פורד מורידה מחירים לדגמים החשמליים - זאת הסיבה
חברת המכוניות פורד FORD MOTOR הודיעה היום כי תחתוך מחירים לטנדרים החשמליים שלה מסדרת ה-F-150 Lightning. כשהסיבה לפי פורד היא השיפור בתהליך ייצור הרכבים שגרם להגדלת ההיצע. המשקיעים לא התלהבו מהחדשות ומניית החברה הגיבה בירידות של 5%.
הורדת מחירי הטנדרים החשמליים צפויה להיות בטווח שבין 6,000 ל-10,000 דולר. מחיר הדגם הבסיסי מסדרת ה-Lightning מתחיל ב-50 אלף דולר, כשלפני כן נמכר ב-60 אלף דולר. מספר הלקוחות שרוכשים את דגם הבסיס כמו שהוא הוא קטן, שמחיר העסקה הממוצע עבור טנדר Lightning הוא כ-87 אלף דולר. ההנחה הממוצעת על רכבים עומדת על כ-9%.
"זמן קצר לאחר השקת רכבי ה-F-150 Lightning, עלויות חומרי הגלם עלו במהירות ואילוצי אספקה יחד עם גורמים נוספים העלו את מחיר הטנדר החשמלי עבור פורד ולקוחותיה", אמרה מרין ג'אג'ה מנהלת לקוחות ראשית בפורד. "המשכנו לעבוד ברקע על מנת לשפר את זמינות הרכבים ואת העלויות בכדי שנוכל להגיע להורדת מחירים בשביל לקוחותינו ולקצר את זמני ההמתנה." יחד עם הגדלת ההיצע, גם עלויות חומרי הגלם היוו גורם עיקרי להוזלה. כשפורד רק השיקה את דגם ה-Lightning מחיר הליתיום שממנו מורכבות סוללות הרכבים, עמד על בערך 75 אלף דולר לטון. כיום הליתיום נסחר באזורי ה-45 אלף דולר לטון.
מחירים נמוכים יותר צפויים לעזור לפורד למסור יותר רכבים. בחצי השנה הראשון של 2023 החברה מסרה 8,800 טנדרים חשמליים, נתון מסירות נמוך ביחס לחצי השנה השני של 2022 אז מסרה כ-13 אלף רכבים. על פי הדיווחים הירידה במסירות נבעה בעיקר מהשבתה מתוכננת של מפעל הייצור של הדגם, יחד עם בעיות בסוללה. הורדת המחירים מגיעה בתזמון מעניין, כשטסלה TESLA INC רק הודיעה כי היא ייצרה את הסייבטראק הראשון שלה במפעל באוסטין טקסס. הסייברטראק צפוי להתחרות בטנדר ה-Lightning של פורד.
- הנפט יורד ב-5% - חששות מעודף היצע
- טסלה שוב מורידה מחירים בארה"ב בניסיון לעמוד ביעד המסירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית יצרנית הרכבים החשמליים ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE הגיבה בירידות של 6% לפרסומים של פורד על הורדת מחירים ולשל טסלה על ייצור הסייבטראק הראשון. פורד וריביאן מתחרות כבר שנה על השליטה בשוק הטנדרים החשמליים בארצות הברית. פורד מסרה יותר טנדרים מריביאן ברבעון הרביעי של 2022 וריביאן עקפה אותה בנתון המסירות ברבעון הראשון והשני של 2023. מחיר דגם ה-R1T של פורד נמכר בקצת פחות מ-75 אלף דולר, כעת לאחר שפורד הוזילה מחירים דגם הבסיס שלה מתחיל ב-50 אלף דולר. הסייברטראק של טסלה תומחרה בין 40 ל-70 אלף דולר ב-2019, לא ידוע עדיין האם המחיר ישאר בטווח הזה.
המשקיעים מצפים לדוח חזק במיוחד לריביאן, כשהחברה צופה כיום ייצור של כ-50,000 יחידות בשנת 2023, אם החברה פשוט תחזור על תוצאות הרבעון השני ברבעונים שלוש וארבע, היא תייצר יותר מ-51,000 יחידות. בסופו של דבר, המפעל של החברה באילינוי צפוי לייצר 150,000 יחידות בשנה, כך שעלייה בייצור ברבעון השלישי והרביעי היא הנחה סבירה.

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
