טראמפ הכריז: "אחתום על מצב חירום לאומי בגבול עם מקסיקו"

הנשיא צפוי לחתום על צו שיאפשר לו להשיג מימון לבניית הגבול עם מקסיקו, למרות חוסר ההסכמות עם הדמוקרטים. הדמוקרטים כבר טוענים כי מדובר בניסיון לא חוקי לעקוף את הקונגרס. בנוסף, טוען טראמפ כי "הדד ליין לשיחות הסחר עשוי להידחות"
עמית נעם טל | (8)

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כינס הערב מסיבת עיתונאים והתייחס ל-2 הנושאים החמים שהממשל האמריקני מתעסק בימים האחרונים: שיחות הסחר של ארה"ב עם סין, וסוגיית התקציב האמריקני לשנה הקרובה, כולל המימון לבניית החומה עם מקסיקו.

כפי שהיה צפוי ביממה האחרונה, הנשיא הודיע הערב כי הוא יחתום על "מצב חירום לאומי" שיאפשר לו את המימון הגדול לבניית החומה עם מקסיקו (שהעלות המוערכת כעת היא 8 מיליארד דולר). "אנחנו לא שולטים בגבול שלנו. אנחנו הולכים להתמודד עם המשבר בגבול הדרומי. תסתכלו על ישראל - הם בונים חומה.... אני עומד להכריז על מצב חירום לאומי, מצב שהוכרז מספר פעמים לפני ע"י מספר נשיאים", טען טראמפ הערב.

נזכיר כי ההצהרה של טראמפ הערב מגיעה לאחר שאמש חתם הנשיא על הפשרה שהושגה בין הדמוקרטים והרפובליקנים. הפשרה לא כללה את מלוא הסכום שדרש טראמפ לבניית החומה - 5.7 מיליארד דולר.

"אם אין לך גבול - אין לך מדינה. אנחנו נלחמים בכל העולם כדי לייצור גבולות למדינות, אבל לא נלחמים עבור הגבול שלנו". "אנו רוצים להפסיק את זרימת הפושעים לארצנו", סיכם טראמפ.

התגובה מצד נציגי הדמוקרטים לא מאחרת להגיע. מנהיגי הדמוקרטים בבתי הנבחרים, ננסי פלוסי וצ'אק שומר, טוענים הערב כי ההצהרה של טראמפ מהווה "הפרה בוטה של החוקה האמריקנית".

בנוגע לשיחות עם סין, הנשיא האמריקני ממשיך להביע אופטימיות וטוען כי "השיחות עם סין מתקדמות היטב". טראמפ מוסיף הערב כי "ייתכן והדד ליין לשיחות הסחר יתארך לאחר ה-1 למרץ".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יוסי 18/02/2019 08:40
    הגב לתגובה זו
    לא יהיה הסכם סחר. אין מצב שסין תפגע בעצמה תירה לעצמה ברגל תוותר על ההגמוניה העולמית שהיא בדרך אליה ותותיר אותה בידי האמריקנים. הרי כאן המאבק האמיתי מי ישלוט בכלכלה העולמית בעתיד, סין באופן טבעי בדרכה לשם להגשים את חלומם של מייסדיה ואת זה ארה"ב מנסה למנוע. נכון להיום כשהעולם עומד בפני משבר כלכלי יש לסינים אינטרס לשתף פעולה או לפחות להציג מראית עיין על מנת שהם ייפגעו כמה שפחות ולקבל דעת קהל אוהדת. אבל, זה לעולם לא יבשיל למשהו אמיתי שאמור לפגוע בהם ולהיטיב עם אמריקה. כל הסיפורים מיועדים למשוך זמן ולשמור על הבורסות שהם האינטרס היחיד האמיתי המשותף. לכן מושכים את המו"מ מוסיפים ארכות מפיצים שמועות על התקדמות...אבל כל בלוף סופו להתגלות...והגילוי עשוי להיות מאוד מכאיב.
  • 5.
    טראמפ ? היטלר 17/02/2019 10:57
    הגב לתגובה זו
    הבן אדם פסיכופט. אין לו ענין אמיתי בשום דבר בטח שלא בטובת העם האמריקאי פרט לטובתו האישית. שום פעולה לא מתבצעת עם ראייה רחבה לעתיד. הוא עשוי להביא על כולנו קטסטרופה...לי אישית הוא מזכיר את היטלר...רק הרבה יותר גרוע. בריונות כוחנות עקיפת החוקים זלזול באומות אחרות...והכל בשם דאגה לארצו...גם אצל הראשון דומה היה שהמצב משתפר...וכולנו יודעים איך זה נגמר.גם היטלר עמד על שלו...גם היטלר הפגין נחישות בלתי נלאית...לפעמים צריך להסתכל על הדרך...וכאן הדרך מפחידה ומספרת את כל הסיפור.
  • 4.
    רונלדיניו 15/02/2019 19:14
    הגב לתגובה זו
    אם משלמים לגבר ארבעים אחוז יותר מאישה על אותה עבודה אז למה להעסיק גברים בכלל? יותר משתלם להעסיק נשים? התקשורת לא תספר לכם שפערי שכר הם ברוטו לפני מיסים, שכל אישה בישראל מקבלת תוספת חצי נקודת זיכוי במס הכנסה וקצבה בגיל 62. די לאפליית הגברים במדינה.
  • ישראלי 16/02/2019 09:28
    הגב לתגובה זו
    חוץ מזה התיקשורת הפמינאצית בודקים שכר ברוטו ולא לפי שעה. אם יבדקו לפי שעה תראה שנשים מקבלות יותר
  • 3.
    ישראלי 15/02/2019 18:59
    הגב לתגובה זו
    השמאל. ביבי ראה ולמד. אתה כולך תרוצים
  • 2.
    טרמפ 15/02/2019 18:56
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שיש לו משנה סדורה איך להיבחר פעם שניה. הכל מתוכנן מראש. הנה אני רוצה לבנות חומה ואבנה אותה אל תוך מסע הבחירות לנשיאות השניה. לא אוהב אותו, לא שונא אותו - מביט בו ורואה נחישות בלתי נלאת - מזכיר את דברי רבין על פרס. חתרן בלתי נלאה
  • 1.
    פייקי פייקי 15/02/2019 18:06
    הגב לתגובה זו
    לשקר את כולם כל הזמן ללא כל מיומנות מיוחדת ולחזור על אותו השקר שוב ושוב. איך ? להגיד את מה שכולם רוצים לשמוע - זאת אומנות !!! להוריד את הכובע בפני פרזידנט טראמפ !!!
  • לרון 15/02/2019 19:56
    הגב לתגובה זו
    טראמפ עומד על שלו וכל הכבוד לו על כך.שנים הסינים מרמים גם אותנו אנחנו לא עושים כלום ההפך מוכרים להם את תנובה וכדו' הוא היחיד שמטיל סנקציות על אירן החומה נועדה למנוע מה שאנחנו לא מונעים ,אנחנו מטפלים באויבים ומשלמים פרוטקשן וכדו'
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: