ינון הכריז שהשיווק הדיגיטלי מת? נדב רביב מגיב
לפני מספר ימים ערך הפורום הישראלי לשיווק כנס ראשון, בו נשא דברים מייסד אידיאולוג'יק ואחד מחלוצי תחום הדיגיטל בישראל - ינון לנדנברג. לנדנברג שידוע כספק כותרות הכריז בריש גלי על מותו של השיווק הדיגיטלי. לדבריו, "השיווק הדיגיטלי מת כי הוא נולד בחטא; אחת הבעיות המרכזיות שהייתה לתעשייה הזו שגרמה לה למות היא שאנשים שהתעשייה הזו נבנתה לתוכה - הפרסום והשיווק, הם אנשים שלא הייתה להם ההכשרה המתאימה".
בעיה נוספת לדברי לנדנברג נובעת מהפחד של התעשייה מטכנולוגיה: "הם התרגלו לעבוד בצורה כזו - כשיש משהו טכנולוגי, עושה את זה חברה חיצונית". עוד אומר לנדנברג: "לחשוב און ליין זה ישן, מה שחדש זו חשיבה דיגיטלית". קשה לומר שלנדנברג, נושא הבשורה הדיגיטלית מפנה עורף לתעשייה שבה רשם את שנותיו היפות ביותר, אך דבריו בכנס מזכירים לכל מי ששכח עד כמה לא יציבה הקרקע של עולם האינטראקטיב.
בהמשך לדבריו של לנדנברג ולשיחה שנוצרה סביבם, כתב נדב רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב של טרייבל DDB ישראל (זרוע הדיגיטל של זרמון DDB) מאמר דעה בו הוא מצביע על מגמה שונה לחלוטין בישראל, מזו שהציג לנדנברג. לדבריו: "הפרסום הדיגיטלי" ממש לא מת. פשוט הגיע הזמן להפריד בין המילים".
יש בדיגיטל כסף. הרבה כסף
"בישראל 2012, הדיגיטל בצמיחה ששוברת שיאים בינלאומיים, שהיו מביאים לנו מדליות זהב (קרב 10!) אם היה ענף דיגיטל באולימפיאדה: ישראל מקום 7 בעולם בהורדות אפליקציות (ע"פ אפפ. גוגל) ומקום 1 בעולם בשהות יומית מול אפליקציות...80 דקות ביום! (טוב, חייבים לפתוח waze להגיע לעבודה. ובעבודה, לא נפתח פייסבוק?!).
הנה, רק השבוע - ישראכרט מתחילה להעניק לבתי עסק סליקה באמצעות מתחרה סקוור שעושה מהפכה ענקית השנה בכל העולם (וול מארט וסטארבקס כבר שם). אנחנו הבאנו לעולם את אייסיקיו, ואנחנו נמשיך להפגיז את העולם עם Shaker, Mobli, Wix ועוד.
ויש בדיגיטל כסף. הרבה כסף. רק 3 המותגים הדיגיטליים שציינתי, מגלגלים למעלה מהמחזור של מקאן, אדלר ובאומן, השנה. ביחד. אז למה הפרסום מפחד להיכנס לדיגיטל ולא עולה על האוטוסטראדה שהופכת את העולם? התשובה לכך היא - בורות. אין מילה אחרת. בורות להבין את המציאות המשתנה. את הצרכנים. את המדדים. אפילו בורות בכל הקשור לחינוך הלקוח ובפרט את סמנכ"לי השיווק. איריס בק עשתה סדנאות דיגיטל כשניהלה את מקאן, ואנחנו רואים לאן זה הוביל אותה.
אבל בסוף הדיגיטל ינצח. שם הכסף. כך למשל,
עמלות המדיה כיום הן מקלט. ממ"ד. שמשרדי הפרסום מחזיקים חזק וחזק עד שתעבור הסערה. אבל הצונאמי של הדיגיטל הוא כאן. ועכשיו. והוא כאן לא רק להישאר, אלא גם להעיף רחוק את הפרדיגמות הישנות, ואת הדינוזאורים שעדיין חושבים שיש הצדקה להשאיר עיתון בחיים.
האבולוציה ברורה לכולם. הפרסום בדיגיטל לא מת. אלה הדינוזאורים שמתים כבר שהוא ימות".
- 24.ינון 18/11/2012 11:29הגב לתגובה זוכל הכבוד נדב, חשוב להגיב לדברים טיפשיים שכאלה.
- 23.פרובקציה בשקל. חוץ מזה אין לו כלום (ל"ת)יינון יורה משפטי 18/11/2012 09:56הגב לתגובה זו
- 22.זבוב 23/10/2012 10:18הגב לתגובה זולא ייאמן איך כל חדל אישים מקבל במה וכותב מאמרים וחושב שכולנו מפגרים. אתה אבוד ובכיתי מצחוק שקראתי את המאמר.
- 21.מאמא ליגה 22/10/2012 16:25הגב לתגובה זונקסט. מי אתה בכלל.
- 20.ערן 21/10/2012 17:18הגב לתגובה זוואני לא טוען שינון שמן...:-)
- 19.אם הייתי רוצה תגובות תתרמה הייתי נכנס למזבלה (ל"ת)זבוב 21/10/2012 15:59הגב לתגובה זו
- 18.א.מ.ט 21/10/2012 15:55הגב לתגובה זוזה שמשרדי הפרסום מנסים לרצוח אותו לא אומר שהוא מת. בסופו של דבר כל התעשיה הזאת נעה בעקבות צרכנים. ומשרדי הפרסום שלא ינועו לאן שהצרכנים נעים במוקדם או במאוחר ישארו מאחור. הבעיה העיקרית היא שכדי להרוויח כסף מהמדיה החדשה צריך לשנות את שיטת התמחור של המדיה הישנה וזה הקץ שמשרדי הפרסום מנסים לדחות. בשיטת תמחור הנוכחית משרדי הפרסום לא יכולים להרוויח כסף מהדיגיטל והפחד לעזוב קצה אחד של החבל כדי לתפוס את השני מעכב את כולנו. בסופו של דבר משהו ירים את הכפפה ראשון, לקוחותיו יתחילו להרוויח פרסום באופן שמעולם לא חוו ואז הסכר יפרץ. עד אז נמשיך לשבת כולנו על הסכר ונתעלם מהסדקים הרבים שמתחילים לכרסם בו בדיוק כפי שלפני שני עשורים וחצי ישבו טיפשים מאיתנו והתעלמו מהמדיה החדשה הזאת שנקראת טלויזיה
- 17.אחת שיודעת 21/10/2012 11:52הגב לתגובה זונדב איש קטן עם מוח גדול שעבר בין כל משרדי הפרסום בארץ ובסוף מצא את עצמו מנהל חצי איש קטן עם כובע גרב בחברה של אנשים קטנים ומשרדים יפים עולם הפרסום עושה לי להקיא
- 16.עצמאי בשטח 21/10/2012 11:05הגב לתגובה זומה קורה אנשים, נסו פעם להגיב בלי לרדת לפסים אישיים. אין ספק שהתחום שלנו מוציא את כל הטוב מכולנו. מוציא ולא מחזיר.
- 15.מיכל הירש 20/10/2012 12:11הגב לתגובה זואנשים קטנים, קנאים ושפלים. קל להיות בריונים אנונימיים. אפשר לתת ביקורת בדרך פחות ילדותית... אייס - שתדעו שחוסר סינון התגובות שלכם מוריד את רמת האתר לרמת כיתה ג'. אתר לא מקצועי! שלא מעודד אנשים לפרסם כתבות מחשש שיקבלו ארטילריה מהגולשים המגעילים שלכם.
- 14.בנימין בן ארצי 19/10/2012 02:10הגב לתגובה זוהייתי בכנס - וחייב לומר שינון סתר את עצמו בהרצאה ולדעתי היה זה אוסף של גיבובי מילים בעיקר בשביל להגיד משהו.. איך שאני רואה את זה --- המלך הוא ערום.....
- 13.קטן. לא לויאלי ואנוכי (ל"ת)בן אדם 18/10/2012 23:24הגב לתגובה זו
- 12.רמי 18/10/2012 22:36הגב לתגובה זוכמה טקסט על כלום. תוציא את האף מהבלוג העלוב שאתה משתף ממנו ולך תבין איך עובד העולם. גם הדיגיטלי. אבל באמת לא המציאות המדומה שאתה חי בתוכה. לנהל בן אדם לא הופך אותך לסמנכל. בטח לא להוציא כתבות יח"צ נבובות.
- 11.לכו תלמדו לעבוד 18/10/2012 22:34הגב לתגובה זוושכחתי-יודעים גם להעמיס 30 באנרים בכל עמוד. האתרים וחברות המדיה ביחד יורים לעצמם ברגל. הבמה הדיגיטלית לא מכובדת ולא מכבדת אף מוצר. המדיום הוא המסר...והמדיה הישראלית היא פח זבל
- 10.אילה רווח 18/10/2012 21:42הגב לתגובה זוהתוכן השיווקי העסיסי של העולמות הוירטואליים שמוכיח את ה- ROI של כל שקל שנכנס אליו, האפליקציות שהצרכן מבין מה הן עושות - שמביאות שירות אמיתי ופרסום בוזמנית, הפעילות הקהילתית שמעניינת את הלקוח ולא זאת שסתם רושמת אותו לאיזה דאטה בייס ועוד שורה של דברים שעובדים אבל לא מביאים את הכסף הענק והעצום שהבורות של הלקוח הביאה בעבר. בקיצור - מי שמת זה הלקוח האדיוט!
- 9.דוד 18/10/2012 19:55הגב לתגובה זומצא מין את מינו. ינון מספק כותרות נבובות ומלאות אויר מנופח שלא אומרות כלום, נדב עם יחסי אנוש של נעל מתה ובגלל זה אף אחד לא מוכן לעבוד איתו חוץ מהוואנביז של זרמון
- 8.אנשים קטנים 18/10/2012 18:33הגב לתגובה זואנשים צרים וקטנים.
- 7.קולגה מעוצבנת 18/10/2012 18:31הגב לתגובה זושחצן, יהיר ומקבל את מה שמגיע לו- לעבוד עם זרמון ולנהל אדם וחצי ולקוחות סוג ז' בלי שקל לפרסום, הכל קארמה בחיים ואיך שהתנהגת לאנשים חוזר אליך. המאמר עצמו הוא אוסף של שטויות וגן ינון הגזים, הבעיה היא שאין כסף למשרדים הגדולים וככל שהאינטרנט מדיד יותר אי אפשר לשקר יותר ללקוחות, יותר גרועים מעו"ד, בהרבה.
- 6.גיל 18/10/2012 17:21הגב לתגובה זוינון זרק ססמאות לאוויר, רק לשם יצירת הרעש. אם אתה חושב שהדיגיטל בישראל שובר שיאים אז אתה לא מחובר למה שקורה בעולם: הלקוחות כאן לא מבינים ולא מעוניינים להבין או לנסות את האפשרויות שהעולם הזה מציע להם ולכן המצב זוועה. התזמון ממש מוצלח כי בדיוק יצא דו"ח של eMarketer שמראה כי אמנם חדירת האינטרנט בישראל היא גבוהה מאוד, רק שהוצאות הפרסום פר גולש נמוכות. איך להכניס את ICQ, Wix למאמר הזה זה בדיוק רלוונטי? זה שיווק דיגיטלי? באותה מידה יכולת להכניס את צ'קפוינט כי הפיירוולים שלה מסננים תעבורה מהאינטרנט.
- 5.18/10/2012 16:43הגב לתגובה זוכבר חודשיים שלא פיטרו אותך? כל הכבוד.
- 4.18/10/2012 16:36הגב לתגובה זומי אתה שבכלל תענה לינון?? מה עשית בחיים - באנר לשואבי אבק? פעילות מופלצת לאינסטגרם? היה דווקא נחמד כשהתחבאת מאחוריי המחשב שלך במאקו ופיזרת פחות רפש ברשת. תתעורר ותבין שהמציאות פה בישראל אחרת לגמרי, ועד שלא תשכנע את שני הלקוחות שנותרו לך לשנות את המודל - זה לא באמת יתרומם. ואם אתה כבר בעניין של לעשות יחצ לעצמך - תעביר תמונה בסדנת ליטוש פוטושופית.
- 3.Crown 18/10/2012 16:35הגב לתגובה זואני חושב שינון הספיד את הדיגיטל מכיוון שאותו עולם שבנה אותו, הוא גם זה שבגד בו. הדיגיטל, בדיוק כמו המציאות בה אנו חיים כיום, משתנה בבמהירות ומי שלא משתנה איתה פשוט מתמוסס. מבט מהיר אל העתיד הקרב ובא נותן לנו רמז על כמה זה עומד להיות גדול. הסמארט TV מתחיל להיות נפוץ. בקרוב כולנו נלך עם משקפי אוגמנטד שיאפשרו לנו להחשף לפרסום דיגיטלי ואוטוסטרדת אינפורמציה אינסופית שתשב לנו ממש על קצה האף. אם המדיה הקונבנציונלית מתה? כן, ברור שכן. באנר זה טפט שקוף. אבל הפרסום האמיתי בדיגיטל, רק מתחיל. כולנו חיים שם ובכל שנה זה רק הופך אינטנסיבי יותר. וכמו שאמרתי - מי שלא יתחיל לחשוב שונה ויפרסם רק בבאנרים או בפייסבוק, סופו ידוע מראש.
- 2.מה בעצם רצית להגיד...? (ל"ת)איריס 18/10/2012 16:14הגב לתגובה זו
- 1.יואש 18/10/2012 16:11הגב לתגובה זומנהל של איש אחד וחצי.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
