מיליטאו
צילום: טוויטר רשמי ריאל מדריד

פעם האוהדים צחקו עליו. היום, מגן ריאל מדריד שווה 150 מיליון אירו

המגן אדר מיליטאו שהגיע מפורטו היה מהשחקנים הפחות פופולריים בקרב אוהדי ריאל מדריד. לאחרונה הוא הפך לשחקן המשמעותי ביותר בהגנה של אנצ'לוטי. שכרו: 10 מיליון דולר. מתי חל המהפך?

מיכאל וייסרמן | (3)

"אני מעדיף לשמור על ליאו מסי או על כריסטיאנו רונאלדו מאשר להתראיין", אמר המגן אדר מיליטאו באחד הראיונות לתקשורת הספרדית. "אני פשוט לא יודע מה להגיד. אני מצחיק ומרקיד בחדר ההלבשה אחרי ניצחונות. המשפחה שלי לא מבינה שאני בטירוף במגרש ושקט בבית".

ההסבר הזה הפך לכותרות המרכזיות בספרד. מיליטאו הוא אחד השחקנים המשמעותיים והטובים של ריאל מדריד העונה. אם הקבוצה תזכה בליגת האלופות, יהפוך מי שבעבר לא היה הבן המועדף לאחד השחקנים שהקהל הכי אוהב. כן, השיפור המשמעותי של מיליטאו עשוי לעזור לריאל לזכות בתואר.

מיליטאו, 25, גדל בסאו פאולו ולאחר עונה אחת בקבוצה הבוגרת נרכש על יד פורטו תמורת 8 מיליון אירו. לאחר עונה אחת בפורטוגל, בה שותף ב-29 משחקים, הוא כבש 3 שערים והרשים את המאמן דאז של הבלאנקוס, זינאדין זידאן, שהחליט להשקיע סכום עתק - 50 מיליון אירו. הבלם/מגן חתם על חוזה ל-6 שנים. לא פחות.

ההתאקלמות של הברזילאי בספרד לא הייתה פשוטה. הוא הגיע והיה צריך להילחם על מקומו בהרכב מול שתי אגדות - סרחיו ראמוס ורפאל וראן. במהרה נכנס לנעליו הגדולות של ראמוס. בהתחלה, אוהדי הקבוצה התקשו לקבל את השינוי. תג המחיר הגבוה גרם לרבים להרים גבה. אוהדים שהקניטו אותו אחרי משחקים וחלקם הפכו אותו ל"בדיחה" ו"פלופ".

מיליטאו סבל ממקרה אישי לא פשוט. הוא נפרד מחברתו שהייתה בהיריון והדבר גרם לכאוס בכלי התקשורת השונים. מיליטאו עלה על המוקד וסבל על המגרש. "היו שחקנים שזה היה שובר אותם, אבל הוא עשוי מסוג אחר. מהרגע הראשון הוא צעק ודחף והפך למנהיג אדיר", אמרו עליו בספרד.

בכושר. מיליטאו (טוויטר ריאל מדריד)

בשנה האחרונה ממשיך מיליטאו את השיפור ביכולת שלו. ערכו עלה ל-70 מיליון אירו על פי האתר 'טרנספרמרקט', אבל בספרד מעריכים כי הוא לא יימכר בפחות מ-150 מיליון אירו.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אר 25/04/2023 09:15
    הגב לתגובה זו
    אני לא בטוח לגביו
  • 2.
    אבנר 24/04/2023 19:21
    הגב לתגובה זו
    אף קבוצה לא תשלם על בלם 150 מיליון. בטח לא על מיליטאו. הוא בלם טוב(כמגן-די בינוני) אך לא מצוין.
  • 1.
    הוא איכסי על המגרש, ומחוצה לו... (ל"ת)
    ליבי 24/04/2023 16:06
    הגב לתגובה זו
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".