משתלטים על חיפה: מיזוג בין משרדי הפרסום הגדולים בעיר - לם מרגלית ושפי
100 קילומטרים משוק הפרסום התל אביבי, בחיפה נרשם רגע היסטורי סוער בתולדות הפרסום המקומי. 2 משרדי הפרסום המובילים של אזור הצפון: לם מרגלית, בבעלותם של עודד לם וערן מרגלית, ופרסום שפי, בבעלותו של יוקי פרייליך , מסיימים את עידן התחרות ביניהם עם מיזוגו של שפי לתוך לם מרגלית.
במונחי הפרסום בחיפה, מדובר בסוג של רעידת אדמה. לשם ההשוואה בלבד, המיזוג בין 2 המשרדים דומה למיזוג (בלתי אפשרי בעליל) בין באומן בר ריבנאי לאדלר חומסקי. פרסום שפי הוא ממשרדי הפרסום הוותיקים בישראל. משפחת פרייליך שמחזיקה במשרד היא מחלוצי הענף. בשנות ה-90 היה זה משרד הפרסום ורשבסקי פרייליך שעל יסודותיו יצא לדרכו משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי פרייליך, שכיום נחשב לאחד ממשרדי המובילים בארץ. כיום משמש שפי כמעין נציג של קבוצת אדלר חומסקי בצפון, ונעזר בשירותיה של חברת המדיה שלה מדיה-קום בכל הקשור לרכש מדיה בטלוויזיה.
לם מרגלית מוחזק בבעלות משותפת ושווה של עודד לם וערן מרגלית. המשרד פועל באמצעות סניף מרכזי בחיפה ושלוחה תל אביבית שפועלת מזה כ-6 שנים ברמת החיי"ל. במשרדי הפרסום מסבירים לאייס כי "המיזוג לא נעשה ממקום של מצוקה" ולדברי עודד לם, מדובר ב"2 חברות שרוצות לעשות דברים גדולים ביחד". לאייס נודע כי היקף הפעילות המאוחד של 2 המשרדים עשוי להגיע לסביבות ה-40 מיליון שקלים.
פרסום לם מרגלית מפרסם בין היתר את אוניברסיטת בן גוריון בנגב, חברת גב ים, חברת י.ח. דמרי, אתו ס- פסטיבל הסרטים הבינ"ל, מוזיאוני חיפה, מכבי חיפה, מכללה אקדמית צפת, קופת חולים לאומית צפון, חברת יפה נוף וגופים נוספים. בנוסף, למשרד זרוע פרסום המתמחה בדיגיטל ( לא מחזיקים בה מניות) בשם B WAY INTERACTIVE, העוסקת בפרסום באינטרנט, רשתות חברתיות וסלולר.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי עודד לם המיזוג בין המשרדים לא מחייב ויתור על תקציבים מתנגשים. "גם אם יצוצו כאלה נדע לתת את הפתרון" כך לדבריו. פרסום שפי, בבעלות יוקי פרייליך מחזיק בתקציב הפרסום של עיריית חיפה, חברת הספנות צים, מרכז רפואי בני ציון, ביה ח אלישע, חברת "הגרעין", טבסקו ועוד.
בתוך כך, המיזוג בין 2 המשרדים יחייב רפורמה בכח האדם. לאייס נודע כי לם מרגלית ימשיך להעסיק את אותה מצבת כח אדם שעומדת כיום על 27 עובדים ואילו בצד של שפי כ-5 עובדים ייאלצו לסיים את דרכם, רובם ממחלקות האדמינסטרציה וניהול חשבונות. המשרד הממוזג יעסיק כ-35 אנשי צוות ו-6 מתוכם יהיו אנשי שפי במקור.
בשלב הראשון של המיזוג יעביר שפי את פעילותו לבניין שבו עובד לם מרגלית. יש לציין כי 2 המשרדים מחזיקים משרדים בנכס נדל"ן השייך להם, ואינם שוכרים. פרסום שפי נמצא כיום ברחוב הרצליה ולם מרגלית ברחוב גדעון. תחילת הפעילות הרשמית מתוארכת ל-1 בינואר 2014.
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
עודד לם, מנכ"ל לם מרגלית ישמש כמנכ"ל החברה הממוזגת לם מרגלית-שפי. שותפו ערן מרגלית ישמש כמנהל הקריאייטיב הראשי. יוקי פרייליך שמביא עימו לשותפות 43 שנות ניסיון בענף הפרסום (בשנות ה-90 מכר את מניותיו בפרייליך ורשבסקי דובב לראובן אדלר) ימשיך לשמש בתפקיד בכיר בחברה החדשה וילווה את לקוחותיו.
יוקי פרייליך לא מסתיר את התקוות הרבות שהוא תולה בחברה החדשה ואומר לאייס: "שנינו מתים להצליח עוד יותר. אנחנו חושבים שיש כאן יתרון לגודל. מצבו של שפי ומצבו של לם מרגלית הוא מצוין, ואף אחד מהצדדים לא חייב כסף לאף אחד. אנחנו כורתים פה ברית בין מתחרים מובילים ומעתה והלאה נתמצקע בדברים בהם היינו חלשים יותר, וההפך עבור לם מרגלית".
יצוין כי, התחרות בשוק הפרסום בחיפה כוללת שחקן מרכזי נוסף - משרד הפרסום ירקוני בבעלותו של ג'רי ירקוני המטפל בין השאר בתקציבי אוניברסיטת חיפה ובית חולים רמב"ם. החיבור בין שפי ללם מרגלית יצור כעת מאזן דו קוטבי בעיר הצפונית.
- 27.אורלי 05/12/2013 10:48הגב לתגובה זועם צוות מצוין, וכישורים כמו של עודד ויוקי, אין לי ספק שאתם יכולים רק להצליח!
- 26.נו באמת 04/12/2013 21:51הגב לתגובה זוהאיש בדיוק כמו השניים האחרים. קחו את הצעירים. קחו את המבריקים. קחו את העתיד ולא את העבר.
- 25.צוזאמן 04/12/2013 14:52הגב לתגובה זואחרי שתקציב העירייה ילך מהם (יונה, קח זאת לתשומת ליבך אל תשכח שעודד לם הריץ בבחירות הקודמות את המתחרה שלך...) ישאר רק מיזוג אוויר וגם זה בסימן שאלה... עלאק כרתו ברית... אההה...
- 24.גדעון 04/12/2013 14:48הגב לתגובה זוג'רי היקר. כולנו מאחוריך גש למכרז עיריית חיפה. האמן לי כולם יפרגנו לך ותבין שהכל שנאת המן...
- 23.עובד לשעבר 04/12/2013 14:41הגב לתגובה זועזבו אתכם מהרעל, יש משרדים בתל אביב שהיו מתים לתקציבים שלכם. לנוטשים שהקימו משרדים בעצמם. כל הכבוד על היזמות (שאולי וחזי). מקווה שזו תהיה התגובה האחרונה והחיובית למהלך העסקי המבריק.
- 22.יוק 04/12/2013 11:57הגב לתגובה זוכששני זקנים נפגשים ברחוב הרצליה..
- איש מקצוע 04/12/2013 20:07הגב לתגובה זוג'רי ירקוני צוחק כול הדרך לבנק
- 21.יוק 04/12/2013 11:50הגב לתגובה זושני זקנים נפגשו ברחוב הרצליה...
- 20.יגאל 04/12/2013 11:11הגב לתגובה זומתבקש שלמשרד פרסום חיפאי שימזג אותם יקראו "מרגלית-הר-שפי"
- 19.פטפטן 04/12/2013 10:10הגב לתגובה זוזה מה שקורה למי שמפרסם את העיריה. פקידוני העיריה שואבים את הכח של המשרדים ומותירים אותם חסרי כל. תהיו גיבורים ותגידו להם ש120 שח על עיגולד זה עושק של משלמי הארנונה.
- 18.שני המשרדים ולא 2 המשרדים (ל"ת)04/12/2013 09:24הגב לתגובה זו
- 17.רעידת אדמה? (ל"ת)04/12/2013 09:23הגב לתגובה זו
- 16.חיפאי 04/12/2013 08:23הגב לתגובה זויוקי שהצליח לבזבז את המליונים עם עודד שהצליח לא לעשות כלום במשך שנים רבות. איזה צמד חמד. בכלל כל האנשים שחושבים שהם עוסקים בפרסום בחיפה... קוראים אחד על השני בעיתונות המקומית את מה שהם עצמם מעבירים לעיתונותהמקומית והבעיה הגדולה היא שהם גם מאמינים למה שכתוב...
- 04/12/2013 18:31הגב לתגובה זוביצה אבל קטנה ומסריחה באמת
- 15.04/12/2013 07:02הגב לתגובה זווזה אומר הכל על האיכות המקצועית והאישית. לא?
- 14.אחד העם 03/12/2013 23:24הגב לתגובה זוהאמת שכואב הלב לקרוא את הכתבה, אבל אם הם מאמינים במה שכתוב. שיערב להם כי אין קשר למציאות והיא קשה מאוד.
- 13.טלי עופי הביתה!!! לכולם יהיה יותר טוב (ל"ת)ערן 03/12/2013 20:23הגב לתגובה זו
- מה 5אתה אומר 04/12/2013 10:04הגב לתגובה זוהשמועה אומרת שהיא בירקוני תראו את הפרסום העלוב לאוניברסיטה: שנה 2013 וחצי
- 12.חיפאית 03/12/2013 18:51הגב לתגובה זועודד לם ימנכל חה חה חה בדיחה!!! מרוב שהוא ממנכל אנושי ורגיש העובדים לשעבר שלו תוקעים לו סכינים בגב ופפותחים משרדים מצליחים ומתחרים!!! לפני שהוא מנסה לעשות כסף שילמד יחסי אנוש!!!
- 11.חיפאית 03/12/2013 18:32הגב לתגובה זועודד לם ימנכל חה חה חה !!! מרוב שהוא ממנכל אנושי ורגיש כולם תוקעים לו סכינים בגב ופותחים משרדי פרסום מתחרים!!! זה העונש שלו על איך שהוא מתייחס לעובדים ולאנשים שנתנו לו שעות וימים ארוכים של עבודה!!!! " בהצלחה "
- 10.חיפה חיפה עיר עם תחתית (ל"ת)בני 03/12/2013 17:59הגב לתגובה זו
- 9.דרור 03/12/2013 17:53הגב לתגובה זופרסום ירקוני מזמן לא משרד שלישי בחיפה ואפילו לא קרוב לדירוג הזה איפה אתה חי אדון כתב .... ממש לא את העיר , יש משרדים שעקפו אותו בגדול כמו פרסום ספין למשל , שעושים עבודה מצויינת ,ואני לא עובד שלהם אלא ממשרד פרסום אחר בעיר ועוד כמה אחרים שעקפו אותו רעידת אדמה .... מזמן הפסיקו לדבר על זה אחרי שגיכחו ....
- 8.אני 03/12/2013 16:56הגב לתגובה זושפי מפסידה כבר שנים עודד אכל אותה לא יודע מה הראו לו אבל הוא התחבר לחברה מפסידה שמנהלה לוזר אחד גדול
- 7.שוק הפרסום 03/12/2013 16:34הגב לתגובה זובאמת שוק שני יריבים מרים פתאום בוקר אחד מתאחדים שכונה או לא??
- 6.03/12/2013 16:31הגב לתגובה זופחחחחח.... 2 המשרדים השנואים וחסרי היצירתיות בחיפה, חברו להם יחדיו למשרד אחד גדול וחסר יצירתיות במיוחד.... אכן חדשות מרעישות... מן הפח אל הפחחח.ת וכן כל מי שמכיר את התמונה האמיתית ומכירים כולם את התמונה האמיתית אז כן הכל נעשה מתוך מצוקה
- 5.פרסומאי שיודע 03/12/2013 16:18הגב לתגובה זושני משרדים שכבר מזמן גמרו את הסוס וכל שנותר להם הוא להתרפק על העבר, שהיה ממש מזמן. מצחיק לקרוא שכזו ידיעה תופסת כזו כותרת, אפילו בחיפה אף אחד לא מדבר על זה. וכמה אי דיוקים - הזרוע האינטרנטית היא בבעלות לם מרגלית ואשתו של עודד לם ממנכ"לת אותה, היקף התקציבים המשותף שלהם לא יעבור את ה 20 מיליון במקרה הטוב ומספר העובדים ..... בדיוק חצי ממה שדווח ואולי אף פחות. חפני 10 שנים זו באמת הייתה ידיעה, אבל היום שני המשרדים כבר מזמן פאסה- קומפוסה
- 4.גיא 03/12/2013 16:11הגב לתגובה זוקיבלת מאבא שלך על מגש כסף משרד פרסום משגשג במונחים חיפאיים. חיברו אותך לאדלר כדי שתמנף את המשרד שלך. ובזכות היכולות שלך, הרסת הכל והבאת לסגירה של המשרד.
- 3.נשמע מרגש (ל"ת)ג'יזס 03/12/2013 14:06הגב לתגובה זו
- 2.מה קורה פה 03/12/2013 14:00הגב לתגובה זוכמה טעויות יא ווילי... רם מרגלית רחוב גדרון 13 עובדי שפי - יש שם בקושי 10 איש אם חצי מפוטרים סימן ש...5 עוברים.דההה...
- 1.סקרן 03/12/2013 13:57הגב לתגובה זואם יש 10-12 עובדים בשפי ומחצית מפוטרים אז איך בדיוק הם יהיו 13 עובדים מכלל עובדי לם?!
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקורועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים
תוכן איכותי בפריים טיים?
אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים,
, חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות
כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.
ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים
בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.
