ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
פרסום ראשון

גילת טלקום ובזק חותמות על הסכם בכ-600 מיליון שקל בתחום הסיבים

ההסכם החדש יאפשר לגילת טלקום שימוש בעד 90 אלף קווי סיבים נוספים של בזק, שמצידה מרחיבה את בסיס ההכנסות ומחזקת את התזרים החופשי

תמיר חכמוף | (4)

גילת טלקום גילת טלקום -1.47%  הודיעה על חתימת תוספת להסכם האסטרטגי עם בזק בזק -0.38%  , במסגרתו תרכוש זכויות שימוש בלתי הדירות (IRU) בתשתית הסיבים של בזק לתקופה של 15 שנים, עבור עד 90 אלף קווים נוספים. ההסכם כולל הפחתה משמעותית בעלות לקו לעומת ההסכם המקורי והמחירים הסיטונאיים בשוק, והוא צפוי לשפר את מבנה העלויות של החברה.

בזק הדגישה כי ההסכם החדש מהווה חלק ממימוש האסטרטגיה שלה להרחבת השימוש בתשתית הסיבים שבנתה בשנים האחרונות. היקף העסקה הכולל מוערך בלמעלה מ-600 מיליון שקל, ומתוכם כ-400 מיליון שקל בתשלומים חד־פעמיים והיתר כדמי תחזוקה שנתיים. ההסכם צפוי להגדיל את היקף השימושיות והניצולת של רשת הסיבים של בזק, להרחיב את בסיס ההכנסות של החברה ולחזק את תזרים המזומנים החופשי שלה, בעיקר בשנים הראשונות להסכם.

ניר דוד, מנכ"ל בזק: "ההסכם עם גילת מהווה צעד נוסף במימוש האסטרטגיה שלנו למצות את הפוטנציאל של רשת הסיבים שהקמנו ולהרחיב את היקף הלקוחות הפועלים עליה. מדובר בהסכם משמעותי התורם לתחרות בריאה בשוק ולצמיחה של חיבורי סיבים ברחבי הארץ. כמו בהסכמים קודמים, גם כאן אנו רואים את הערך שבשיתופי פעולה מסחריים המבוססים על כלכלת שוק ועל יצירת יעילות הדדית לשני הצדדים."

להערכת גילת טלקום, ההסכם צפוי לתמוך בהמשך הגידול בבסיס הלקוחות ובשיפור הרווחיות של חטיבת האינטרנט. ההסכם המקורי שנחתם בסוף 2024 הביא לירידה בעלויות, להאצת הגיוסים ולשיפור מתמשך בתוצאות התפעוליות, והמעדכן הנוכחי נועד להעמיק מגמות אלו. במקביל, החברה ממשיכה לבסס את מעמדה כספק אינטרנט יציב ואמין, תוך הרחבת פריסת השירות על גבי תשתית הסיבים של בזק. על פי הערכות, מדובר בשיפור של כ-15% בהוצאות התפעוליות החטיבה, מהלך שנועד לשמר את הצמיחה תוך הגדלת המרווח התפעולי.

ההסכם החדש הוא חלק מתוכנית הצמיחה הרב-שנתית של גילת טלקום, ומחזק את פעילותה בתחום שירותי האינטרנט והענן על גבי סיבים אופטיים.


עיקרי ההסכם על פי גילת טלקום:

  • פריסה הדרגתית של השימוש בקווים החדשים לארבע פעימות עוקבות - הפעימה הראשונה תחל בדצמבר 2025 ותכלול 36,000  קווים הנפרסים על פני שלוש שנים (12 מנות רבעוניות של 3,000 קווים בכל רבעון). שלוש הפעימות הבאות - בשנים 2029, 2031 ו- 2033 - כוללות כל אחת 18,000 - קווים בפריסה לשנתיים (8 מנות רבעוניות של 2,250 קווים בכל רבעון).
  • ההסכם משקף שיפור משמעותי ביותר ביחס לעלות לקו שנקבעה בהסכם המקורי (הפחתה לעומת 4,890 ש"ח לקו). סך עלות הפעימה הראשונה מסתכם לסך של כ- 160 מיליון שקל, בהנחת מימוש מלא, ויתר הפעימות מסתכמות בכ- 80 מיליון שקל (לכל פעימה), צמוד למדד כאמור, לפני מע"מ.
  • גמישות תפעולית ומנגנוני בקרה: גילת תשוחרר מהתחייבות לרכוש פעימה עוקבת, ובכך היא שומרת על גמישות ביחס לצרכיה ברכישת קווים נוספים. אם לא יושגו יעדי גידול במכירות, תוך שמירה על גמישות אסטרטגית מותאמת לביקוש.
  • כמו כן, ההסכם מאפשר הבטחת יכולת של החברה לשדרוג לקצבים גבוהים בתוספת מינורית לכל היותר, באופן המייצב את העמדה התחרותית של החברה בשוק.
  • בנוסף, ההסכם כולל אפשרות פריסת תשלומים נוחה לעד 10 שנים, אופציות הארכה לשתי תקופות נוספות של חמש שנים כל אחת והטבות רבות נוספות.
קיראו עוד ב"שוק ההון"


לדעת החברה, החתימה על הרחבת ההסכם הקיים עם בזק מקבעת יתרון תחרותי מובהק ומתרגמת את ההפחתה במחיר הקו לשיפור ישיר בעלויות הייצור ולמרווחי שירות חזקים יותר. הפריסה הרבעונית מיישרת את ההשקעה עם הביקוש ומחזקת את התזרים, ומנגנון אי רכישת הפעימות הנוספות מאפשר התרחבות מדויקת ואחראית. יחד עם היקף ה-IRU המורחב ושדרוגי המהירות, החברה מעצימה את החדירה האסטרטגית לשוק הסיבים ומעמיקה את בסיס הצמיחה לטווח ארוך.


איציק בן אליעזר, מנכ"ל גילת טלקום"גילת טלקום ממשיכה בתנופת הצמיחה בפעילות האינטרנט והענן בישראל. ההסכם החדש מעמיד את החברה בעמדה תחרותית מצוינת ומהווה איתות ברור להיקף הפעילות הצפוי בשנים הקרובות. בחרנו בתשתית בזק בשל איכות הרשת שלה ולאור הבנת האינטרס ההדדי המתבטא באמון ובעבודה המשותפת עד כה. ההסכם מוכיח כי נוצרו התנאים לתחרות מבוססת כלכלת שוקאני מודה לבזק, ולניר דוד באופן אישי, על ראייה ארוכת טווח וניהול מו"מ הגון וענייני."



שווי השוק של בזק עומד על כ-18.65 מיליארד שקל לאחר שעלתה בכ48% ב-12 החודשים האחרונים.

שווי השוק של גילת טלקום עומד על כ-80 מיליון שקל לאחר שעלתה בכ-22% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימי 05/11/2025 06:48
    הגב לתגובה זו
    מתי גילת תכנס לתחום הניידים אני אצלם באינטרנט והם פשוט מצוינים
  • 3.
    אנונימי 04/11/2025 12:36
    הגב לתגובה זו
    על מה אתה מדבר כמה 20000 לקוחות יש להם וזה רק במגזרת הפרטי בעסקי יש להם עוד כמה מאות והיו להם כמה מיליונים טובים מ YES זו צמיחה משוגעת לזמן כזה קצר
  • 2.
    וואו הסכם ענק מכוונים גבוה (ל"ת)
    אנונימי 04/11/2025 08:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבי 04/11/2025 08:47
    הגב לתגובה זו
    יש צפי מתי ההכנסות יתחילו לצמוח
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותרשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיות

חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים

עוזי גרסטמן |

ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום. 

על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.

קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.

ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.


כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.