פורד
צילום: צילום מסך, אתר החברה

פורד מורידה מחירים לדגמים החשמליים - זאת הסיבה

הורדת מחירי הטנדרים החשמליים צפויה להיות בטווח שבין 6,000 ל-10,000 דולר. מחיר הדגם הבסיסי מסדרת ה-Lightning מתחיל ב-50 אלף דולר, כשלפני כן נמכר ב-60 אלף דולר
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחירים פורד

חברת המכוניות פורד  FORD MOTOR הודיעה היום כי תחתוך מחירים לטנדרים החשמליים שלה מסדרת ה-F-150 Lightning. כשהסיבה לפי פורד היא השיפור בתהליך ייצור הרכבים שגרם להגדלת ההיצע. המשקיעים לא התלהבו מהחדשות ומניית החברה הגיבה בירידות של 5%.

הורדת מחירי הטנדרים החשמליים צפויה להיות בטווח שבין 6,000 ל-10,000 דולר. מחיר הדגם הבסיסי מסדרת ה-Lightning מתחיל ב-50 אלף דולר, כשלפני כן נמכר ב-60 אלף דולר. מספר הלקוחות שרוכשים את דגם הבסיס כמו שהוא הוא קטן, שמחיר העסקה הממוצע עבור טנדר Lightning הוא כ-87 אלף דולר. ההנחה הממוצעת על רכבים עומדת על כ-9%.

"זמן קצר לאחר השקת רכבי ה-F-150 Lightning, עלויות חומרי הגלם עלו במהירות ואילוצי אספקה יחד עם גורמים נוספים העלו את מחיר הטנדר החשמלי עבור פורד ולקוחותיה", אמרה מרין ג'אג'ה מנהלת לקוחות  ראשית בפורד. "המשכנו לעבוד ברקע על מנת לשפר את זמינות הרכבים ואת העלויות בכדי שנוכל להגיע להורדת מחירים בשביל לקוחותינו ולקצר את זמני ההמתנה." יחד עם הגדלת ההיצע, גם עלויות חומרי הגלם היוו גורם עיקרי להוזלה. כשפורד רק השיקה את דגם ה-Lightning מחיר הליתיום שממנו מורכבות סוללות הרכבים, עמד על בערך 75 אלף דולר לטון. כיום הליתיום נסחר באזורי ה-45 אלף דולר לטון.

מחירים נמוכים יותר צפויים לעזור לפורד למסור יותר רכבים. בחצי השנה הראשון של 2023 החברה מסרה 8,800 טנדרים חשמליים, נתון מסירות נמוך ביחס לחצי השנה השני של 2022 אז מסרה כ-13 אלף רכבים. על פי הדיווחים הירידה במסירות נבעה בעיקר מהשבתה מתוכננת של מפעל הייצור של הדגם, יחד עם בעיות בסוללה. הורדת המחירים מגיעה בתזמון מעניין, כשטסלה TESLA INC רק הודיעה כי היא ייצרה את הסייבטראק הראשון שלה במפעל באוסטין טקסס. הסייברטראק צפוי להתחרות בטנדר ה-Lightning של פורד.

מניית יצרנית הרכבים החשמליים ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE הגיבה בירידות של 6% לפרסומים של פורד על הורדת מחירים ולשל טסלה על ייצור הסייבטראק הראשון. פורד וריביאן מתחרות כבר שנה על השליטה בשוק הטנדרים החשמליים בארצות הברית. פורד מסרה יותר טנדרים מריביאן ברבעון הרביעי של 2022 וריביאן עקפה אותה בנתון המסירות ברבעון הראשון והשני של 2023. מחיר דגם ה-R1T של פורד נמכר בקצת פחות מ-75 אלף דולר, כעת לאחר שפורד הוזילה מחירים דגם הבסיס שלה מתחיל ב-50 אלף דולר. הסייברטראק של טסלה תומחרה בין 40 ל-70 אלף דולר ב-2019, לא ידוע עדיין האם המחיר ישאר בטווח הזה.

המשקיעים מצפים לדוח חזק במיוחד לריביאן, כשהחברה צופה כיום ייצור של כ-50,000 יחידות בשנת 2023, אם החברה פשוט תחזור על תוצאות הרבעון השני ברבעונים שלוש וארבע, היא תייצר יותר מ-51,000 יחידות. בסופו של דבר, המפעל של החברה באילינוי צפוי לייצר 150,000 יחידות בשנה, כך שעלייה בייצור ברבעון השלישי והרביעי היא הנחה סבירה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וול סטריט מסחר בורסה
צילום: רוי שיינמן

שער הדולר מזנק ב-1.1%, קמטק תזנק מחר במעל 12%

צוות גלובל |

במסחר דליל במיוחד מזנק שער הדולר ב-1.1% ל-3.32 שקלים לדולר. דולר שקל רציף 0.26%  

נזכיר שיש מתאם הפוך בין הכיוון בוול סטריט לבין הכיוון בשער הדולר. כאשר יש ירידות בוול סטריט הערך הדולרי של החשיפה יורד והגופים המוסדיים קונים דולרים וההיפך. היום הם בצד הקונים ובאין מוכרים - שער הדולר מזנק. כמו כן, יש חשש מסוים שהעיכובים בהחזרת גופות החללים יובילו להמשך המערכה בעזה, וזה מגדיל את אי הוודאות והרצון להחזיק נכסים שנתפסים כבטוחים כמו הדולר והזהב.  


מניית קמטק קמטק 1.03%  מזנקת בוול סטריט ב-3%, והיא בפער ארביטראז' חיובי מרשים של 12% 


סקירת וול סטריט - הירידות במדדים מתמתנות; צים קופצת ב-4%, קאמטק עם 3%



מוקדם יותר היום: 

החוזים על המדדים המובילים בוול סטריט בירידה. החשש מהחמרה במשבר בין טראמפ לשי בין ארה"ב לסין עולים מדרגה כשסין של שי הגבילה חברות ספנות של ארה"ב מלפעול מול חברה בקוראיה הדרומית - שי לא מוותר - מגבלות על חברות ספנות אמריקאיות; החוזים יורדים. הירידות החלו כבר בבוקר בשווקי אסיה, התרחבו לאירופה ומגיעות לשוק האמריקאי כשהנאסד"ק מוביל את הירידה עם מינוס 1.3%.  

ליפ בו טאן אינטלליפ בו טאן אינטל

המלצת מכירה על אינטל מבנק אוף אמריקה; הנה הסיבות

בכמה צופים האנליסטים שאינטל תרד והאם יש זכות קיום לפעילות ייצור השבבים? 

רן קידר |
נושאים בכתבה אינטל

בנק אוף אמריקה לא כותב זאת מפורשות, אבל הוא מספק המלצת מכירה לאינטל. הוא מספק מחיר יעד של 34 דולר למניה בשעה שהמניה נסחרת ב-37.2 דולר - כלומר הוא מצפה לירידה של קרוב ל-10%. הוא אומר לכם לברוח מהמניה בטענה כי השווי מנופח ומגלם כבר את כל החדשות הטובות ומעבר לכך. 


אינטל: שווי מנופח, תחרות קשה והעדר אסטרטגיית AI ברורה

האנליסטים של בנק אוף אמריקה הורידו את ההמלצה ל"תשואת חסר", אבל זה רק בגלל שגופי השקעות כאלו מעדיפים שלא לתת המלצות מכירה, משיקולים ארגוניים ועסקיים. בפועל, "תשואת חסר" מבטאת תשואה נמוכה מתשואת השוק, היא עשויה להיות תשואה חיובית, וכאן באופן מפורש האנליסטים מצביעים על ירידה צפויה. 

הם מנמקים זאת בכך שהמניה עלתה מהר מדי ובאופן לא פרופורציונלי לשיפור היחסי בדוחות הכספיים שלה. לגישתם, הזינוק האחרון של כ-80 מיליארד דולר בשווי השוק כבר מבטא את כל החדשות הטובות, ההשקעות, והפוטנציאל מבלי לתמחר את מכלול הסיכונים.

הם מסבירים כי אינטל מתקשה לשוב ולהוביל בתחום המעבדים למחשבים אישיים ושרתים, שני שווקים בהם איבדה נתח לשחקניות כמו AMD ו-Arm. החולשה לטענתם בולטת במיוחד כשבוחנים את היעדר המענה של אינטל לגל ההשקעות בבינה מלאכותית: בניגוד למתחרות, אין לה מוצר AI Accelerator בולט, וניסיונות פיתוח או רכישה בתחום זה לא הובילו לפתרון ישים או אסטרטגיה ממוקדת.

עוד מציינים האנליסטים של בנק אוף אמריקה כי  פעילות הפאונדרי, חטיבת הייצור העצמי, אינה עם היתכנות כלכלית ללא היקפי פעילות פנימיים של חטיבת המוצרים של אינטל עצמה. גם אם תצליח לגייס לקוחות חיצוניים בהיקף משמעותי, עדיין הצפי  הוא להפסד לפחות עד סוף 2027.