וולמארט מכה את הצפי עם הכנסות של 138 מיליארד ד' ומעלה תחזיות
ענקית הקמעונאות WALMART הכתה את תחזיות האנליסטים כשדיווחה על רווח מתואם של 1.69 דולר למניה על הכנסות של 138.31 מיליארד דולר, בעוד הצפי בשוק היה לרווח מתואם של 1.22 דולר למניה על הכנסות של 131.97 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של כ-2.75% בהכנסות וקפיצה של כ-43% ברווח למניה, מרמות קודמות של 134.62 מיליארד דולר ו-1.18 דולר למניה, בהתאמה.
בצד זאת בחברה העלו תחזיות ל-2021, כך שהיא כעת צופה עלייה חד-ספרתית בהכנסות בטווח הנמוך-בינוני בעוד שהתחזית הקודמת דיברה על חד-ספרתי-נמוך בלבד. הרווח למניה עתיד לרשום עלייה חד ספרתית בטווח הגבוה - בשונה מירידה קלה שנצפתה בתחזית הקודמת. תחזית ההשקעות (CAPEX) נותרה ברמה של 14 מיליארד דולר, שישמשו לתחזוק שרשרת האספקה וקידום אוטומציה, זאת במטרה לעמוד בביקושים. כשבוולמארט חשפו את הנתון הזה בפברואר האחרון, שנתפש כהוצאה כבדה עבור השקעות, המניה הגיבה בירידות.
בתור עסק חיוני, סניפי וולמארט נותרו פתוחים בעת סגרי הקורונה, וברשת נהנו מעלייה בצריכה גם בחסות המענקים הישירים לאזרחים שחילק הממשל בארצות הברית. בין היתר נראה כי צרכנים רבים ניצלו את העובדה שמדובר במעין ״וואן-סטופ-שופ״ ורכשו בסניפי הרשת מוצרים ממספר תחומים, ממזון, דרך הלבשה ועד מכשירי חשמל, במקום לפזר את הקניות בין רשתות שונות, דבר שנכון לגבי הרשת כל השנה אך התחדד בתקופה בה מוטלות הגבלות על התנועה כשההעדפה היא גם לפגוש בכמה שפחות זרים.
לצד זאת אפשר לומר גם שלא רק מטעמי נוחות רכשו האמריקאים בוולמארט מוצרים לא חיוניים, אלא פשוט בגלל שחלקם לא יכלו לעשות זאת ברשתות הייעודיות שהיו סגורות - סיטואציה המוכרת גם לקוראים הישראלים שרכשו למשל צעצועים אצל קמעונאיות המזון. ועוד בדומה לישראל, מכירות המזון עלו גם עקב סגירת המסעדות שהביאה חלק מהלקוחות לגלות מחדש את המטבח.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובחזרה למספרים: להוציא מכירות גז, המכירות בארה״ב עלו ב-6.2%, מדובר אמנם בהאטה מקצב של 10.3% ברבעון המקביל, אך בנתון גבוה מהצפי בשוק, שהיה לעלייה של 2% בלבד. כאמור ההכנסות אף היו גבוהות מבתקופה המקבילה, בעוד שהאנליסטים חזו לחברה ירידה מרמת ההכנסות ההיא. ההכנסות ממכירות אונליין עלו ב-37%, ירידה מרמות שיא של עלייה בשיעור 97% ברבעון השני של 2020, אך עדיין נתון דו ספרתי שיקוו ברשת לשמור עליו.
עוד אמרו בוולמארט כי הגיעו למספר שיא במנויי שירות הוולמארט+, מעין מתחרה של אמזון פריים, עם עלייה משמעותית בחידוש המינוי ללקוחות בשנת המינוי הראשונה. נזכיר כי השירות שהושק בספטמבר האחרון מאפשר ללקוחות משלוח חינם ללא הגבלה עבור מוצרים שונים וכן אפשרות לבצע תשלומים באמצעות אפליקציה. בחברה מתייחסים לשירות כפתרון מרכזי לשימור לקוחות, בייחוד בתקופת הקורונה.
- 1.כלכלן 18/05/2021 19:04הגב לתגובה זואתם מביאים רק את אלה שעולים זו שיטה של שטיפת מוח לסחוב את השחקנים שיהמרו בכספם בשערים הכי גדולים ולפי כל הסיכויים בהתחלה ירוויחו שני אחוז ואחר כך יפסידו שלושים אחוז מכספם
פארוק פתיח אוזר (רשתות)הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי
מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו
פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר.
Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה.
באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים בלי כיסוי לנכסים שלהם. בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.
הרשעה תקדימית
בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.
- המשיך להונות אנשים תוך כדי משפט על הונאה - אמיר ברמלי גנב משקיעים בעוד 18.5 מיליון שקל
- ברקע החקירות והתביעות אוטומקס וסייספארק מבטלות את המיזוג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי.

מקדונלד'ס חוזרת למלחמת המחירים: ההמבורגר הזול שוב במרכז
לאחר תקופה של עליות מחירים, רשת המזון המהיר משקיעה עשרות מיליוני דולרים בהנחות ובקמפיינים כדי לשקם את תדמיתה. המנכ"ל קמפצ'ינסקי מזהיר: "הצרכן האמריקני זהיר יותר מתמיד"
כאשר מנכ"ל מקדונלד'ס McDonald's Corp 2.31% , כריס קמפצ'ינסקי, אומר "אנחנו נמשיך להיות זהירים לגבי מצב הצרכן", הוא מתאר במדויק את מצבה של הכלכלה האמריקנית כיום. רשת ההמבורגרים חוזרת לנוסחה המוכרת של מחירים נוחים, לאחר תקופה שבה העלתה מחירים באופן חד, במה שנראה כמו תגובה למציאות כלכלית חדשה שמעצבת מחדש את ענף המזון המהיר.
בתוצאותיה לרבעון השלישי מקדונלד'ס דיווחה על המכירות בחנויות הזהות עלו ב־2.4% בארצות הברית וב־3.6% בעולם, קצב גבוה מהתחזיות. מניית החברה מטפסת ב־2%, למרות שהרווח של 3.22 דולר למניה היה מעט מתחת לציפיות (3.33 דולר). ההכנסות הסתכמו ב־7.08 מיליארד דולר, בהתאם להערכות. השינוי המשמעותי התרחש בספטמבר, כשמקדונלד'ס חידשה את קמפיין הארוחות המוזלות שלה. במסגרת המהלך, החברה קבעה מחירים הנמוכים בכ־15% מהעלות המצטברת של רכישת הפריטים בנפרד. הצעד הזה הוכיח את עצמו במהירות, כיום כ־30% מהעסקאות בארצות הברית נעשות באמצעות אותן ארוחות כלכליות.
עם זאת, מדובר במהלך יקר. החברה הוציאה כ־40 מיליון דולר ברבעון על פרסום המבצעים, ומתכננת להקצות כ־90 מיליון דולר השנה לסיוע לזכיינים במימון ההנחות. בטווח הקצר זה מצמצם את הרווחיות, אך ההנהלה רואה בכך השקעה לטווח הארוך שנועדה לשקם את תדמית הרשת כמקום שמעניק תמורה טובה למחיר.
במקביל, מקדונלד'ס לא מסתפקת בהורדת מחירים אלא מנסה לגוון את התפריט. היא השיקה סדרת משקאות חדשים: קפה קר, משקאות פירות ו"סודה מלוכלכת" עם תוספות ייחודיות. הניסויים בכ־500 סניפים בארצות הברית מציגים עד כה תוצאות טובות מהמוערך.
- תרופות ההרזייה מאיימות על מקדונלד'ס - והאנליסטים מורידים המלצות
- מקדונלדס סוגרת את רשת המשקאות שלה: "חשבנו שיש לנו זכות לנצח בזירה הזו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכלכלה מפוצלת
המציאות הכלכלית שאיתה מתמודדת מקדונלד'ס דומה למצבם של משקי הבית בארצות הברית. לדברי קמפצ'ינסקי, הכלכלה מפוצלת: בעלי הכנסות נמוכות מצמצמים ביקורים במסעדות, בעוד בעלי הכנסה גבוהה ממשיכים לצאת. לדבריו, הלחצים על הצרכנים צפויים להימשך גם בשנה הקרובה, כל עוד לא יורגש שיפור ממשי בהכנסות. בנוסף, הנתונים הכלליים בענף מצביעים על האטה: תנועת הלקוחות ברשתות מזון מהיר ירדה ב־2.3% השנה, לעומת ירידה של 1.6% בלבד בכלל המסעדות, לפי חברת המחקר Black Box Intelligence. המשמעות היא שהתחום נפגע במיוחד מהקיטון בהוצאות על אוכל מחוץ לבית.
