ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

כלמוביל מאגפת את פריסבי - משיקה ג'אקו 8 ב 230 אש"ח

כלמוביל השיקה את הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות וטווח חשמלי של 134 ק"מ.

מחיר גרסת הכניסה 230.0 אש"ח, זול ב 15.0 אש"ח מאחיו לקונצרן, הצ'רי טיגו 9 פלאג אין. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'אקו 8 כלמוביל

אחרי שפגשנו את הג'אקו 8 בסין, השיקה הבוקר כלמוביל את הג'אקו 8 בשוק הישראלי, וסיפקה תשובות שלאלות טכניות שנותרו פתוחות וכמובן מחיר.

הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד הוא כזכור קרוסאובר גדול בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות, החולק פלטפורמה עם האומודה 9 שתושק בקרוב, והצ'רי טיגו 9 שהושק על ידי פריסבי לאחרונה.

אין צורך לחזור על כל הפרטים הטכניים, רק נזכיר בסיס גלגלים של 2.82 ס"מ המספק מרווח פנימי ראוי.

מערכת הנעה של הג'אקו 8 משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, לצד שלושה מנועים חשמליים, אחד אחורי ושניים קדמיים.  מנוע הבנזין מספק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. המנוע החשמלי האחורי מפתח 238 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. למנועים החשמליים הקדמיים הספקים שונים כך שהראשון עם 101 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ, ואילו השני עם 122 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ.


ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס


שילוב המנועים החשמליים יחד עם מנוע הבנזין נעשה באמצעות שלושה מצמדים (קלאצ'ים) שונים, המנוהלים באמצעות מחשב שמחליט איזה מנוע להכניס לפעולה.

לג'אקו 8 פלאג אין הייבריד תשעה תרחישי נהיגה שונים דוגמת הנעה חשמלית באמצעות מנוע יחיד או שני מנועים, הפעלת מנוע הבנזין כמאריך טווח, הנעה ישירה ממנוע הבנזין באמצעות תיבת הילוכים ועוד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בזכות ארבעת המנועים הג'אקו 8 פלאג אין מצויד בהנעה כפולה AWD עם נעילת דיפרנציאל רוחבית אחורית, שלדברי אנשי כלמוביל הצליחה לייצר עבירות טובה גם מחוץ לכביש בשטח משובש.

הג'אקו 8 מצוייד בסוללה בקיבולת של 34.46Kwh המספקת טווח מוצהר של 134 ק"מ, וניתנת לטעינה באמצעות טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (מה שאומר שבבית ישראלי ממוצע הטעינה תהיה בהספק של 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 70Kw. לג'אקו 8 פלאג אין אפשרויות להוצאת מתח החוצה V2L בספק מרשים עד 6.6Kw.


ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס


בתחום האבזור מצויד הג'אקו 8 פלאג אין בשני מסכי ''12.3 אחד כלוח מחוונים והשני למולטימדיה עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בנוסף, רשימת אבזור מפנקת הכוללת חישוקי ''20, גג פנורמי, ריפודי עור ויגן, מושבים קדמיים חשמליים, עם אוורור וחימום. גם שורת המושבים השניה נהנית מפתחי מיזוג, אוורור וחימום. מערכת שמע מתוצרת SONY עם שמונה רמקולים, שקעי USB ו USB-C ועוד.

בתחום הבטיחות מצויד הג'אקו 8 בסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיף, וציון אבזור בטיחות 7.

הג'אקו 8 משווק בשתי רמות גימור, לקשרי במחיר של 230.0 אש"ח ולימיטד במחיר של 255.0 אש"ח.

לדעתנו מחיר הכניסה של הג'אקו 8 פלאג אין מעלה שאלה לגבי המחיר בו הושק הצ'רי טיגו 9 בשוק. לא מן הנמנע כי בתגובה למחיר של הג'אקו 8 תשיק פריסבי גרסה מופחתת אבזור לטיגו 9 ותנסה לתמחר אותה בכ 220.0 אש"ח על מנת להתחרות בג'אקו 8.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ילי  STARRAY EM-i הפלאג אין הראשון תחת מותג ג'ילי בישראל. צילום יצרןג'ילי STARRAY EM-i הפלאג אין הראשון תחת מותג ג'ילי בישראל. צילום יצרן

פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל תשיק בשבועות בישראל את הג'ילי STARRAY EM-i קרוסאובר עם הנעת פלאג אין, וקוראי ביזפורטל הם הראשונים להתעדכן. השקת הדגם בישראל צפויה עוד בשנת 2025. 

עד עתה דגמי ג'ילי בישראל היו חשמליים מלאים, וה STARRAY EM-i יהיה הדגם הראשון תחת מותג ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד בשוק הישראלי.

כתלות במחיר, ל STARRAY פוטנציאל להיות להיט. 

יואב פולס |

ג'ילי מענקיות הרכב הסיניות משווקת בישראל מספר מותגים - ג'ילי כמובן, ובנוסף מותגים בבעלות הקונצרן דוגמת וולוו, פולסטאר, זיקר, סמארט, ולינק & קו, המיוצגים על ידי יבואנים מקומיים שונים. 

עד עתה תחת מותג ג'ילי שווקו שני דגמים חשמליים - הג'יאומטרי C מהחשמליות המודרניות הראשונות בישראל, אותה החליפה הג'ילי EX5.


ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל נערכת להשקת הג'ילי  STARRAY EM-i. ה STARRAY EM-i יהיה הרכב הראשון בישראל של ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד, ויעניק לג'ילי דריסת רגל בסגמנט הכי לוהט היום, קרוסאוברים C-SUV עם הנעת פלאג אין, בוא היא לא נמצאת היום. בסגמנט זה מככבים היום הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד שהוא הרכב הנמכר ביותר בישראל מתחילת 2025, הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד ולציגו הטיגו 8 פלאג אין עם שבעה מקומות. בימים הקרובים גם BYD מצטרפת לתחרות על לב הלקוח עם ה BYD Sealion 5 שגם הוא עם הנעת פלאג אין הייבריד.

ה STARRAY EM-i הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C-SUV המזכיר בעיצובו את הג'ילי EX5  החשמלי, אך עם עיצוב מעט יותר מתקדם.

המימדים של ה STARRAY EM-i נמצאים בחלק העליון של הקטגוריה עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר.