יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

קסטרו-הודיס מצרפת את טננגרופ להשקעה ברדיקסיס בהיקף של 4.5 מיליון דולר

קסטרו-הודיס מגייסת 4.5 מיליון דולר להשקעה ב-Radixis, חברה הבת המשמשת כזרוע האי-קומרס של הקבוצה בארה"ב



הדס ברטל |

קבוצת קסטרו-הודיס הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות עם קבוצת משקיעים אסטרטגיים להשקעה של כ-4.5 מיליון דולר ברדיקסיס, חברת בת שלה המחזיקה בזיכיון הבלעדי למותג הקוסמטיקה הצרפתי "איב רושה" בארצות הברית.

בהתאם למתווה, כ-3 מיליון דולר יושקעו על ידי קבוצת טננגרופ, חברה ישראלית ותיקה הפועלת בתחום האי-קומרס בארה"ב ומתמחה במיתוג, דאטה ומכירה ישירה ללקוח. עוד כ-550 אלף דולר יושקעו על ידי קסטרו-הודיס עצמה, כ-480 אלף דולר על ידי משקיעים פרטיים נוספים, ביניהם אהרון מנקובסקי, ממייסדי קרן פיטנגו, וכ-450 אלף דולר נוספים על ידי בעלי המניות הקיימים, לרבות רון רוטר, בנו של אחד מבעלי קסטרו, ובעבר שימש כמנכ"ל החברה וכיום מכהן כמנכ"ל רדיקסיס.

אחרי ההשקעה, תחזיק קסטרו-הודיס בכ-54% מהמיזם, למשקיעים החיצוניים יוקצו כ-29% מהמניות ורון רוטר יוותר עם כ-9.9%.

ההודעה מגיעה לאחר שרק בקיץ האחרון דווח כי קסטרו הודיס שוקלת למכור את אחזקותיה ברדיקסיס לרון רוטר בתמורה ל-5 מיליון דולר.

שיתוף פעולה אסטרטגי להאצת הפעילות בארה"ב

רדיקסיס, שהוקמה לפני מספר שנים כחלק מהאסטרטגיה של קסטרו-הודיס לחדור לשווקים בינלאומיים, משמשת כזרוע האי-קומרס של הקבוצה בארה"ב. מאז תחילת שיתוף הפעולה עם "איב רושה", החברה פועלת לחיזוק נוכחות המותג הצרפתי בקרב קהלים צעירים בארה"ב באמצעות מכירה מקוונת ישירה, פרסום דיגיטלי ושיתופי פעולה עם מובילי דעת קהל.

נראה כי השותפות החדשה עם טננגרופ מביאה ניסיון משמעותי בניהול פלטפורמות אונליין ובהשבחת פעילות מכירה מבוססת דאטה. עם זאת, קסטרו-הודיס שומרת על שליטתה במיזם, מה שמעיד על אמונה בפוטנציאל העסקי של הפעילות אך גם על רצון להמשיך לנווט את הכיוון האסטרטגי בעצמה.

יאיר אוחיון, מנכ"ל קסטרו-הודיס, ציין כי הצטרפות משקיעים מנוסים מתחום הטכנולוגיה והאי-קומרס צפויה לחזק את הסינרגיה בין כלל השותפים: "אנחנו רואים ערך רב בשילוב בין הידע של טננגרופ לבין המותג הבינלאומי שאנחנו מפתחים. מדובר בצעד נוסף בביסוס מעמדנו בתחום הקמעונאות הדיגיטלית".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

רון רוטר, מנכ"ל Inc Radixis, מסר כי "ההשקעה מהווה הבעת האמון בחזון של Radixis להרחבת פעילות המותג Yves Rocher  בארה"ב. השותפות עם קבוצת טננגרופ מביאה איתה ניסיון רב בתחומי האי-קומרס, הטכנולוגיה והצמיחה, ואנו מאמינים שהיא תאפשר לנו להאיץ את התפתחות החברה בשנים הקרובות." 

צור ארז, בעלים, מייסד ומנכ"ל קבוצת טננגרופ, מסר כי "לקבוצת טננגרופ ידע ושנים רבות של ניסיון בתחום ה-Ecommerce בארה"ב. התרשמנו מאיכות המותג איב רושה ומפעילות המיזם ואנו מאמינים שהכלים והידע שצברנו יסייעו להגביר את פוטנציאל הצמיחה וההצלחה של Radixis בשוק האמריקאי הן במכירה ישירה לצרכן והן בהפצה בערוצים נוספים."

רדיקסיס: מהמותגים הוותיקים לצמיחה דיגיטלית

חברת רדיקסיס הוקמה במקור כחברה-אחות לקסטרו-הודיס במטרה לפתח פעילות דיגיטלית בינלאומית עבור מותגים שונים. מאז 2020 היא מתמקדת במותג הצרפתי "איב רושה", שנחשב לאחד ממותגי הקוסמטיקה הידועים באירופה. השותפות בין קסטרו-הודיס לרדיקסיס מתבססת על ניסיון של הקבוצה בשיווק ובמכירה קמעונאית, יחד עם יכולות דיגיטליות שפותחו בחברה הבת.

הקשר בין קסטרו-הודיס לרדיקסיס החל עוד לפני כחמש שנים, כשקסטרו ביקשה להרחיב את פעילותה מחוץ לשוק המקומי באמצעות מכירה מקוונת של מותגים בינלאומיים. בהמשך, רדיקסיס קיבלה את הזיכיון לשיווק "איב רושה" בארה"ב והחלה לפעול ממטה החברה בניו יורק. לאורך השנים בוצעו מספר סבבי השקעה, בהם שמרה קסטרו-הודיס על אחזקה מהותית, במטרה להבטיח שליטה אסטרטגית במיזם.

מדובר במהלך נוסף במסגרת האסטרטגיה של קסטרו-הודיס לשלב בין עולמות האופנה, הלייף-סטייל והקוסמטיקה ולהעמיק את הנוכחות בזירת האי-קומרס הבינלאומית. עם הצטרפות טננגרופ ומשקיעים נוספים, נראה שהחברה מנסה למנף את ההשקעה כדי להרחיב את בסיס הלקוחות בארה"ב ולחזק את מעמדו של המותג הצרפתי בשוק תחרותי וצומח.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסף

ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות

ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי

תמיר חכמוף |

ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי 1.14%  , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).

ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד 0.76%  שירדה ביותר מ-8%.



מתוך הדוח של מעלות

בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק

מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.

בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.

הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי

שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".

סקופ; קרדיט: רשתות חברתיותסקופ; קרדיט: רשתות חברתיות
דוחות

סקופ: עליה של 13% בהכנסות ו-7.5% ברווח על רקע ביקושים מהתעשיות הביטחוניות

הכנסות סקופ מתכות ברבעון השלישי עלו ל-535 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם ב-43 מיליון שקל; פעילות החברות בארה"ב בלטה עם גידול של 13%; בקופה - 340 מיליון שקל לאחר חלוקת דיבידנד של 33 מיליון שקל באוגוסט - מה המכפיל שלה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה סקופ גיל חבר

קבוצת סקופ מתכות, סקופ 0.06%  ממפיצות חומרי הגלם הגדולות בישראל, פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי. החברה עוסקת ביבוא, שיווק והפצה של מוצרים חצי מוגמרים ומוגמרים ממתכת ופלסטיקה הנדסית לתעשיות מגוונות - ממזון ותרופות ועד תעשיות ביטחוניות ותעופה. בשנה האחרונה הורגש גידול בביקושים מצד התעשייה הביטחונית, מגמה שהשפיעה לחיוב על פעילות הקבוצה בארץ ובחו"ל.

סקופ מתכות נסחרת לפי שווי של כ-2.08 מיליארד שקל. בחודש האחרון עלתה המניה ב-0.3%, מתחילת השנה כ-9.9%, וב-12 החודשים האחרונים בכ-35.7%. הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי עמד על 43 מיליון שקל ואפשר להנח שהוא מייצג: גם ברבעון הראשון והשני של השנה הקצב נשמר סביב 39 מיליון שקל לרבעון, לעומת הרבעון הרביעי של 2024 שבו נרשמה צניחה ברווח ל-28 מיליון שקל, שגררה גם ירידה במחיר המניה. מאז נרשמה התאוששות הדרגתית, והחברה נסחרת כיום במכפיל רווח של כ-11.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון עלו ל-535.4 מיליון שקל לעומת 472.6 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ-13%. הרווח הגולמי נשאר כמעט ללא שינוי ועמד על 166.3 מיליון שקל, אם כי ניתן לראות כי סקופ מצליחים להתייעל תפעולית מה שהקפיץ את הרווח התפעולי בכ-8.7% ל-63.7 מיליון שקל לעומת 58.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. את הרווחיות הזאת חברת המתכות מצליחה לגלגל גם לשורה התחותנה כשהרווח הנקי ברבעון עלה בכ-7.6% ל-43.5 מיליון שקל לעומת 40.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.השיפור התזרימי מקבל ביטוי גם בקופה כשיתרת המזומנים של החברה עלתה ל-340 מיליון שקל לעומת 320 מיליון שקל ברבעון המקביל, בהקשר הזה נזכיר כי ביולי האחרון בהמשך לתוצאות הרבעון השני הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 33.1 מיליון שקל - כ-2.5 שקל למניה. הדיבידנד שולם לבעלי המניות ב-4 באוגוסט.

בהסתכלות על 9 החודשים המגמה גם היא חיובית. מינואר עד ספטמבר 2025 הסתכמו הכנסות סקופ בכ-1.57 מיליארד שקל - עלייה של כ-16% לעומת 1.35 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2024. הרווח הגולמי צמח ל-491.4 מיליון שקל לעומת 460.9 מיליון שקל, והרווח התפעולי עלה ל-183.7 מיליון שקל לעומת 163.4 מיליון שקל. הרווח הנקי לתקופה עלה ל-122.4 מיליון שקל לעומת 114.3 מיליון שקל - עלייה של כ-7%.

סקופ מתכות - דוחות מאוחדים על הרווח והפסד לרבעון השלישי

פילוח מגזרי פעילות

הכנסות החברות הבנות בארה"ב, כולל חברת הבת בקוריאה, צמחו בתקופה המדווחת ל-837 מיליון שקל (כ-237.9 מיליון דולר), לעומת 738 מיליון שקל (199.5 מיליון דולר) בתקופה המקבילה - עלייה של כ-13%. הרווח הגולמי של החברות בארה"ב עלה ל-260 מיליון שקל לעומת 248 מיליון שקל בתקופה המקבילה.