יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

קסטרו-הודיס מצרפת את טננגרופ להשקעה ברדיקסיס בהיקף של 4.5 מיליון דולר

קסטרו-הודיס מגייסת 4.5 מיליון דולר להשקעה ב-Radixis, חברה הבת המשמשת כזרוע האי-קומרס של הקבוצה בארה"ב



הדס ברטל | (1)

קבוצת קסטרו-הודיס הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות עם קבוצת משקיעים אסטרטגיים להשקעה של כ-4.5 מיליון דולר ברדיקסיס, חברת בת שלה המחזיקה בזיכיון הבלעדי למותג הקוסמטיקה הצרפתי "איב רושה" בארצות הברית.

בהתאם למתווה, כ-3 מיליון דולר יושקעו על ידי קבוצת טננגרופ, חברה ישראלית ותיקה הפועלת בתחום האי-קומרס בארה"ב ומתמחה במיתוג, דאטה ומכירה ישירה ללקוח. עוד כ-550 אלף דולר יושקעו על ידי קסטרו-הודיס עצמה, כ-480 אלף דולר על ידי משקיעים פרטיים נוספים, ביניהם אהרון מנקובסקי, ממייסדי קרן פיטנגו, וכ-450 אלף דולר נוספים על ידי בעלי המניות הקיימים, לרבות רון רוטר, בנו של אחד מבעלי קסטרו, ובעבר שימש כמנכ"ל החברה וכיום מכהן כמנכ"ל רדיקסיס.

אחרי ההשקעה, תחזיק קסטרו-הודיס בכ-54% מהמיזם, למשקיעים החיצוניים יוקצו כ-29% מהמניות ורון רוטר יוותר עם כ-9.9%.

ההודעה מגיעה לאחר שרק בקיץ האחרון דווח כי קסטרו הודיס שוקלת למכור את אחזקותיה ברדיקסיס לרון רוטר בתמורה ל-5 מיליון דולר.

שיתוף פעולה אסטרטגי להאצת הפעילות בארה"ב

רדיקסיס, שהוקמה לפני מספר שנים כחלק מהאסטרטגיה של קסטרו-הודיס לחדור לשווקים בינלאומיים, משמשת כזרוע האי-קומרס של הקבוצה בארה"ב. מאז תחילת שיתוף הפעולה עם "איב רושה", החברה פועלת לחיזוק נוכחות המותג הצרפתי בקרב קהלים צעירים בארה"ב באמצעות מכירה מקוונת ישירה, פרסום דיגיטלי ושיתופי פעולה עם מובילי דעת קהל.

נראה כי השותפות החדשה עם טננגרופ מביאה ניסיון משמעותי בניהול פלטפורמות אונליין ובהשבחת פעילות מכירה מבוססת דאטה. עם זאת, קסטרו-הודיס שומרת על שליטתה במיזם, מה שמעיד על אמונה בפוטנציאל העסקי של הפעילות אך גם על רצון להמשיך לנווט את הכיוון האסטרטגי בעצמה.

יאיר אוחיון, מנכ"ל קסטרו-הודיס, ציין כי הצטרפות משקיעים מנוסים מתחום הטכנולוגיה והאי-קומרס צפויה לחזק את הסינרגיה בין כלל השותפים: "אנחנו רואים ערך רב בשילוב בין הידע של טננגרופ לבין המותג הבינלאומי שאנחנו מפתחים. מדובר בצעד נוסף בביסוס מעמדנו בתחום הקמעונאות הדיגיטלית".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

רון רוטר, מנכ"ל Inc Radixis, מסר כי "ההשקעה מהווה הבעת האמון בחזון של Radixis להרחבת פעילות המותג Yves Rocher  בארה"ב. השותפות עם קבוצת טננגרופ מביאה איתה ניסיון רב בתחומי האי-קומרס, הטכנולוגיה והצמיחה, ואנו מאמינים שהיא תאפשר לנו להאיץ את התפתחות החברה בשנים הקרובות." 

צור ארז, בעלים, מייסד ומנכ"ל קבוצת טננגרופ, מסר כי "לקבוצת טננגרופ ידע ושנים רבות של ניסיון בתחום ה-Ecommerce בארה"ב. התרשמנו מאיכות המותג איב רושה ומפעילות המיזם ואנו מאמינים שהכלים והידע שצברנו יסייעו להגביר את פוטנציאל הצמיחה וההצלחה של Radixis בשוק האמריקאי הן במכירה ישירה לצרכן והן בהפצה בערוצים נוספים."

רדיקסיס: מהמותגים הוותיקים לצמיחה דיגיטלית

חברת רדיקסיס הוקמה במקור כחברה-אחות לקסטרו-הודיס במטרה לפתח פעילות דיגיטלית בינלאומית עבור מותגים שונים. מאז 2020 היא מתמקדת במותג הצרפתי "איב רושה", שנחשב לאחד ממותגי הקוסמטיקה הידועים באירופה. השותפות בין קסטרו-הודיס לרדיקסיס מתבססת על ניסיון של הקבוצה בשיווק ובמכירה קמעונאית, יחד עם יכולות דיגיטליות שפותחו בחברה הבת.

הקשר בין קסטרו-הודיס לרדיקסיס החל עוד לפני כחמש שנים, כשקסטרו ביקשה להרחיב את פעילותה מחוץ לשוק המקומי באמצעות מכירה מקוונת של מותגים בינלאומיים. בהמשך, רדיקסיס קיבלה את הזיכיון לשיווק "איב רושה" בארה"ב והחלה לפעול ממטה החברה בניו יורק. לאורך השנים בוצעו מספר סבבי השקעה, בהם שמרה קסטרו-הודיס על אחזקה מהותית, במטרה להבטיח שליטה אסטרטגית במיזם.

מדובר במהלך נוסף במסגרת האסטרטגיה של קסטרו-הודיס לשלב בין עולמות האופנה, הלייף-סטייל והקוסמטיקה ולהעמיק את הנוכחות בזירת האי-קומרס הבינלאומית. עם הצטרפות טננגרופ ומשקיעים נוספים, נראה שהחברה מנסה למנף את ההשקעה כדי להרחיב את בסיס הלקוחות בארה"ב ולחזק את מעמדו של המותג הצרפתי בשוק תחרותי וצומח.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 09/11/2025 19:33
    הגב לתגובה זו
    בטח ישלעובדי טננגרופ אין אירועים אין יותר בונוסים אין נופש יותר.ככה עושים כסף.תמשיך להגיד אנחנו משפחה.
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותרשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיות

חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים

עוזי גרסטמן |

ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום. 

על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.

קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.

ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.


כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

ישראל רייף יו"ר אפקון
צילום: עזרא לוי

60 מיליון שקל: מור נכנסת לאפקון עם השקעה בהקצאה פרטית

סך הגיוס מגיע לכ-74 מיליון שקל, יחד עם הפניקס, מנורה, ספרה ואלטרנטיב שהעמיקו השקעה

ליאור דנקנר |

קבוצת אפקון אפקון החזקות 4.34%  , שפועלת בתחומי ההנדסה, האנרגיה, התעשייה והתשתיות בישראל ובשווקים בינלאומיים, מדווחים על מהלך שמכניס לחברה משקיע מוסדי חדש. מור בית השקעות מור השקעות 0.11%   משקיעה כ-60 מיליון שקל באפקון החזקות במסגרת הקצאה פרטית של מניות, ובכך נכנסת לראשונה להשקעה בקבוצה. מבחינת השוק זה עוד סימן לכך שהחברה מצליחה למשוך גופים גדולים לעסקאות ממוקדות, בלי רעש מסביב. ההשקעה מביאה את מור להחזקה של כ-3.8% מהונה של אפקון, ובמקביל היא מקבלת גם אופציות שעשויות להגדיל את האחזקה בהמשך. במילים פשוטות, זה מהלך שמתחיל בנתח קטן יחסית, אבל משאיר למור דלת פתוחה להגדיל נוכחות אם התנאים יתאימו.

במקביל למניות, יוקצו למור אופציות לפי שווי חברה של כ-2.120 מיליארד שקל. אופציות הן זכות לרכוש מניות בעתיד במחיר שנקבע מראש, ואם ימומשו מור צפויה להפוך לבעלת עניין באפקון. בעל עניין זה גוף שמחזיק נתח מהותי מהחברה ומגיע איתו גם סט חובות דיווח רחב יותר, ככה שהכניסה כבר הופכת ליותר מסתם השקעה נקודתית. להקצאה הפרטית הצטרפו גופים מוסדיים נוספים ובהם הפניקס, מנורה, ספרה ואלטרנטיב בית השקעות, כך שסך המזומן שייכנס לאפקון במסגרת המהלך יעמוד על כ-74 מיליון שקל. בשורה התחתונה, אפקון מקבלת הזרמת הון לא קטנה, וגם מחזקת את השורה של השמות שמופיעים לצידה.


מפת בעלי העניין והשליטה בקבוצה ומי ילווה את העסקה

עם מימוש האופציות, מור צפויה להצטרף כבעלת עניין נוספת בקבוצת אפקון, לצד הפניקס שמחזיקה בכ-7% מהחברה, מגדל עם כ-6% ומנורה עם כ-6%. מעל כולם נמצאת משפחת שמלצר, בעלת השליטה בקבוצה, עם כ-63% מההון. בפועל, מדובר בהרחבה של מעגל הגופים המוסדיים סביב החברה, תוך שמירה על שליטה ברורה אצל בעלת השליטה. זה מהלך שמוסיף עוד שכבת תמיכה פיננסית, אבל לא מזיז את מרכז הכובד של השליטה. בגלל זה ההקצאה נתפסת כמהלך ממוקד שמחזק את החברה בלי להפוך את המבנה שלה על הראש.

החתמים שליוו את העסקה הם רוסאריו קפיטל ומנורה מבטחים חיתום. מבחינת החברה, זה עוד מהלך שמסדר לה אוויר קדימה ומחזק את החיבור עם המוסדיים שמלווים אותה גם בסבבים כאלה.

באפקון מציגים את המהלך כחלק מהכיוון הכולל של הקבוצה, ומדווחים שההשקעה משקפת הבעת אמון בפעילותה של אפקון, באסטרטגיית הצמיחה שלה ובפוטנציאל ארוך הטווח של הקבוצה. בחברה מדגישים בעיקר את הפן של שותפות והמשך צמיחה, ולא רק את המספרים היבשים.