימין | (6)

מתוך כל ההצעות שבחן וקודמו לפתחו, איש הפרסום יורם לוי בוחר ללכת על האתגר שטמון בברוקנר נטע יער. איש הקריאייטיב שרשם את שנותיו היפות בענף בשלמור אבנון עמיחי ובבאומן בר ריבנאי בו שימש גם כמשנה למנכ"ל מצטרף כשותף שווה לטל ברוקנר ועופר יער. זאת, במקביל לפרישתו של יגיל נטע, ממייסדי המשרד, שבשנים האחרונות השאיר את המושכות בידי ברוקנר ויער.

בחודשים האחרונים, לוי שחוזר עוד בתקופה שבשוק ידעו כי הוא עתיד לפרוש מבאומן, ניהל מגעים עם משרד הפרסום LEAD בבעלותו של רמי יהודיחה לצד השיחות עם ברוקנר ויער. המשא ומתן עם השניים האחרונים היה זה שהבשיל לכדי מעשה ולפני כיומיים נחתם סופית הסיכום הרשמי על כניסתו למשרד.

האתגר של לוי לא קטן. בשלמור אבנון עמיחי ובבאומן בר ריבנאי הוא היה חלק מארגון גדול, בעל לקוחות משמעותיים ושלל הזדמנויות להפגין את כישורי הקריאייטיב שלו. לזכותו ייאמר שהוא עמד בכל המבחנים ולא אחת תרגם זאת להצלחות מסחריות שבאו לידי ביטוי גם בפרסים בתחרויות פרסום בינלאומיות.

הרגל החלשה של לוי, או לפחות זו שטרם עמדה במבחן נוגעת לגיוס הלקוחות ויצירת קשרים שיובילו לפתיחת הדלתות של המפרסמים הגדולים. למרות הקשר החם שבנה בשנים האחרונות, עם לא מעט מפרסמים ודמיות מפתח במשק הישראלי, היה זה תמיד כשלצידו פועלות פרסונות בכירות כדוגמת רמי שלמור, שלומי אבנון, גדעון עמיחי ובבאומן יורם באומן ויוסי לובטון. שמות ואנשים שדאגו לא אחת לעניינים שלוי לא בהכרח נחשף אליהם.

כעת, כשהוא רשום כבעל מניות - אחת הסיבות שדחפה אותו להחלטה לעזוב את באומן (שם לא קיבל מניות במשרד) - לוי ייאלץ להתמודד עם כל מה שכרוך בלהיות בעלים, לרבות דאגה לגיוס כח האדם, תשלום משכורות, והחשוב מכל גיוס לקוחות חדשים, שמירה על הקיימים שלעיתים, כמו בכל משרד אחר מביעים אי שביעות רצון, הגדלת הפעילות ושולי הרווח ועוד.

לצד האתגר והסיכון טמון בהחלטתו להצטרף לברוקנר נטע יער סיכוי גדול. המשרד שבשנים האחרונות רשם זינוק וגידול נאה בהיקף הפעילות חיפש את החותמת שתעזור לו לתקוע יתד בעשירייה הראשונה. המשרד הוא בין האחרונים בענף שפועלים בסביבת העשירייה הראשונה (בהיקף הפעילות) שאינו מוחזק על ידי ידיים זרות. עובדה זו משאירה ללוי וגם לברוקנר ויער אופק בהיר שאולי יהפוך ביום אחד לאקזיט נאה כפי שעשו מספר בכירים בענף.

לוי, שכאמור חוזר על ידי משרדים, כמו גם בכירים שיצאו לדרך עצמאית, מגיע למשרד עם רזומה עשיר, הן בפעילות השוטפת עבור הלקוחות המובילים בישראל, גם בשלמור וגם בבאומן והן בקשרים הרבים עם סמנכ"לי שיווק ומנכ"לים אותם יצר בשנותיו בענף - קשרים שיכולים להוביל לא מעט מפרסמים לפתחו של המשרד. לוי גם קנה לו שם חיובי בזכות היותו "איש של אנשים" וכזה שביכולתו לסחוף אחריו את העובדים במשרד להישגיות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

כזכור, הוא פרש מבאומן בר ריבנאי בתחילת 2013 לאחר 4 שנים בתפקיד ומהפכת קריאייטיב אותה הוביל בתקופתו. לוי שגויס למשרד כדי לרענן את השורות, הצליח במשימה, ויחד עם המנכ"ל הדומיננטי יוסי לובטון השניים הציבו את המשרד בחוד החנית הקריאייטבית עם זכיות רבות בתחרויות פרסום מסביב לעולם, בדגש על פסטיבל קאן. זאת לצד גיוס תקציבי פרסום משמעותיים ובניית נבחרת ניהולית לרבות טיפוח יורש ראוי - נדב פרסמן.

עם זאת, פרישתו מבאומן בר ריבנאי, למרות שנעשתה ברוח טובה, לוותה בלא מעט תחושות מעורבות. הבחירה של לוי לסיים את דרכו במשרד נעשתה על רקע עסקת הענק של באומן בר ריבנאי עם קבוצת פובליסיס העולמית - עסקה שהיטיבה עם בעל המניות יורם באומן ועם המנכ"ל יוסי לובטון, שהפכו למחזיקי מניות גם במבנה החדש של החברה, אך הותירה את לוי ללא מניות ולתחושתו, ללא תגמול ראוי שיהלום את תרומתו הרבה להצלחת המשרד בשנים האחרונות.

טל ברוקנר אמר לאייס: "אנחנו גאים מאוד בדרך שעשינו עד כה כמשרד. התקדמנו באופן עקבי ויציב לאורך השנים, כל הדרך לעשירייה הפותחת. בחודשים האחרונים גייסנו עוד לקוחות אסטרטגיים למשרד, ובכללם היינץ מקבוצת דיפלומט ותקציב סנו סושי מקבוצת סנו, אבל אני ועופר מסתכלים תמיד קדימה - הענף לא הולך ונהיה קל יותר והאתגרים שבפנינו רק יגדלו. היה ברור לנו שאנחנו רוצים לחזק את הקבוצה בשחקן נשמה אמיתי. מקצוען עם הבנה עמוקה בשיווק, צלע שלישית שתחזק אותנו לעתיד. בדרכנו להמשיך ולהתקדם ולבסס את עצמנו כאחד המשרדים הדומיננטיים בתעשייה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אורן 17/12/2013 23:40
    הגב לתגובה זו
    היה לי העונג לעבוד איתו בבאומן. אין הרבה אנשים בתעשיה שאפשר לומר עליהם רק טוב. הוא אחד כזה. הרבה בהצלחה :)
  • 4.
    שגב דאדו 14/12/2013 21:25
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה משגב דאדו פרסום אקטיב ויזין
  • 3.
    יהודיחה שוב נשאר עם הxxxx ביד (ל"ת)
    מיקי 12/12/2013 09:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    על מה הם חתומים? 11/12/2013 20:02
    הגב לתגובה זו
    בואו נודע על האמת: המשרד הזה משעמם עד פיהוק ולא חתום אפילו על עבודה ראוייה אחת. קיבלו הזדמנות באורנג׳ ולא עשו איתה כלום.
  • 1.
    בהצלחה, אתה תצטרך את זה. (ל"ת)
    שחר שם בדוי 11/12/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
  • למה? (ל"ת)
    12/12/2013 11:14
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.