נלחמים בשחם: אדלר, מקאן, פוגל, גליקמן וראובני שכרו את עו"ד דן להט
ציר אדלר-מקאן עולה להתקפה כנגד ועדת יעקב שחם. לאייס נודע כי משרדי הפרסום מקאן אריקסון, ראובני פרידן, גליקמן נטלר סמסונוב ,אדלר חומסקי ופוגל אוגילבי העבירו ביניהם בימים האחרונים טיוטה שמסכמת ביניהם על מאבק משותף בהמלצות הוועדה הנוגעות לרכש המדיה בטלוויזיה.
עוד נודע לאייס כי לשם המאבק בהמלצות הוועדה נשכרו שירותיו של עורך דין דן להט, המשמש גם כמשרד עורכי הדין של מקאן אריקסון. על פניו נראה כי בכוונת המשרדים שהתאגדו לתקוף את הלגיטימיות של הוועדה ובעיקר של העומד בראשה, יו"ר ועדת הטלוויזיה במועצת הרשות השנייה יעקב שחם. בין היתר מאשימים המשרדים את שחם בניגוד עניינים, עקב היותו קשור לעולם העיתונות שכן הוא הבעלים של המקומון ידיעות חיפה, ולכן הוא בעל עניין מובהק בשוק העיתונות.
כזכור, המלצות ועדת שחם קובעות כי יש להגביל את רכש המדיה בשוק הטלוויזיה ל-10%-15% לכל חברת מדיה או גוף מפרסם. במצב עניינים שכזה נפגעים האינטרסים של יוניברסל מקאן - חברת המדיה הגדלה בישראל שנתח השוק שלה עומד על כ-35% בשוק הטלוויזיה. בנוסף נפגע האינטרס של מדיה-קום - חברת המדיה של אדלר חומסקי המעוניינת להגדיל את כוחה ולצמוח - סיטואציה שתהפוך לבלתי אפשרית, במידה וההמלצות יתקבלו.
יוניברסל מקאן, חברת המדיה של מקאן אריקסון, הגדולה בישראל רוכשת מדיה עבור מקאן, משרד הפרסום הגדול בישראל לפי היקפי פרסום ומשרדים רבים נוספים, שבינהם גליקמן נטלר סמסונוב. ראובני פרידן שכמו מקאן מוחזק על ידי קבוצת אינטרפאבליק (IPG) הבינלאומית חולק עמו את אותם האינטרסים. מדיה-קום רוכשת מדיה עבור אדלר חומסקי, פוגל אוגילבי ומשרדים נוספים.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הברית בין אדלר חומסקי ומקאן אריקסון כנגד יעקב שחם כוללת בתוכה את יו"ר איגוד הפרסום אמיר גיא, מבעלי אדלר חומסקי. גיא מקדם מחד את האג'נדה הכללית של משרדי הפרסום ואיגוד הפרסום שמרגיש כי ועדת שחם "לא סופרת" אותו ובמקביל, כשהכובע של בעלי המשרד על ראשו, הוא נלחם בשחם ובוועדה כדי להישאר שחקן מרכזי בשוק המדיה.
על פניו נראה כי ההמלצות הראשוניות של הממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה הן הארץ המובטחת אליה מכוונים משרדי הפרסום. עם זאת, הדלת שנפתחה לתוך הרפורמה הכה מיוחלת בשוק המדיה, שחררה "מפלצת" שלה המשרדים לא ציפו בדמות ועדת שחם והמלצותיה.
בולטים בהיעדרם, משרדי הפרסום הגדולים באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO ויהושע TBWA שרוכשים מדיה באמצעות זניט ו-TMF בהתאמה. עם זאת, גם במשרדים אלו מעוניינים שרף הקנייה יעמוד על כ-25% ולא ירד לאזור ה-15-17% - תסריט שיאזן עבורם את המצב בשוק המדיה, ימתן את כוחה של יוניברסל, וכאמור יאפשר לחברות מדיה נוספות לצמוח.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- 10.מקאניסט 06/08/2015 15:51הגב לתגובה זואין עלינו
- 9.אייל 21/11/2013 09:55הגב לתגובה זוכל הענף מייחל לצדק הזה, נמאס מהגדולים שעושקים את המדיה
- 8.הדיון האמיתי הוא על החתול שיש לשחם על הראש (ל"ת)פרסומאי 21/11/2013 09:21הגב לתגובה זו
- 7.ועדת ביקורת 21/11/2013 09:15הגב לתגובה זוברור למה יוניברסל של מקאן בפניקה. חלק גדול מהשוק קונה דרכם ולכם הם מצליחים להציע לרוכשים דרכם מחירים מוזלים. הם דופקים את המדיה וגם מושכים לעצמם עמלות יתר הזויות. אני לא מכיר את יעקב שחם וזה לא משנה לי מי הוא (או כמה שלדים יש לו בארון). כששלום שמחון עשה רפורמה בשוק הסלולר כל חברות הסלולר יצאו נגדו וניסו לתקוף את היוזמה. היום כולנו (כולל אלון שטרן מיוניברסל)נהנים ממחירים הגיוניים. אני מתמקד בהצעה שעל הפרק. היא עושה צדק עם כולם. עם המדיה שבקושי שורדת (ראו ערך ערוץ 10), עם משרדי הפרסום היותר קטנים ואפילו עם המפרסמים. סביר שמחיר המדיה עבורם ישאר אותו דבר. ברור שיוניברסל ושות' ירויחו פחות. העולם הישן נגמר והצדק החברתי הוא לא רק על קוטג'. אם מדברים על האינטרנט, שם כבר אנחנו בעיצומה של מהפכה. העולם עובר להגשה ולעולם של real time bidding - אין שום יתרון יחסי לחברות כמו יוניברסל מקאן דיגיטל. מי שלא יתן ערך אמיתי ללקוח יעוף.תענוג...
- 6.20/11/2013 19:38הגב לתגובה זותבדקו למשל את קשריו עם עיריית חיפה והעומד בראשה
- לא נתפלא אם אתה מהמוזכרים בכתבה... (ל"ת)שמוליק 21/11/2013 09:54הגב לתגובה זו
- 5.קראייטיב 20/11/2013 18:25הגב לתגובה זוקבוצות מעטות מידי מחזיקות בחברות רבות מידי ושיטת שמור לי ואשמור לך עובדת שעות נוספות. ההמלצה היא ברכה לענף הפרסום! היא שינוי מבורך שיאפשר תחרותיות, הוגנות, ורמה גבוהה יותר של עבודה בענף! כיוון שמשרדים יתחרו על כישרון ולא על קשרים הדבר יוביל לשיפור משמעותי בתנאי העבודה ופריחה כוללת של תחום הפרסום! כך שבסוף כולנו נרוויח!
- 4.בלוגר 20/11/2013 17:52הגב לתגובה זומשהו אחד לא הבינו עדיין כל גאוני הפרסום, אט אט שוק הטלויזיה משתנה. הפרסום עובר לאינטרנט ושם אין לאף אחד יכולת להיות בנתחי שוק של 10 אחוזים. המחירים שמשלמים שם הרבה יותר זולים ואין צורך במפלצות מדיה ששואבות את כל העמלות לעצמם. עם זמן אויר של פרסומת בפריים טיים עולה עשרות אלפי שקלים, בכסף הזה אפשר לפרסם פי כמה יותר אפקטיבי בסלולרי ובאינטרנט ובמחירי קליקים יחודיים שבאמת ראו את הפרסומת ולא רייטינג שנגזר ממדגם מיצג של ממוצע כלל ארצי של צופים. לדעתי לאורך זמן חברות המדיה הגדולות יתחילו להעלם והביזור ישלוט - כמו מטבע ביטקווין. לפני 20 שנה אף אחד לא האמין שתהיה בישראל טלויזיה רק ערוצית ואינטרנט כל כך מפותח, שלא לדבר על מכשירי סלולריים חכמים שיש לכל אחד ביד, היום אף אחד לא מאמין שיכולה להיות אלטרנטיבה לערוץ 2, זה רק שאלה של זמן עד שזה יקרה. וג.יפית עוד תאכל הרבה קש עם ערוץ 10 המקרטע.
- תרגע. בעולם אין שני ערוצים ו- 40% רייטינג (ל"ת)בלוגר1 21/11/2013 08:08הגב לתגובה זו
- תסביר 20/11/2013 20:00הגב לתגובה זואיך זה שהטלוויזיה בארה״ב רק מתחזקת? הסדרות תופסות תאוצה? השידור בטלוויזיה של הפרקים מתחזק ברייטינג? עלויות הפרסום מאמירות ועוד אחוזים נוספים בצפייה הנדחית? איך?
- 3.לא הגיוני שמקאן מהווים חצי משוק הפרסום (ל"ת)שלומי 20/11/2013 17:18הגב לתגובה זו
- 2.לעיונך, הממונה על ההגבלים (ל"ת)דני 20/11/2013 17:17הגב לתגובה זו
- 1.צריך לבדוק אם זה לא הסדר כובל (ל"ת)אחד שמכיר 20/11/2013 17:17הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
חיים לוינסון (צילום מסך)כמה עולה לקנות עיתונאי?
הפרשן המדיני של "הארץ", חיים לוינסון, פוטר לאחר שהתברר שקיבל כ-200 אלף שקלים מחברת יועץ תקשורת בחקירת "קטאר-גייט" - מבלי לגלות זאת לקוראים. לוינסון דיווח לפני הודעת "הארץ" כי הוא עוזב. בעיתון רצו להדגיש כי פוטר וסיפרו את הסיבה - ואז לוינסון אמר שעבד במקביל בעוד עבודות באישור של העיתון; האם קנו את העיתונאי?
עיתון "הארץ" הודיע על סיום דרכו של הפרשן המדיני חיים לוינסון, לאחר שנחשף כי קיבל תשלומים בהיקף של כ-200 אלף שקלים מחברת "פרספשן" שבבעלות היועץ האסטרטגי שרוליק איינהורן. העניין, שפרץ כמה שעות לאחר פוסט פרידה שפרסם לוינסון עצמו, מעלה הרבה שאלות עקרוניות על קשר בין עיתונאים לנטשאי הסיקור שלהם, וגם על ההתנהלות של לוינסון בכל השנים האלו ואפילו ביום פיטוריו - הוא רץ להודיע שהוא פורש, אבל הוא פוטר? גם ביום העזיבה הוא רצה להימנע מלספר על הפשלה הענקית? איך נאמין לו אם הוא משקר פעמיים - השקר השני: הניסיון להסתיר את השקר הראשון חמור בפני עצמו.
בכל מקרה, בעוד "הארץ" מציג את ההחלטה כצעד להגנת אמון הקוראים, לוינסון טוען שפעל בשקיפות מול מערכתו והודה בהמשך בטעותו בחוסר גילוי נאות מלא. הסיפור, שמשתרע על פני חמש שנים הוא נורת אזהרה לתחום העיתונות - דנה וויס, קרן מרציאנו ועשרות עיתונאים בכירים משני הצדדים מקבלים כסף גדול על הנחיית כנסים, כתיבה ועוד. כסף קונה עיתונאים גם אם הם חושבים שלא. כשאתה מקבל מאות אלפי שקלים מגוף מסוים, אתה כבר לא יכול להיות אובייקטיבי לגביו.
לוינסון יכול להגיד עוד שנים שהוא באמת חושב שאיינהורן ששילם לו הוא זכאי, ויכול להיות שהוא באמת מאמין בזה, אבל אין לו את הזכות לדבר על זה אם הוא מקבל אלפי שקלים מאיינהורן.
חיים לוינסון, בן 41, הצטרף ל"הארץ" ב-2008, בתחילה ככתב שטחים ולאחר מכן ככתב פוליטי, בעל טור בגלריה ופרשן מדיני. לוינסון ידוע בביקורת על הממשלה הנוכחית, תמיכה בדמוקרטיה מערבית והגנה על ערכי שמאל-מרכז. בפוסט הפרידה שפרסם תיאר את 17 שנותיו בעיתון כ"עיטור הגבורה על החזה". עם זאת, הפוסט הזה, שכלל הודאה בשחיקה אישית, נכתב כמה שעות לפני החשיפה, והפך במהרה לבדיחה ולעג - "פוטרת ואתה מוכר לנו שאתה גיבור"
שרוליק איינהורן הוא יועץ תקשורת ופוליטיקה ותיק, שמנהל קמפיינים בינלאומיים ומקומיים. חברת "פרספשן" שלו, המתמחה באסטרטגיות השפעה על דעת קהל, עומדת במרכז פרשת "קטאר-גייט", חקירה משטרתית שחשפה חשד לקבלת מימון מקטאר לניהול קמפיינים נגד ישראל. איינהורן נחקר בחשד להדלפת מסמכים רגישים. לוינסון, שמתח ביקורת חריפה על החקירה עצמה, הביע תמיכה פומבית באיינהורן, מבלי לחשוף את הקשר הכלכלי ביניהם.
