פרסום ראשון

לאחר כשנתיים: מנהל הדיגיטל של אדלר חומסקי דן אבלגון פורש מתפקידו במשרד

אבלגון הצטרף לאדלר כשהטמיע את חברת המדיה החברתית שלו UTURN לפעילות המשרד. עם פרישתו של יוסי ארז קיבל לידיו את ניהול הדיגיטל
משה בנימין | (13)

לאחר כשנתיים בתפקיד מנהל הדיגיטל של אדלר חומסקי, דן אבלגון פורש מתפקידו - כך נודע לאייס.

אבלגון (32) הודיע כי יפרוש בסוף השנה מתפקידו, כאשר במקביל, בימים אלה נמצא המשרד בשלבים האחרונים לקראת מינוי מחליפו שיהיה לדברי אורי עיני, מבעלי המשרד "איש דיגיטל בכיר ועתיר ניסיון מהתעשייה".

דרכם של אבלגון ואדלר חומסקי הצטלבו כאשר חברת המדיה החברתית בה היה שותף UTURN מוזגה לאדלר חומסקי. אבלגון ניהל את הטיפול בלקוחות האסטרטגיים של המשרד והיה אחראי על פיתוח יכולות המובייל, סושיאל, פרפורמנס ותחומי החדשנות. עם פרישתו של יוסי ארז מתפקיד מנהל הדיגיטל של אדלר חומסקי (ארז עבר לוואלה ומאז הספיק לסיים את דרכו שם ולחזור לתפקיד מנכ"ל מקאן דיגיטל) מונה אבלגון לתפקיד. לפי דיווחי המשרד - בקדנציה שלו, אבלגון הביא לגידול של למעלה מ-20% בפעילות הדיגיטל של אדלר חומסקי.

אורי עיני: דן הוא טאלנט גדול ואדם מיוחד ויקר. הוא בנה תשתית דיגיטלית מנצחת באדלר חומסקי ואנחנו מאחלים לו הצלחה גדולה בקריירה החדשה. מחליפו המיועד של אבלגון הוא איש דיגיטל בכיר ועתיר ניסיון מהתעשייה. הודעה על זהות המחליף תצא בימים הקרובים והשבועות הקרובים יוקדשו לחפיפה מסודרת".

עוד נודע לאייס כי, אבלגון שמחזיק בתואר ראשון במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי הרצליה ותעודת בוגר קורס קופירייטינג מהבצפר, לא אמור להמשיך למשרד פרסום אחר בתעשייה. נכון לעכשיו הוא צפוי לנווט את הקריירה שלו ליזמות בתחום הטכנולוגיה.

אבלגון אמר היום (יום א') לאייס כי "יש תחושת סיפוק גדולה בלהתקדם לאתגר הבא כשהמשרד מנצח גם בחזית הדיגיטל בעזרת הצוות המוכשר. רק משרד חזק כמו אדלר חומסקי יכול להתמודד עם תנודות שוק הדיגיטל, להמשיך ולחזק את יכולות השיווק הדיגיטלי של הלקוחות ולהוביל את הענף".

המפרסמים מהססים - המנהלים פורשים

זה לא סוד שלמרות גודלו ומעמדו בענף, משרד הפרסום אדלר חומסקי, הוא מהחשדנים יותר כלפי עולם הדיגיטל, שהפך בישראל לתחום שנשלט על ידי שחקני הפרפורמנס ופעילות מבוססת תוצאות.

פרישתו של אבלגון מזכירה במידת מה את הפרישה של קודמו בתפקיד - יוסי ארז. לאחר שנתיים שבהן המפרסמים הורידו את הרגל מהגז והפכו למהוססים יותר בכל הנוגע להוצאות על פרסום בדיגיטל - גם אבלגון הרגיש שהתחום מתקשה להתפתח מעבר למרדף אחר 'לידים' וכדאי לו לצאת לדרך חדשה. למרות זאת, מחלקת הדיגיטל של אדלר חומסקי מעסיקה כיום כ-20 עובדים ומחליפו של אבלגון עשוי להזרים לתוכה אנרגיות חדשות.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    סתם אחד מהתחום 18/11/2013 08:30
    הגב לתגובה זו
    בימים אלו במשרדי פרסום שיש להם מח דיגיטל זה להביא אקסטרא כסף מהלקוחות השאלה היא אם אדון אבלגון הביא את הכסף הזה בשביל קריאיטיב יש סמנכל קריאטיב ...
  • גרין 18/11/2013 13:04
    הגב לתגובה זו
    הכל פרופורמנס, דיכאון. עד שיעבור הגל אין הרבה מה לעשות לפרסומאים
  • 11.
    כבר מתגעגע 17/11/2013 19:52
    הגב לתגובה זו
    אין לי ספק שבכל דבר שתעסוק בו אתה תצליח. אתה איש מוכשר וזו אבידה גדולה מאוד . מאחל לך מכל הלב הצלחה .
  • 10.
    בז 17/11/2013 18:51
    הגב לתגובה זו
    גילוי נאות אני מכיר את דן מאז היה ילד, מכיר גם את משפחתו ומאחל להרבה אנשים קן אוהב ותומך כשם שהוא זכה לו, כל הלכלוכים פה הם ברמה של גנון, מה שלא מפליא אותי אם חוסר הפרגון והצביעות בתעשייה הנ"ל. דן מלא בכשרון, אמביציוזי, הרפתקן אבל מעבר להכל הוא בן אדם ובעולם של היום קשה מאוד להתחרות בדבר הכי פשוט וזה להיות בן אדם. אז אח יקר אני מאחל לך המון בהצלחה, אין לי ספק שבדרך המיוחדת שלך וביכולת המופלאה שלך לא לוותר לעצמך תמשיך לכבוש יעדים ופסגות שסימנת לעצמך, תן למלעיזים להמשיך ולטנף, זה רק אומר שאתה טוב במה שאתה עושה. מאחל לך הרבה בהצלחה, מגיע לך !
  • 9.
    מצמרר (ל"ת)
    ירון 17/11/2013 18:26
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    איש סתמי 17/11/2013 18:07
    הגב לתגובה זו
    it takes one to know one
  • 7.
    פיזי דיגי 17/11/2013 14:14
    הגב לתגובה זו
    בחור מקסים ומוכשר בטירוף. בהצלחה בהמשך הדרך...
  • 6.
    שיעשה דיגטל (ל"ת)
    במקום להוציא הודעות 17/11/2013 14:14
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בהצלחה, אחלה איש (ל"ת)
    ג'יזס 17/11/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אדלר לא קיימים בדיגטל (ל"ת)
    אבלגוןילד שמנת מתלהב 17/11/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מה? אדלר עושה דיגיטל? (ל"ת)
    לא ידעתי 17/11/2013 14:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נעה אדיב 17/11/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    נכנס לתפקיד בפרוטקציה. בחור נטול כישורים שרק הכסף של אבא שלו קנה לו משרה. כפי שקוראים לו באדלר ״דן השקרן״.
  • 1.
    עצוב. יום קשה לאדלר (ל"ת)
    מוקי 17/11/2013 13:44
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.