לחץ באסיה: הונג קונג נפלה 3.8%, ניקיי נכנס לטריטוריה דובית

הניקיי נפל 3.7%. מדד ה-MSCI לאסיה פסיפיק נסחר ברמת שפל מאז ספטמבר 2012
מערכת Bizportal | (12)
נושאים בכתבה אסיה

דווקא אחרי רגיעה מסוימת בסגירה אמש בוול סטריט, המדדים המובילים בבורסות אסיה נסחרו הבוקר תחת לחץ מכירות כבד בזמן שהמפולת בנפט מחריפה. הניקיי היפני צלל 3.7% והשלים נפילה של מעל 20% מהשיא (כלומר שוק דובי) והמדד בהונג קונג נפל 3.8% לשפל של 3.5 שנים. מחיר הנפט שלא מוצא תחתית, צולל כעת עוד 3% ונסחר סביב 27.6 דולר לחבית.

שנחאי -0.7%

ניקיי 225 -0.9%

האנג סנג -0.04%

קוספי

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    ביו 20/01/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
    מנסים לעשות מהומה על לא דבר.אז הנפט יורד.חברות אנרגיה מזמן למדו לכסות עצמם ולמנוע חשיפה לכאן ולכאן.בסך הכל כלכלת ארה"ב טובה.דוחין מעולים אתמול.
  • 10.
    טל 20/01/2016 09:27
    הגב לתגובה זו
    וגם אנחנו נרד אז נצטרך לסגור את הבורסה
  • 9.
    אבי 20/01/2016 08:56
    הגב לתגובה זו
    מישהו פתח שורטים?
  • 8.
    מדינה, ואתר דבילי 20/01/2016 08:43
    הגב לתגובה זו
    תצחקו כמה שאתם רוצים מי שיהיה בשורט ייפסיד את התחתונים בחודשים הבאים...המפולת תגיע בקיץ 2015 והמדדים יירדו בכ-30%,עכשיו זה הפרומו לקריסה...
  • אבל מי יהיה איתנו ? - הצילו (ל"ת)
    אני איתך 20/01/2016 09:23
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    משוגעים!!!!! 20/01/2016 08:42
    הגב לתגובה זו
    כ-30-50 אחוז עליות ב-3 חודשים הבאים עד כדי 40$ לחבית!!!!!!!...תגזרו את ההודעה הזו ונא לשמור אותה!!!!...האסטרטגיה שלי היא:שורט אל על=לונג נפט משבוע הבא!!!!!!!!
  • 6.
    משה האנליסט 20/01/2016 08:40
    הגב לתגובה זו
    יש אינטרס מובהק לשחוק ולהוריד את שוק ההון לתחתית , כדי לאפשר לכרישים לרכוש סחורה זולה , לא נורא ,זה תהליך בריא מאוד לשוק
  • 5.
    זיו 20/01/2016 08:22
    הגב לתגובה זו
    יאללה גם כן שיורידו את הנפט ביום אחד לעשרים דולר ואת הבורסות בעשרה אחוזים ושיעזבו אותנו בשקט נמאס.............. להדק חגורות צוללים ...למי יש שנורקל ובלון גז בזול
  • 4.
    היום קונה על הבוקר הכל (ל"ת)
    סוחר 20/01/2016 08:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תנו לי לצאת באחוז למטה (ל"ת)
    בבקשההההה 20/01/2016 08:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שוק מאוד תנודתי אני מתחיל לקחת תעודות סל בחסר. (ל"ת)
    רם 20/01/2016 07:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מפולת 2016 (ל"ת)
    דן 20/01/2016 07:53
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.