יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

קסטרו-הודיס מצרפת את טננגרופ להשקעה ברדיקסיס בהיקף של 4.5 מיליון דולר

קסטרו-הודיס מגייסת 4.5 מיליון דולר להשקעה ב-Radixis, חברה הבת המשמשת כזרוע האי-קומרס של הקבוצה בארה"ב



הדס ברטל |

קבוצת קסטרו-הודיס הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות עם קבוצת משקיעים אסטרטגיים להשקעה של כ-4.5 מיליון דולר ברדיקסיס, חברת בת שלה המחזיקה בזיכיון הבלעדי למותג הקוסמטיקה הצרפתי "איב רושה" בארצות הברית.

בהתאם למתווה, כ-3 מיליון דולר יושקעו על ידי קבוצת טננגרופ, חברה ישראלית ותיקה הפועלת בתחום האי-קומרס בארה"ב ומתמחה במיתוג, דאטה ומכירה ישירה ללקוח. עוד כ-550 אלף דולר יושקעו על ידי קסטרו-הודיס עצמה, כ-480 אלף דולר על ידי משקיעים פרטיים נוספים, ביניהם אהרון מנקובסקי, ממייסדי קרן פיטנגו, וכ-450 אלף דולר נוספים על ידי בעלי המניות הקיימים, לרבות רון רוטר, בנו של אחד מבעלי קסטרו, ובעבר שימש כמנכ"ל החברה וכיום מכהן כמנכ"ל רדיקסיס.

אחרי ההשקעה, תחזיק קסטרו-הודיס בכ-54% מהמיזם, למשקיעים החיצוניים יוקצו כ-29% מהמניות ורון רוטר יוותר עם כ-9.9%.

ההודעה מגיעה לאחר שרק בקיץ האחרון דווח כי קסטרו הודיס שוקלת למכור את אחזקותיה ברדיקסיס לרון רוטר בתמורה ל-5 מיליון דולר.

שיתוף פעולה אסטרטגי להאצת הפעילות בארה"ב

רדיקסיס, שהוקמה לפני מספר שנים כחלק מהאסטרטגיה של קסטרו-הודיס לחדור לשווקים בינלאומיים, משמשת כזרוע האי-קומרס של הקבוצה בארה"ב. מאז תחילת שיתוף הפעולה עם "איב רושה", החברה פועלת לחיזוק נוכחות המותג הצרפתי בקרב קהלים צעירים בארה"ב באמצעות מכירה מקוונת ישירה, פרסום דיגיטלי ושיתופי פעולה עם מובילי דעת קהל.

נראה כי השותפות החדשה עם טננגרופ מביאה ניסיון משמעותי בניהול פלטפורמות אונליין ובהשבחת פעילות מכירה מבוססת דאטה. עם זאת, קסטרו-הודיס שומרת על שליטתה במיזם, מה שמעיד על אמונה בפוטנציאל העסקי של הפעילות אך גם על רצון להמשיך לנווט את הכיוון האסטרטגי בעצמה.

יאיר אוחיון, מנכ"ל קסטרו-הודיס, ציין כי הצטרפות משקיעים מנוסים מתחום הטכנולוגיה והאי-קומרס צפויה לחזק את הסינרגיה בין כלל השותפים: "אנחנו רואים ערך רב בשילוב בין הידע של טננגרופ לבין המותג הבינלאומי שאנחנו מפתחים. מדובר בצעד נוסף בביסוס מעמדנו בתחום הקמעונאות הדיגיטלית".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

רון רוטר, מנכ"ל Inc Radixis, מסר כי "ההשקעה מהווה הבעת האמון בחזון של Radixis להרחבת פעילות המותג Yves Rocher  בארה"ב. השותפות עם קבוצת טננגרופ מביאה איתה ניסיון רב בתחומי האי-קומרס, הטכנולוגיה והצמיחה, ואנו מאמינים שהיא תאפשר לנו להאיץ את התפתחות החברה בשנים הקרובות." 

צור ארז, בעלים, מייסד ומנכ"ל קבוצת טננגרופ, מסר כי "לקבוצת טננגרופ ידע ושנים רבות של ניסיון בתחום ה-Ecommerce בארה"ב. התרשמנו מאיכות המותג איב רושה ומפעילות המיזם ואנו מאמינים שהכלים והידע שצברנו יסייעו להגביר את פוטנציאל הצמיחה וההצלחה של Radixis בשוק האמריקאי הן במכירה ישירה לצרכן והן בהפצה בערוצים נוספים."

רדיקסיס: מהמותגים הוותיקים לצמיחה דיגיטלית

חברת רדיקסיס הוקמה במקור כחברה-אחות לקסטרו-הודיס במטרה לפתח פעילות דיגיטלית בינלאומית עבור מותגים שונים. מאז 2020 היא מתמקדת במותג הצרפתי "איב רושה", שנחשב לאחד ממותגי הקוסמטיקה הידועים באירופה. השותפות בין קסטרו-הודיס לרדיקסיס מתבססת על ניסיון של הקבוצה בשיווק ובמכירה קמעונאית, יחד עם יכולות דיגיטליות שפותחו בחברה הבת.

הקשר בין קסטרו-הודיס לרדיקסיס החל עוד לפני כחמש שנים, כשקסטרו ביקשה להרחיב את פעילותה מחוץ לשוק המקומי באמצעות מכירה מקוונת של מותגים בינלאומיים. בהמשך, רדיקסיס קיבלה את הזיכיון לשיווק "איב רושה" בארה"ב והחלה לפעול ממטה החברה בניו יורק. לאורך השנים בוצעו מספר סבבי השקעה, בהם שמרה קסטרו-הודיס על אחזקה מהותית, במטרה להבטיח שליטה אסטרטגית במיזם.

מדובר במהלך נוסף במסגרת האסטרטגיה של קסטרו-הודיס לשלב בין עולמות האופנה, הלייף-סטייל והקוסמטיקה ולהעמיק את הנוכחות בזירת האי-קומרס הבינלאומית. עם הצטרפות טננגרופ ומשקיעים נוספים, נראה שהחברה מנסה למנף את ההשקעה כדי להרחיב את בסיס הלקוחות בארה"ב ולחזק את מעמדו של המותג הצרפתי בשוק תחרותי וצומח.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -0.28%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מדד הביטוח עולה 3.1%, מדד הבנקים יורד 1.4; ממדי הדגל יורדים עד 0.5%

שר האוצר הציג את מתווה התקציב ורמז על מיסוי רווחי הבנקים או להפחית את הרווחים שלהם לטובת רווחת הציבור, מניות הבנקים מגיבות בירידות כשלעומתן חברות הביטוח מטפסות; עונת הדוחות בת"א מתחילה לתפוס תאוצה עם דוחות סופוויב, אודיוקודס ואורמת

מערכת ביזפורטל |

שר האוצר מפיל את מניות הבנקים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג את מתווה התקציב לשנה הבאה והתמקד במסר חברתי: הפחתת מיסים לשכבות העובדות ומילואימניקים, לצד כוונה למיסוי גבוה יותר על גופים רווחיים, ובראשם הבנקים. לדבריו, “אי אפשר לתפוס שהרווח גדל מ-8 מיליארד שקל ל-30 מיליארד רק כי הנגיד העלה ריבית”, תוך ביקורת חריפה על שולי הרווח של הבנקים ועל כך שבנק לאומי הגיע לשווי שוק של 100 מיליארד שקל “על חשבון הציבור”. סמוטריץ' הבטיח כי תקציב 2026 יכלול הורדת מס הכנסה לעידוד צמיחה, רפורמות ביוקר המחיה ובמשק החלב, והתייעלות בתקציב הביטחון, הכל תוך שמירה על המסגרות הפיסקליות. להרחבה "לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור"

מדד הבנקים יורד כ-1.4%, ובכך לאומי לאומי -1.52%  מאבדת את התואר ״החברה הראשונה בבורסה בשווי של 100 מיליארד שקל״. מדד ת״א ביטוח נהנה מהיחסיות ומתחזק ב-3.1%.

במדדי הדגל נרשמת מגמה שלילית, שמתמתנת מעט - ת״א 35 מאבד 0.1% כשהבנקים מושכים אותו ללמטה בעוד הביטוח מושך מעלה, ת״א 90 בירידה של 0.5%.


האם אנחנו בעיצומו של גל פיטורים רחב בגלל ה-AI? אלפים פוטרו באחרונה מאמזון, UPS וחברות נוספות בגלל הכניסה של ה-AI לעולם העבודה, והסערה מתחילה להגיע גם בישראל, אז איך נערכים אליה? "האם ה-AI יחליף אותי?" - על הפיטורים שבדרך, גם בישראל



בשוק האג"ח נרשמות עליות קלות בעיקר באפיקים הארוכים, כאשר דברי הנגיד מחזקים את האפשרות שהריבית תרד כבר בנובמבר. אג"ח עם מח"מ ברוטו של כ-10.5 שנים נסחר עם תשואה ברוטו של כ-4.025%