אחרי שאושרה כבר 4 פעמים: התכנית של קבוצת 'לאטמה' תעלה ב-2014, אולי
חברי צוות לאטמה יכולים לחייך בסיום ישיבת ועדת החינוך של הכנסת, כשעל פניו נראה שתכנית הסאטירה מהדורת השבט שהם אמורים להפיק לערוץ 1, תעלה לאוויר בקרוב. מאידך, יש לזכור כי מוסדות רשות השידור אישרו את התכנית כבר 4 פעמים, וחברה במוסדות אמרה כי לדעתה נראה שהרשות עשתה הכל כדי שהתכנית לא תשודר. כזכור, רשות השידור החליטה בעבר על הפקה ושיבוץ של 3 תכניות סאטירה, כשאחת מהן היא 'היהודים באים' שכבר הופקה, ועל פניו מזוהה עם השמאל.
הישיבה היום (יום ב') התכנסה בעקבות הצעה לסדר של ח"כ איילת שקד - לאחר פנייה של האגודה לזכות הציבור לדעת. שקד ביקשה לדעת מדוע הוסרה תכנית הסאטירה לאטמה מלוח השידורים של ערוץ 1. שקד אמרה כי "רשות השידור שייכת לציבור כולו ולכן מה שאנחנו כנבחרי ציבור לא יכולים לבוא בדרישות לערוץ 2 ו-10, כן יכולים לבוא בדרישה לערוץ 1. אנחנו דורשים שאם יש מכרזים לתכניות פוליטיות, הן צריכות להיות מאוזנות".
מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם אמר כי ב-2013 הוחלט לחתום עם 2 תכניות: 'לאטמה' ו'שלום בית', כאשר לכל אחת הוקצה 4 מליון שקלים. "רשות השידור ביטלה את התקצוב על סך 8 מיליון שקלים ביחד, והעבירה את הכסף לתכנית דוקו 'תולדות ארץ ישראל' בנימוק שאין להן ערך ציבורי ארוך טווח. יחד עם זאת", אמר בן מנחם, "הלך הרוח בוועדת התוכן כעת, לאחר שאושרה הפקת התכנית בכל זאת, היא להעלות את 2 התכניות במקביל".
לדבריו, "תכנית הסאטירה 'היהודים באים' אושרה ושולמה כבר ב-2012. הדיון על 'לאטמה' התחדש שוב ושיבצנו אותה לשנת 2014. כעת אנחנו מחכים שמוסדות רשות השידור יאשרו אותה והן טרם אישרו".
- איילת שקד הרוויחה 3.3 מיליון שקל בשנה; תעריף של 2,500 שקל לשעה
- משבר הדיור מחריף: "הממשלה טומנת את ראשה בחול"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת ועדת התוכן של רשות השידור, דבורי הנדלר, טענה בישיבה כי 'מהדורת השבט' של 'לאטמה' "התבקשה להציג דברים ששום חברת הפקה אחרת לא נדרשה להם כגון מצב פיננסי ופיילוט". לדבריה, "זה נעשה בשביל שהתכנית לא תאושר, כאשר ועדת התוכן כבר אישרה את התכנית 4 פעמים".
המנכ"ל בן מנחם תלה את האישור האחרון - הרביעי במספר - באישור תכנית העבודה, ואילו יו"ר הרשות ד"ר אמיר גילת עדכן כי התכנית תשודר במהלך 2014.
ח"כ משה פייגלין אמר לנציגי הרשות כי "הציבור חשדן כלפיכם ובצדק. ההתנהלות כאן מעצימה את החשדנות הזאת. יש רשות שידור שנותנת פור לאחרים ומקשה על אחרים. ישנה חשדנות מוצדקת עמוקה מאד כלפי התקשורת הישראלית בכלל ועל רקע זה אני אומר לכם, התכנית של 'לאטמה' מקבלת קריטריונים קשים יותר מתכניות אחרות וזה מעצים את החשד".
בסיכום הדיון הורה יו"ר הוועדה ח"כ עמרם מצנע, לרשות השידור לדווח על חתימת ההסכם עם תכנית הסאטירה של 'לאטמה', לאחר אותה "סחבת ארוכה במיוחד", ואמר: "שמענו את הצדדים, ודי התפלאנו לשמוע על דרך הייסורים שעוברת התכנית 'לאטמה' בדרך לשידורה בפני עם ישראל. אנחנו מבקשים דיווח שאכן ב-1 בינואר נחתם ההסכם שמאפשר להפיק את התכנית". ח"כ מצנע הוסיף עוד כי "אנחנו עדיין מבקשים מהנהלת רשות השידור באמצעות הייעוץ המשפטי והחשבים לבחון אפשרות להקדים את ההתקשרות עוד לשנת 2013 על בסיס תקציבי 2014".
- 3.אבל למה לא משדרים את לאטמה בטלויזיה?מה הנימוק (ל"ת)מלכה 26/01/2014 23:59הגב לתגובה זו
- 2.שנערון 19/11/2013 11:19הגב לתגובה זובעצם זאת הסיבה שאף פעם לא יסגרו
- 1.פוליטיזציה שידורית 18/11/2013 18:19הגב לתגובה זושלטון הפוליטיקאים על רשות השידור
- דבי נחום 18/11/2013 21:29הגב לתגובה זו- הדיון התכנס בעקבות בקשה של ח״כ אילת שקד על שמירת לוח שידורים מאוזן. בלי קשר לתכנים הספציפים.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
