הפרקליטות: נשלחו מכתבי שימוע לחשודים בעבירות הקשורות לב.יאיר

הצדדים חשודים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מס, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות
לירן סהר |

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הודיעה היום ליצחק אברג'יל, ניסים פינס, שמעון בלולו, חניתה פינס, נפתלי פרץ, יאיר ביטון ולבאי כוח החברות ש.י.נ. גן רווה בע"מ וב. יאיר ייזום ובניה   כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע.

בהודעה שנשלחה לבאי כוחם, נכתב כי הינם חשודים בביצוע העבירות הבאות, כל אחד על פי חלקו המפורט בכתב החשדות: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מס, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות.

על פי ההודעה, אברג'יל, ניסים פינס ובלולו הקימו ב- 2007 חברת בניה, ש.י.נ. גן רווה, שנרשמה על שמו של בלולו בלבד במטרה להסתיר את זהות אברג'יל וניסים פינס כנהנים בחברה. חברת ב. יאיר הייתה עד 2006 חברה פרטית בשליטתו של יאיר ביטון. מאז 2006 החברה ציבורית ונותרה בשליטתו העיקרית של ביטון.

בשנת 2007-2008 חתמה ש.י.נ  הסכמים עם ב. יאיר לבניית פרויקטים באילת, בהיקף כולל של כ-40 מיליון שקל. ש.י.נ עשתה זאת כשהיא נחזית בכזב להיות בעלת רישיון קבלן, למרות שניסים פינס הוכרז קודם לכן כפושט רגל ונאסר עליו לשמש כקבלן. ביטון קידם את חתימת ומימוש החוזים על רקע חוב לאברג'יל וכן על רקע טענה לשותפות עסקית עם גבי בן הרוש, שבעקבותיה נסחט ביטון בעשרות מיליוני שקלים.

רוכשי הדירות עימם חתמה ב.יאיר הסכמי מכר לא ידעו כי דירותיהם נבנו שלא באמצעות קבלן מורשה וכי אברג'יל וניסים פינס הינם מבעלי ש.י.נ. . אילו ידעו הפרטים לאשורם לא היו רוכשים את הדירות.

גם כשהבניה לא התקדמה ולא בוצעה בהתאם להסכמים עם ב.יאיר, שילמה ב. יאיר לש.י.נ. ולבעליה את מלוא תמורת החוזים, ואף מעבר לכך, בסכום כולל של כ- 50 מיליון שקל, תוך שבנוסף היא נאלצת לממן ממשאבי ב. יאיר את ביצוע השלמת הבניה ישירות מול קבלני משנה. בנוסף, חתמה ב. יאיר, ביוזמת ביטון, על הסכם העדר תביעות עם ש.י.נ., במסגרתו הועברו לש.י.נ. 2 מיליון שקל נוספים כשב. יאיר מתחייבת שלא לתבוע את ש.י.נ.. ב. יאיר עשתה כן בהנחייתו של ביטון ומבלי ליידע את הנהלת ב. יאיר תוך פגיעה בחברה, במחזיקי האג"ח ובציבור המשקיעים בחברה. זאת בעוד שביטון מסתיר את קשריו עם אברג'יל וניסים פינס.

הכספים שהתקבלו בחברת ש.י.נ שימשו בין היתר את אברג'יל בני משפחתו ומקורביו לצורך תשלום הוצאות שונות בהיקף של כ-7 מיליון שקל. 6 מיליון שקל נוספים שימשו ככספי השקעה בקזינו ברומניה.

קיראו עוד ב"נדל"ן"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סמי מצלאווי. קרדיט: מגדלור מאיהסמי מצלאווי. קרדיט: מגדלור מאיה
ראיון

מצלאוי: ״מחירי הדירות יעלו שוב"

כך אומר היזם סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן למגורים, מצלאוי. הוא מאמין שהתחדשות עירונית זו שליחות, וטוען שהירידה בקצב מכירת הדירות ובמחיריהן - זמנית בלבד, בגלל המלחמה. "אחרי חנוכה הכל ייפתח שוב" ועל המחירים - "הם גבוהים בגלל העובדים הזרים והמסים שאנחנו משלמים. הכל גבוה, אבל לעם ישראל יש הרבה כסף"

הדס מגן |

הנתונים המצביעים על קושי במכירת דירות, שהיתרגם כבר לירידת מחירים באזורי הביקוש ובעיקר בתל אביב (ירידה של 13% במחירי הדירות ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני, וירידה שנתית של 12%), לא מטרידים את סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן מצלאוי מצלאוי 1.08%  , הפעילה בתחום ההתחדשות העירונית. החברה מתכננת ומשווקת אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש - תל אביב, רמת גן, קריית אונו, הרצליה, רמת השרון, חולון ובת ים, בנוסף לאלפי דירות שמסרה כבר בעשרות פרויקטים שהקימה. 

לדעת מצלאוי, השינוי הנראה כרגע במחירי הדירות, כלפי מטה, הוא עניין זמני בלבד: "אין ספק שהמחירים יעלו שוב , בטח אם המדינה תמשיך להתנהל כמו שהתנהלה".


שזה אומר? 

"המדינה מתנהלת מפעם לפעם, מאירוע לאירוע וזה מתווה את הדרך של הכלכלה והעבודה, וכל עניין המחירים, אם הם בעלייה או בירידה או בהמתנה, לא רלבנטי, כי אנחנו אחרי שנתיים של מצב לא רגיל: חצי מהמדינה היו מגוייסים, הבנייה נעצרה. אנחנו בחברה שלנו, בגלל שלא יכולנו להמשיך לבנות, ייצרנו ממ"דים ומסרנו לפיקוד העורף בחינם, והוא חילק את זה הלאה. כך היתה לי הרגשה שאני גם תורם למאמץ המלחמתי. המצב היום הוא לא לאורך זמן, והדירות שנבנו בעבר יימכרו בסופו של דבר".

השאלה באיזה מחיר. 

"בסוף המדינה צריכה את הדירות האלה. ואלה שלא קנו דירות, זה בגלל שהיו במילואים, או שהבית שלהם נפגע או שחיכו שמחירי הדירות יירדו, וזה זמני. אני מאמין שאחרי חנוכה הכל ייפתח שוב".  

מה לגבי הורדת הריבית שהיתה בשבוע שעבר, והצפי להמשך הירידה? אתה חושב שזה ייתן זריקת עידוד לשוק הנדל"ן?  

הדמיה- מתחם הפרדס הצפוני אור יהודה, קרדיט: משרד כהן וינד ושות' אדריכלות ותכנון עריםהדמיה- מתחם הפרדס הצפוני אור יהודה, קרדיט: משרד כהן וינד ושות' אדריכלות ותכנון ערים

1,500 דירות חדשות בצפון אור יהודה, צמוד למפגש המטרו והרכבת הקלה

הותמ"ל מאשרת את תוכנית רמ"י למתחם הפרדס הצפוני שיכלול מגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור, עם דגש על מרחב עירוני נגיש והליכה רגלית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אור יהודה רמ"י

תוכנית הפיתוח החדשה של אור יהודה יוצאת לדרך עם אישור הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור. מדובר בשטח של כ-98 דונם הממוקם מדרום לדרך 461, לאורך תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה, וממערב לרחוב יגאל אלון שבו עתיד לעבור קו המטרו M3. המיקום הזה מציב את המתחם כשער כניסה חדש לעיר וכמוקד שבנוי על נגישות לתחבורה ציבורית, תעסוקה ומרחב עירוני פעיל.

התוכנית כוללת כ-1,500 יחידות דיור שיוקמו בבינוי שמתחיל ממבנים מרקמיים ומגיע עד מגדלים בני 18 קומות. מתוך כלל הדירות, כ-225 ייועדו לדירות קטנות עד 55 מ"ר ולדיור מוגן או מעונות סטודנטים. המטרה היא לתת מענה לסוגי אוכלוסייה מגוונים ולייצר תמהיל רחב של פתרונות דיור בתוך אותו רובע עירוני. נוסף לכך, התוכנית מוסיפה כ-88 אלף מ"ר לשטחים מסחריים ותעסוקתיים ועוד כ-36 אלף מ"ר למבני ציבור.

כ-23 דונם מיועדים לשטחי "כיכר", כלומר מרחבים עירוניים פתוחים שבהם אין תנועת כלי רכב במפלס הרחוב. הרעיון הוא ליצור אזורים נגישים ובטוחים להולכי רגל, עם חזיתות פעילות, מעבר נוח ושילוב בין שימושים שונים שמייצר עירוניות מחוברת. כל אלה משתלבים בתפיסה שמציבה את ההליכה הרגלית כמערכת תנועה מרכזית בתוך המתחם.

יו"ר הותמ"ל וראש מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן, מסביר את החלטת הוועדה: "הותמ"ל אישרה תוכנית משמעותית באור יהודה, אשר צפויה להגדיל את היצע המגורים בלב הארץ ולשדרג את שטחי התעסוקה והמסחר בעיר. מיקומה האטרקטיבי של התוכנית, במטרופולין ת"א ובסמוך למערכות תחבורה ציבורית מתקדמות, תורם לנגישות גבוהה ולפיתוח אזורי תעסוקה חדשים. התוכנית מהווה צעד משמעותי בחזון העיר להפוך לאבן שואבת במרחב בקעת אונו, תוך שיפור איכות החיים לתושביה ולתושבי האזור כולו".

מתכננת הותמ"ל, אדריכלית אתי אפרתי-אריה, מוסיפה כי התכנון נשען במובהק על הקרבה לקווי התחבורה הציבורית: "תוכנית הפרדס הצפוני מציגה איכותיות של תכנון עירוני הנשען על מיקומה המרכזי של התוכנית בצמידות לקו מטרו ולקו רכבת הקלה. התוכנית מציבה את חוויית הולך הרגל במרכז, מחזקת את המרחב העירוני ומקדמת עיצוב עירוני התומך בנוחות אקלימית ובתוואי הליכה נעים ומוצל, עם קישוריות גבוהה למערכות תחבורה ציבורית".