ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן
ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

כלמוביל מאגפת את פריסבי - משיקה ג'אקו 8 ב 230 אש"ח

כלמוביל השיקה את הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות וטווח חשמלי של 134 ק"מ.

מחיר גרסת הכניסה 230.0 אש"ח, זול ב 15.0 אש"ח מאחיו לקונצרן, הצ'רי טיגו 9 פלאג אין. 

יואב פולס | (3)
נושאים בכתבה ג'אקו 8 כלמוביל

אחרי שפגשנו את הג'אקו 8 בסין, השיקה הבוקר כלמוביל את הג'אקו 8 בשוק הישראלי, וסיפקה תשובות שלאלות טכניות שנותרו פתוחות וכמובן מחיר.

הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד הוא כזכור קרוסאובר גדול בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות, החולק פלטפורמה עם האומודה 9 שתושק בקרוב, והצ'רי טיגו 9 שהושק על ידי פריסבי לאחרונה.

אין צורך לחזור על כל הפרטים הטכניים, רק נזכיר בסיס גלגלים של 2.82 ס"מ המספק מרווח פנימי ראוי.

מערכת הנעה של הג'אקו 8 משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, לצד שלושה מנועים חשמליים, אחד אחורי ושניים קדמיים.  מנוע הבנזין מספק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. המנוע החשמלי האחורי מפתח 238 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. למנועים החשמליים הקדמיים הספקים שונים כך שהראשון עם 101 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ, ואילו השני עם 122 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ.


ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס


שילוב המנועים החשמליים יחד עם מנוע הבנזין נעשה באמצעות שלושה מצמדים (קלאצ'ים) שונים, המנוהלים באמצעות מחשב שמחליט איזה מנוע להכניס לפעולה.

לג'אקו 8 פלאג אין הייבריד תשעה תרחישי נהיגה שונים דוגמת הנעה חשמלית באמצעות מנוע יחיד או שני מנועים, הפעלת מנוע הבנזין כמאריך טווח, הנעה ישירה ממנוע הבנזין באמצעות תיבת הילוכים ועוד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בזכות ארבעת המנועים הג'אקו 8 פלאג אין מצויד בהנעה כפולה AWD עם נעילת דיפרנציאל רוחבית אחורית, שלדברי אנשי כלמוביל הצליחה לייצר עבירות טובה גם מחוץ לכביש בשטח משובש.

הג'אקו 8 מצוייד בסוללה בקיבולת של 34.46Kwh המספקת טווח מוצהר של 134 ק"מ, וניתנת לטעינה באמצעות טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (מה שאומר שבבית ישראלי ממוצע הטעינה תהיה בהספק של 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 70Kw. לג'אקו 8 פלאג אין אפשרויות להוצאת מתח החוצה V2L בספק מרשים עד 6.6Kw.


ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס


בתחום האבזור מצויד הג'אקו 8 פלאג אין בשני מסכי ''12.3 אחד כלוח מחוונים והשני למולטימדיה עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בנוסף, רשימת אבזור מפנקת הכוללת חישוקי ''20, גג פנורמי, ריפודי עור ויגן, מושבים קדמיים חשמליים, עם אוורור וחימום. גם שורת המושבים השניה נהנית מפתחי מיזוג, אוורור וחימום. מערכת שמע מתוצרת SONY עם שמונה רמקולים, שקעי USB ו USB-C ועוד.

בתחום הבטיחות מצויד הג'אקו 8 בסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיף, וציון אבזור בטיחות 7.

הג'אקו 8 משווק בשתי רמות גימור, לקשרי במחיר של 230.0 אש"ח ולימיטד במחיר של 255.0 אש"ח.

לדעתנו מחיר הכניסה של הג'אקו 8 פלאג אין מעלה שאלה לגבי המחיר בו הושק הצ'רי טיגו 9 בשוק. לא מן הנמנע כי בתגובה למחיר של הג'אקו 8 תשיק פריסבי גרסה מופחתת אבזור לטיגו 9 ותנסה לתמחר אותה בכ 220.0 אש"ח על מנת להתחרות בג'אקו 8.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 04/11/2025 20:53
    הגב לתגובה זו
    למה יש לי הרגשה שצרי וגקו זה אותו אוטו עם שם שיווקי ועטיפה שונה
  • זה בדיוק אותו רכב עם עטיפה שונה. לכל מותג הקהל שלו (ל"ת)
    אנונימי 05/11/2025 07:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מוטוריטק 04/11/2025 19:55
    הגב לתגובה זו
    טמימטום וביזבוז לשלם על זבל סיני 230k שבעוד שנה יאבד 50% מערכו ובעוד שנתיים יהף לאנטרטה תהנו ישראלים פראיירים מטומטמים
BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו.