
מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים
מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה - העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.
מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות
אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%. סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.
ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח
- העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה
יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי, ציין בפתח הדיון כי הרכב החשמלי יקר מאוד לרכישה וכי רוב הציבור אינו יכול להרשות אותו לעצמו. הוא הטיל ספק בכך שהטבת המס מגולגלת לצרכן: "אין ראיות לכך שאפילו 50% מההנחה עוברת למחיר הסופי, ונראה שמי שמרוויח כרגע הם אך ורק היבואנים, כמדינה שצריכה לשלוח יד לכיס, כשאני לוקח ימי חופשה לעובדים כדי לממן את עלויות המלחמה, אדם שבא ומוציא 230 אלף ש"ח על רכב, זה לא מעניין אותי, לא מדובר בציבור שצריך את הסיוע של הוזלה במס". כך ביקש יו"ר הוועדה לקבל מספרים ברורים לגבי גלגול ההטבה, בטרם תאושר הטבה בגובה כרבע מיליארד ש"ח.
גורמים השוק התריעו השוק על אי-וודאות קשה, כולל בציי רכב, בשל ההמתנה להחלטה בדקה ה-90, ודרשו מתווה יציב וברור לשנים הבאות.
- ג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
נציגי האוצר הציגו כי ב-2024 עמד שיעור הרכבים החשמליים החדשים על 24%, אך ב-2025 חלה ירידה ל-16.7%, לדבריהם הנושא בבחינה וכי בחלקה הירידה בשל שינויים במיסוי עולם הרכב, אי וודאות והקדמת רכישות ל-2024.
נציגי האוצר ציינו כי המדינה שואפת למדיניות הוליסטית, הכוללת מס קנייה, שווי שימוש ומס נסועה, וכי יש קשר בין הצורך להמשיך את הנחת מס הקנייה לבין מציאת מקור תקציבי חלופי, כאשר ישנו צורך שהעלויות החיצוניות בעיקר גודש ותאונות דרכים ישקפו את העלויות. כך ציינו באוצר כי מס הנסועה מבחינתם אמור היה להוות את שיקוף העלויות הללו: "מס נסועה לא מתקדם, אמרה המדינה שיש קשר בין מס נסועה למס הקנייה, ככל שרוצים להמשיך עם מתווה מס הקנייה או כל מתווה אחר שהוא לא 83%, צריך להמציא כנגד זה מקור תקציבי, שר האוצר הנחה אותנו לגבש מתווה עם חלופות, נסיים לגבש את זה השבוע ונציג את זה לשר בשבוע הבא".
נציגי טסלה ציינו כי הטבת המס מגולגלת לצרכן במלואה וכי המס הועלה והמחיר עלה בהתאמה, וכי הדרך להוזלה משמעותית היא להגדיל את ההנחות במס ולשמור על יציבות בנושא זה, וכי מחירי רכבים חשמליים לא גבוהים משמעותית מרכבים אחרים בשוק. כן טענו במענה לדברי יו"ר הוועדה כי הוזלה במחיר הרכב ביד הראשונה תתגלגל בהכרח גם למחיר זול יותר ביד השנייה.
חברי הוועדה דרשו ממשרדי הממשלה להעמיד בפני הוועדה נתונים ברורים על עלות הרכב ליבואן, אחוזי הרווח וההשפעה הישירה של הפחתת המס על המחיר לצרכן, "במטרה להבטיח שלפחות 60%-70% מההנחה יגיעו לצרכן".
איתן פרנס מאיגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל ביקש לשמר את מדיניות ההקלה על רכבים חשמליים, כדי לאפשר כניסה של רכבים חשמליים עממיים וזולים יותר לכלל האוכלוסייה, והסביר שהמעבר צריך להיות במסה. כן ציין פרנס כי ישנם רכבים חשמליים זולים אפילו מרכבים דלקים.
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון וביקש מנציגי האוצר שיציגו בעוד שבועיים לוועדה את המסקנות שיציגו בפני שר האוצר.
- 11.dw 06/11/2025 16:13הגב לתגובה זומדובר במקלט המס הכי בוטה בישראל.אין הצדקה שנהג עשירון עליון הנוהג בטסלה ישלם פחות מס מחברו נהג פיאט פונטו 1995.יתכבד האזרח האם לנהוג ברכב בנזין ולשלם מס על בנזין שזה מוצר שרוב מחירו זה מס או רכב חשמלי עם מס נסועה מתבקש שאפשר לגבות אותו בטסט. למשל 12 אלף שקל מס נסועה אפשר לחלק ל 12 תשלומים.
- 10.אנונימי 06/11/2025 13:08הגב לתגובה זורוב הבתים בתפון תא מחזיק רכב חשמלי. ולכן בדכ לא שמים מס על העשירים. רק מדברים על זה. ובמקום זאת מותאים דרך לדפוק את החלשים. כמו מס על פקמ מהשקל הראשון.
- 9.אנונימי 06/11/2025 09:28הגב לתגובה זוהאם העלאה זו קשורה גם לרכב היברידי שכן רוב השימוש בהיברידי הו א למעשה דלק
- 8.אנונימי 05/11/2025 22:22הגב לתגובה זוהמיסוי צריך להיות זהה לבנזין. הציבור יקנה את הרכב שמתאים לו יותר. אם רבים בציבור יחשבו שרכב חשמלי כדאי יותר הם יקנו חשמלי.
- יש סיבה אחת מספיק טובה והיא חוצה מדינות הפחתת זיהום האוויר. (ל"ת)חחא אינטרס 06/11/2025 09:31הגב לתגובה זו
- dw 07/11/2025 07:33יתכבד הנהג ויבחר אם לשלם מס דרך בנזין שזה מוצר שרובו מס או דרך מס נסועה חשמלי.הסיבסוד היחיד שאני מוכן לשלם זה לעודד תחצ וכך להפחית את הגודש בדרכים. אף אחד לא עושה לנו טובה כשהוא מוסיף עוד טסלה לאיילון או גהה הפקוקים.אדוני בוחר לנוהג ברכב הפרטי בבקשה שלם מס מלא מלא.
- אנונימי 06/11/2025 22:08מעבירים את זיהום האוויר לתושבי אשקלון חדרה ושאר מקומות עם תחנות כוח. בנורווגיה מייצרים חשמל מאנרגיות מתחדשות לא בישראל
- 7.אנונימי 05/11/2025 18:28הגב לתגובה זושיחנקו תרתי משמעאנשים יחזרו לרכבי בעירהזיהום אוויר עליה בתחלואה עלויות לקופת המדינהממשלת חלמאים!
- 6.שניצאלל 05/11/2025 18:25הגב לתגובה זושיגור קרוב למקום העבודה ויסע על אופניים חשמליים אוטובוס קצררכב זה 80% מס ישירות למדינה. וזה אחרי שלוקחים חצי מהמשכורת למס הכנסה.נדפקים פעמיים בהכנסה ובהוצאה. אאוצ.
- סווינגר 05/11/2025 19:17הגב לתגובה זולא קונה מס כדי להגיע לעבודה כדי לשלם מס. הרקורסיית מס הזו לא בשבילי. אבא שלי אוהב לרכוש רכבים מהניילון. למדתי מנו מה אסור לעשות. עד כה בהצלחה.
- 5.ברור. צריך לממן את המלחמה ואת החרדים (ל"ת)אלי אלי 05/11/2025 17:19הגב לתגובה זו
- היית חייב להכניס את החרדים לתגובה. יישר כח אדולף גאה בך! (ל"ת)אנונימי 05/11/2025 19:44הגב לתגובה זו
- 4.הציבור הפסיק לרכוש רכבים חשמלים קברו את המיזם עוד לפני שהתחיל (ל"ת)כלכלן 05/11/2025 17:05הגב לתגובה זו
- 3.שמואל 05/11/2025 17:03הגב לתגובה זוחלם.חלם.חלם. זו אותה מדינה ואותה ממשלה שקבעה הגדלת יעד של מכוניות חשמליות בכבישי ישראל עד 2030.
- 2.לא מספיק מרוויחים על דלק אז מייקרים את הרכב (ל"ת)אני 05/11/2025 17:00הגב לתגובה זו
- 1.שר אוצר כושל גמד פוליטי (ל"ת)רמי חתוכה 05/11/2025 16:34הגב לתגובה זו
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר
רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.
כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל.
האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.
המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.
- הקנסות מזנקים: רכיבה ללא לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים תעלה 500 שקל
- חברת הקורקינטים השיתופיים שבדרך לוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?
הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.
