לבקשת ה-FDA: מודרנה ופייזר החלו בניסויים בילדים בגילאי 5-11
יצרניות התרופות MODERNA ו- PFIZER ששמן עלה לכותרות בשנה האחרונה בעקבות החיסונים שפיתחו נגד נגיף הקורונה, הודיעו כי יבצעו ניסויים על כ-3,000 ילדים בגילאים 5 עד 11 וזאת לבקשת מנהל התרופות האמריקאי ה-FDA.
מטרת הניסויים היא לבדוק האם החיסונים גורמים לתופעות לוואי נדירות אצל ילדים, כמו למשל דלקות לב שהתפרצו בקרב מחוסנים מתחת לגיל 30. כמו כן, בשלב זה עדיין לא ברור האם תוצאות הניסוי ישפיעו על מועד אישור מתן החיסונים לילדים.
גורמים רפואיים המכירים היטב את פרטי הניסויים טענו כי נציגי ה-FDA אמרו לחברות שהיקף המחקרים הנוכחי בילדים לא מספיק בשביל לאתר תופעות לוואי נדירות, ולכן החברות התבקשו לכלול בניסויים ילדים בגילאים נמוכים בהיקף גדול יותר. לפי אותם גורמים, מספר המשתתפים בניסוי העתידי הוא פי שניים ביחס למספר המקורי של משתתפי המחקר.
>> טסלה של עולם התרופות: האם עוד כדאי לקנות את מניית מודרנה?
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת מודרנה אישרה כי החברה מתכוונת להרחיב את הניסוי שלה כדי לייצר מאגר מידע גדול יותר, שמגדיל את הסבירות לאיתור תופעות לוואי נדירות, והוסיף כי הוא מצפה לבקש אישור חירום בחורף 2021 או תחילת 2022. החברה החלה בגיוס משתתפים לניסוי בחודש מרץ במטרה לרשום 6,795 משתתפים בגילאי חצי שנה עד 12 שנים.
פייזר פועלת באופן מהיר יותר ממודרנה, ולפי החברה יש סבירות גבוהה כי תוכל לעמוד בדרישות ה-FDA להרחבת היקף הניסוי, ובמקביל להגיש בקשה להרחיב את אישור החירום לחיסון עד סוף ספטמבר. החברה אמרה בעבר כי היא צופה לתוצאות בקבוצת הגילאים 5-11 במהלך חודש ספטמבר, והוסיפה כי תוצאות לילדים בגילאי 2-5 יגיעו מאוחר יותר, ואילו תוצאות הניסויים בתינוקות בגילאי חצי עד שנתיים יגיעו עד נובמבר.
- 5.Moltisanti 27/07/2021 08:04הגב לתגובה זומדוע לחסן בחיסון חדש ומסוכן אוכלוסייה שכלל לא נפגעת מהקורונה?! (הסיכוי לתמותה בקרב ילדים 0.003)
- 4.אני 27/07/2021 01:07הגב לתגובה זואיזה הורה מטומטם ימסור את הילד שלו לניסוי לא בטוח
- 3.אמיר 26/07/2021 21:44הגב לתגובה זומי רוצה לחסן ילדים לוירוס שעושה לילדים נזלת? שהמבוגרים ייתחסנו. מדוע סתם לסכן ילדים?
- 2.אנונימי 26/07/2021 21:09הגב לתגובה זואין גבול למטרות שלהם לכסף
- 1.יוני 26/07/2021 20:59הגב לתגובה זוה-FDA רוצה את כל המיליארדים לפייזר ומודרנה שמשלמות מיסים בארצות הברית. כל החברות הישראליות המפתחות תרופות שיחכו כמה שנים עד שהשוק יקטן לכמה מיליונים בשנה ואז ה-FDA יאשר את התרופה.אין יותר אישורי חירום כמו בעידן טראמפ. ממשל ביידן מכחיש קורונה בצורה, שלא חותר לשום פיתרון מלבד החיסונים שאושרו. בלי תרופה לא תהיה שגרת חיים בעולם. החיסונים לא ישיגו חיסון עולמי.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אינטל TSMCהאם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"
כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי.
מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.
לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.
בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".
