האקדמיה של שילוח: מקאן אריקסון ומכללת כנרת פותחים חוג לפרסום

משרד הפרסום שולח זרועות לתחום האקדמי תחת חסותו של מקאן ואלי. בכירי מקאן ירצו בחוג שנתי לפרסום וניו מדיה שעלותו תעמוד על 8,000 שקל
משה בנימין | (8)

משרד הפרסום מקאן אריקסון משתלט על כל חלקי הארץ. לאחר שהקים את מקאן ואלי במצפה רמון, שולח המשרד את זרועותיו צפונה ועושה את צעדיו הראשונים בתחום האקדמי עם פתיחת לימודי תעודה לתחום הפרסום וניו מדיה בשיתוף המכללה האקדמית כנרת תחת המותג מקאן ואלי קמפוס כנרת.

החל משנת הלימודים הקרובה, תצא לדרכה המחלקה בה יועברו שיעורי העשרה לסטודנטים הלומדים לתואר שני במגוון מכללות ואוניברסיטאות. על פי התכנית, סגל המרצים בקורס יורכב על טהרת בכירי מקאן בנוסף למספר פרילנסרים שיגויסו על ידו לטובת העברת שיעורים. אחת לשבוע, מדי יום חמישי, מנהליה הבכירים של קבוצת מקאן יצפינו למכללה האקדמית וירצו בפני הסטודנטים.

טרם ידועה המתכונת העסקית שעל פיה ישתפו פעולה משרד הפרסום והמכללה האקדמית אך מטבע הדברים מדובר בחלוקת רווחים בין הצדדים על פי מפתח מסוים שנקבע ביניהם. הלימודים יתקיימו במסלול שנתי המתפרס של 2 סמסטרים כאשר שכר הלימודים יעמוד על 8,000 שקלים. במקאן מתחייבים עוד כי בוגרי החוג המצטיינים יזכו לעבודה.

לדברי מקאן והמכללה, מטרת בית הספר היא להכשיר אנשי פרסום לטובת השתלבות בתעשייה, באמצעות כלים מעשיים, שיעניקו לתלמידים אנשי הפרסום הבכירים ממשרד מקאן אריקסון, כגון אנשי תכנון אסטרטגי, אנשי קריאייטיב, אנשי דיגיטל וניו מדיה, בימאי פרסומות ועוד בעלי תפקידים בכירים המחזיקים ברקע מעשי עשיר בעולם הפרסום. בין המרצים ישתתפו בכירים כגון יוסי ארז, מנכ"ל מקאן דיגיטל, איתי גלאון סמנכ"ל קריאייטיב, רן פלד, איש אסטרטגיה בכיר, סמנכ"לי האסטרטגיה אתי עבדי, שרון צור שלו ועמית פס, אמיר וויס מנכ"ל יוניברסל דיגיטל ואופיר כהן מנכ"ל יוניברסל סרצ'.

כזכור, בתחילת 2013 הוקם מקאן ואלי במצפה רמון, המציע שירותי דיגיטל וניו מדיה לבעלי עסקים מכל רחבי הארץ. בין היתר, מספק המרכז שירותי ניהול דפי פייסבוק (לרבות המגזר הערבי והרוסי), קידום ממומן וקידום אורגני באינטרנט וברשתות החברתיות, שירותי מיתוג ועיצוב, בניית אתרים וכל שירות אחר שמציעה קבוצת מקאן אריקסון. בשנתיים הקרובות המשרד צפוי לקלוט עשרות עובדים, וצפוי לספק עד 2018 תעסוקה לכ-120 עובדים באופן ישיר וכ-120 עובדים באופן עקיף. במסגרת פעילותו, מעניק המשרד שכר זהה לתפקידים מקבילים במקאן אריקסון בתל אביב, השווה לשכר הממוצע המקובל בענף.

חנה רדו, משנה למנכ"ל מקאן אריקסון, ויו"ר מקאן וואלי: "המיקום לא נבחר רק בזכות הפסטורליות, אלא מתוך חזון זהה להקמת משרד מקאן ואלי במצפה רמון, ומטרתו להכשיר כוח עבודה איכותי לתעשיית הפרסום. במקביל, הבחירה להקים את בית הספר באזור הצפון, נובעת מהרצון לטפח את הכישרונות הרבים המתגוררים בו ולהעניק להם את מירב הכלים המעשיים העומדים לרשותנו על מנת להעצים ולטפח את יכולתם המקצועית. לצד קמפוס כנרת, אנו במקאן ואלי שואפים להקים מוקדי תעסוקה ולימודים נוספים במקומות נוספים ברחבי הארץ, אשר רחוקים גיאוגרפית מלב התעשייה שבתל אביב, במטרה לצמצם את הפערים המקצועיים והתעסוקתיים ביניהם".

יוזכר כי, בדומה למשרדים אחרים, גם למקאן אריקסון יש חלק במוסד האקדמי של איגוד חברות הפרסום 'הבצפר' שמכשיר מדי שנה עשרות בוגרים למקצועות הפרסום. לדברי יגאל בראון מנכ"ל 'הבצפר', המחלקה האקדמית שתוקם בקמפוס כנרת בשיתוף עם מקאן אריקסון היא מהלך מבורך שיביא את בשורת הפרסום לפריפריה ולא יערער על מעמדו של 'הבצפר' למרות התחומים החופפים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מיכאל 30/05/2014 02:36
    הגב לתגובה זו
    נשמע ממש טוב ואין לי איך לתאר כמה שהחברה הזאת נשמעת לי ומלהיבה אותי.
  • 6.
    מפרגנת 06/08/2013 10:13
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על היוזמה והחזון. חנה רדו תותחית
  • 5.
    זרמון חלקון 06/08/2013 09:50
    הגב לתגובה זו
    על מי אתם עובדים בעיניים !!!!
  • 4.
    כן 06/08/2013 07:29
    הגב לתגובה זו
    למה דווקא עכשיו? מה היה כל השנים?
  • 3.
    אנונ 05/08/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
    סתם, צוחקים, נשלם לכם אשל
  • 2.
    זה עבודה של חנה התותחית על שלנו .... (ל"ת)
    וואלי.. 05/08/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
  • למה השנאה? (ל"ת)
    .. 05/08/2013 20:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רחל 05/08/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    תפתחו שם גם משרד גדול, זה בטוח לא יזיק רק יעזור
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.